Bab 8

311 19 0
                                    



Amy memandang empat orang remaja lelaki itu. "Well apa yang diorang boleh tolong?" kata Amy. Sky ketawa kecil. "Lupa nak bagitahu.. Ben anak seorang forensik.. Lucas pulak anak doktor.. Marcus budak genius sekolah kita andd Alex anak polis" kata Sky. Amy,Ash dan Lena memandang sesama sendiri.


Teserlah dimuka mereka perasaan keliru. Sky mengeluh. "Aku akan terangkan dekat rumah aku nanti.." katanya lalu mengambil fail yang berada di atas meja.

"Jom" kata Sky lalu keluar dari perpustakaan itu. Tanpa sebarang bantahan Amy,Ash dan Lena mengikut. "Oi! kitorang macam mana?" panggil Marcus. "Kalau ada apa-apa nanti aku call" kata Sky. Empat orang remaja lelaki itu mengeluh.

Amy,Ash dan Lena berasa pelik. Dalam perjalanan itu Sky mula memakai mask mukanya. "Ughh... banyak nya bau" rungut Sky sambil membetulkan masknya. Amy,Ash dan Lena memandang sesama sendiri. "Asal kau tak pakai jer dari tadi?" tanya Amy.

Sky memandang mereka bertiga. "Diorang tak tahu kita ada six sense" kata Sky. "So macam mana kita nak bekerja dengan diorang?" kata Lena pelik. "Kita kene act normal.. kalau korang ada rasa or nampak or dengar something just diam" kata Sky lagi. Mereka bergerak pulang.


Apabila tiba dirumah sky keihatan Mery sedang menunggu. "Aku ada kes baru" kata Mery kemudian masuk semula ke dalam rumah. Mereka yang lain terus masuk. Didalam rumah itu kelihatan Mery duduk dihadapan laptop.

"Sky tengok nie" kata Mery. Sky mendekati lalu melihat skrin laptop tersebut. "Ouh? Serius lah? macam mana sekarang?" kata Sky pada Mery. "Aku rasa mungkin kita dapat clue baru" kata Mery pula. Amy,Ash dan Lena memandang sesama sendiri. Mereka mula berasa keliru. "Korang cakap pasal apa nie?" tanya Lena. Mery dan Sky memandang Mereka bertiga.

"Ahh... Korang tak tau pasal nie kan?" kata Mery sambil ketawa kecil. "Pasal apa?" tanya Ash pulak. "Sebab kitorang tak dapat selesaikan kes nie even dah lama kitorang siasat" kata Sky lalu menunjukkan laptopnya. Amy,Ash dan Lena memandang skrin laptop tersebut. Kelihatan saty website bernama Six sense tertera.

"Website apa nie?" tanya Amy. Sky kembali memandang skrin laptopnya lalu menaip sesuatu. "Kitorang tubuhkan website nie untuk tolong orang yang ada masalah and at the same time kitorang kumpulkan matlumat" kata Mery sambil memusingkan kerusinya.

Amy,Ash dan Lena hanya mengangguk faham. "So apa yang kau baca tadi?" kata Amy. "Well.. ada kes baru yang orang lapor" kata Sky. "Kes tentang?" tanya Ash. "Kematian pelancong yang datang" kata mery. Mereka diam buat seketika waktu.


"Lepastu?" tanya Lena ingin tahu. "Ouh.. sorry-sorry" kata Mery sambil menggaru kepala yang tidak gatal. Sky mengeluh. "Mayat mereka dijumpai dekat paya dalam pelbagai keadaan" sambung Sky.

"Maksud kau?" tanya Lena. "Mati lemas, dimakan atau digigit buaya dan ular serta tertikam kayu" jawab Sky. Mereka bertiga terdiam. "Kematian diorang pelik" kata Ash. Mery mengangguk. "So kita kene buat apa;" tanya Lena pula.  Sky mengeluh. "Korang nie banyak tanya betul" kata Mery. Sky memegang bahu Mery.

"Diorang baru lagikan" kata Sky. Dia memandang tiga orang gadis itu. "Kita akan pergi ke tempat kejadian and siasat siapa or macam mana diorang mati" katanya lagi.

Mereka bertiga hanya diam. "Well kitorang cuma nak selesai kan kes nie jer" kata Amy. "Yea.. Kitorang mungkin tak akan ikut korang" kata Lena. Ash memandang mereka berdua. "Kenapa? kita mungkin dapat maklumat tentang kes tu" kata Ash. Amy dan Lena menggeleng. "Nope.. kau pergi kalau nak" kata Amy lalu bangun. Lena hanya mengikut Amy. "Wait.." kata Sky.

Amy dan Lena berhenti. "Apa?" tanya Amy. Kelihatan Mery sedang berdiri dibelakang mereka. "Kebolehan korang amat diperlukan waktu sekarang.." katanya seperti berbisik. Amy dan Lena terkedu. "So korang akan tolong kitorang atau something akan jadi" kata Mery didalam fikiran. Amy dan Lena memeluk sesama sendiri. Mereka menggigil ketakutan. 

Sky hanya mampu mengeluh manakala Ash ketawa kecil.






****************************

Yoshhhh!!

Long time no see('・ω・')

Agak lama aq x pub buku niee..

X tau klu still ade org or x(;O;)

anywayyy.. I just want to say haii to you guysssss (ㆁωㆁ*)

VOTE AND COMMENT AND I WILL SEE YOU GUYS AT THE NEXT CHAPTER..

BUBBYEEEE 👋👋👋


Six senseWhere stories live. Discover now