Part 45

92 10 0
                                    

"Jadi itulah yang berlaku" kata Olga. Dia mengingat kembali wajah Chiro yang menyakitkan. "Apa jadi dekat diorang yang bunuh anak cik?" tanya Amy. Persoalannya membuatkan mereka yang lain terkejut. "Hoi.. asal kau tanya macam tu" marah Lucas. "Aku just nak tau" kata Amy lagi. Olga memamdang Amy lalu ketawa.

"Aku bunuh semua orang yang bunuh anak aku.. dan jadikan diorang salah satu dari koleksi aku.." kata Olga sambil menunjuk kearah satu pintu dibelakangnya. Mereka yang lain terkedu. "Aku ada koleksi yang banyak tauu" katanya lagi sedikit perlahan. "Kalau macam tu kenapa cik culik mereka yang lain?" tanya Lena.

"Why korang keep tanya soalan yang tak patut" marah Marcus pula. "Teettt.. aku tak culik diorang.. just ambil benda yang aku suka" kata Olga. "Aku perlukan bahan yang bagus untuk jadikan anak aku sebagai seorang yang sempurna" kata Olga gembira.

"Bahan? maksudnya macam tangan dan muka?" tanya Lena lagi. Olga mengangguk gembira. "Betul tu! aku perlukan bahan yang bagus untuk jadikan diri aku lebih baik!" kata Olga lagi. "Tapi apa maksud cik dengan perlukan kitorang?" kata Amy. Olga memandang mereka pelik. "Kami sama macam pelajar lain." kata Lena pula.

Perkara ini membuatkan Olga ketawa. "Korang ingat aku bodoh?" katanya. Dia berjalan mendekati Lena. Kemudian dengan menggunakan pistolnya dia menyentuh telinga Lena. "Pendengaran yang bagus.." kata Olga.

Dia kemudian pergi kearah Amy. Dia menyentuh kening Amy menggunakan pistol. "Pandangan yang hebat" kata Olga. Dia berjalan kearah Ash. Seperti yang lain dia menyentuk tangan Ash. "Deria sentuhan yang bagus" kata Olga. Dia akhirnya berhenti pada Mery. "mempunyai otak yang bagus sehinggakan boleh berkomunikasi dengan yang lain hanya dalam fikiran" kata Olga sambil mengetuk kepala Mery menggunakan pistol.

"Dan tak lupa anak walker tu.. dia ada deria menghidu dengan baik" kata Olga sambil memusing- musingkan pistolnya dijari. "Korang berlima ada kelebihan keenam yang sangat baguss! dan dengan itu aku akan jadikan anak aku seorang yang sempurna" kata Olga. Dia mula tersenyum gembira. "Anak aku tak akan dapat dicederakan" katanya lagi.

"Tapi bukan anak cik dah mati ker?" tanya Ash lagi. Perkara ini membuatkan Olga terdiam. Dia mengenggam pistol ditangannya dengan kuat. Suasana bilik tersebut menjadi tegang. "Kau dah gile ker?" bisik Alex. "Shh.." marah Ash. "Apa yang kau cakap tadi?" tanya Olga. Mereka yang lain terkedu.

"Saya cakap anak cik dah mati bukan?" kata Ash lagi. Dia menekankan perkataan mati tersebut. "Betul tu.. jadi siapa anak cik yang akan jadi sempurna tu?" kata Amy pula. Empat orang remaja lelaki dibelakang mereka hanya mampu berdoa demi nyawa mereka.

Olga memamdang mereja berdua dengan tajam. "Anak aku tak mati! dia dah datang pada aku! Dia telah dilahirkan semula!" marah Olga lalu mengacukan pistol pada Ash. "Dan korang akan matii!" marah nya lalu melepaskan tembakan.

Mereka semua memejamkan mata kerana takut. 

'Thud'

Kedengaran bunyi seperti seseorang jatuh. Tiba-tiba Olga menjerit. "Tidakkk!! tak takkk" jeritnya. Dia menjatuhkan pistolnya lalu terduduk. Mereka semua terkejut lalu membuka semula mata. Dihadapan mereka kelihatan seorang gadis yang telah ditembak. Ash terkejut. "E.. ri?" kata Ash perlahan.

"Kau tunaikan janji kau.. kau datang selamatkan aku Ash" kata Eri perlahan lalu terbaring.  Darah merah mula mengalir dari bahagian dadanya. "Aku tahu kau tak akan tinggalkan aku" kata Eri lagi. Ash mengeleng. Dia meronta untuk dilepaskan dari ikatannya.

"Erii.. kenapa kau" katanya sambil menagis. Olga ingin bangun tetapi terkaku apabila dia merasakan acukan pistol dikepalanya.  "Cuba lah bergerak kalau kau nak kepala kau berkecai" kata Sky dari arah belakang. "Skyy!!" panggil Amy dan Lena.

"Kau lambatlah budak" kata Pengetua Sara sambil tersenyum sinis. "Sorrylah.. ada banyak yang perlu dibincangkan tadi" kata Sky sambil tersenyum. "Apa yang korang bincangkan nie?" tanya Lena. Mery hanya mampu ketawa kecil. "Tak ada apa-apa" katanya. Siren polis dan ambulance mula kedengaran.



********************************

Six senseWhere stories live. Discover now