Part 14

270 11 5
                                    





Mereka semua sedang menikmati makan malam bersama. Tetapi suasana makan malam tersebut sangat janggal. Amy,Ash dan Lena memandang sesama sendiri. "Jadi.. dah berapa lama kamu semua berkawan dengan Sky?" tanya Pn walker. Ash dan Lena terkejut.



"Em.. lama lah juga" kata Ash sedikit gagap. Pn walker hanya mengangguk. "Bila hari jadi kamu semua?" tanya Pn walker lagi. Mereka semua terkejut dengan persoalan Pn Walker. "Ah.. Mak dan Ayah aku seorang party planner.. so diorang memang suka tanya pasal birthday" kata Sky sambil tersenyum.




Mereka semua mengangguk faham. "Saya dan Amy lahir bulan september" kata Lena. "Saya pula lahir bulan November" kata Ash. Pn Walker mengangguk lagi. Dia memandang mereka semua lalu tersenyum. "Saya dah dapat fikirkan tema untuk birthday kamu.." katanya sambil ketawa kecil.




Mereka semua mula terasa teruja. Mery hanya diam sambil memerhatikan Sky yang kurang selesa. Dia tidak menyentuh makan malamnya. 'Sky...' kata hatinya.





Makan malam telah selesai. Pn dan En Walker mula meminta diri. "Terima kasih kerana jaga anak kami" kata Pn walker. "Terima kasih juga kerana bagi kami tinggal disini" kata Ash. Sky menghantar Mak dan ayahnya ke pintu keluar. Manakal mereka yang lain mula melepaskan nafas lega.


"Fuhh.. seram jugak family Sky nie" kata Lena. "Yea.. lagi-lagi ayahnya.." kata Ash. "Dia tak bercakap apapun" kata Amy pula. Mery yang baru keluar dari dapur memandang mereka bertiga. "Sky mana?" tanyanya. "Dia hantar mak dengan ayah dia keluar" kata Ash. Mery diam. Dia memandang kearah pintu.








*****(Time skip)****






Jam tepat menunjukkan jam 12 tengah malam. Tetapi Sky masih belum pulang. Mery mula risau. Mereka yang lain sudah tidur beberapa jam yang lalu. "Tch.. kemana perempuan nie pergi" kata Mery sambil mengeluarkan telefon bimbitnya. Beberapa saat kemudian kedengaran bunyi telefon bimbit Sky didapur.





Mery mengeluh. "Dah lah tak bawaj fon!" marahnya. Dia kemudian bersiap untuk keluar. Apabila pintu rumah dibuka dia ternampak Sky duduk diluar sambil termenung. Tiba-tiba Mery teringat perkara yang pernah dikatakan oleh Sky beberapa bulan lalu sewaktu mereka mula menubuhkan six sense.







Flashback~

Mery menaip sesuatu di laptopnya. "Berapa lama kau nak tubuhkan six sense nie?" tanya Mery. "Selama kita hidup?" jawab Sky lalu ketawa.

Mery membaling bantal yang berada dikerusi berhampiranya. "Cakap lah betul-betul!" marah Mery. Sky mengelak dari balingan tersebut. Dia kemudian mengeluh. "Selagi parent aku tak datang ambil aku" kata Sky perlahan. Mery memandang Sky pelik.


"Suatu hari nanti aku kene ikut parent aku pergi dari sini buat selamanya.." kata Sky sedih. Dia memandang kearah lantai. "Kau nak pergi mana?" tanya Mery. Sky hanya diam. Dia tidak menjawab persoalan Mery. "So selagi aku boleh hidup nie aku nak tolong orang and buat apa yang aku suka" kata Sky. Dia mendekati Mery. "

Nanti bila parent aku datang jemput aku kau kene jaga tempat nie elok- elok" kata Sky lagi. Mery hanya diam. "Jangan risau" kata Mery. Sky memandang nya pelik. "Hm?" kata Sky. "Kalau kau hilang sekali pun.. aku still akan jumpa kau.." kata Mery lalu mendekati Sky. Suasana memjadi sunyi seketika.

"Sebab kau yang mulakan semua nie" kata Mery lalu membaling bantal pada Sky. "Auu!" erang Sky. Dia mengambil bantal berdekatan nya. "Tka guna!" marah Sky. Mereka mula melawan bantal.

End flashback~







Mery menutup semula pintu rumah. Dia terduduk. "Aku tak tahu macam mana nak tolong kau" katanya sambil memeluk badannya. "Aku minta maaf" katanya lagi.










****************************

Tergantung sepi bukan?😂

Well makin merosot lh idea aq skang🤔

aq Pub semua nie lepas balek kerja tau😂

Give some credit please😂

VOTE AND COMMENT AND I WILL SEE YOU GUYS AT THE NEXT CHAPTER( ゚д゚)

BUBBYEEE👋👋👋

Six senseWhere stories live. Discover now