Part 37

89 7 0
                                    

Ash dan Alex berjalan perlahan-lahan sehingga tiba jauh kedalam tempat itu. Keadaan disekeliling mereka sangat gelap. "Weh.. kau tak rasa apa-apa yang pelik ker?" bisik Alex. Ash mengeleng. Ash menarik legang baju Alex untuk berhenti. "Kenapa?" bisiknya.

"Tengok sana" bisik Ash. Alex memandang. Kelihatan satu katil bedah yang diterangi cahaya. Disitu kelihatan seorang gadis sedang diikat. Disekeliling gadis itu terdapat beberapa orang yang berdiri sambil memakai guni dikepala serta badan. Gadis itu menjerit meminta tolong.

"Tolong!! tolong saya!!" jerit gadis itu. Salah seorang dari orang yang memakai guni itu mengambil jarum lalu menjahit mulut gadis itu. Ash dan Alex terkejut. Gadis itu mula meronta kesakitan. Lama kelamaan jeritan gadis itu menjadi perlahan.

Ash menarik Alex untuk pergi. Tanpa mereka sedari Alex terlanggar sesuatu yang menyebabkan ia jatuh lalu menghasilkan bunyi kuat. Orang- orang yang memakai guni itu menoleh kearah mereka. Ash terkedu.

Tetapi disebabkan keadaan gelap. Ia menyukarkan orang itu untuk melihat. Salah seorang dari orang itu berjalan mendekati Ash dan Alex. "Dia datang" bisik Ash. Mereka segera memejamkan mata. Apabila orang itu makin hampir, tiba-tiba seekor tikus melompat keluar dari tempat itu.

Orang yang memakai guni itu melihat tikus itu berlari pergi. Kedengaran seperti orang itu menghembus nafas seperti marah. Dia kemudian pergi kearah gadis tadi. Alex dan Ash berasa lega. Tanpa membuang masa mereka keluar meninggalkan tempat tersebut.

Meanwhile

Marcus berlari keluar dari sekolah itu. Dia menuju kearah Sky,Lena dan Kira. "Lucas!!" panggil Lena kuat. Sky dan Kira terkejut dengan suara Lena itu terus menoleh. Mereka terkejut dengan apa yang mereka lihat. "Si.. siapa tu?" tanya Kira sambil memeluk Sky. "Salah seorang mangsa mereka" kata Marcus perlahan.

"Diorang yang lain mana?" tanya Sky. "Masih dekat dalam" kata Marcus. Lena mengeluarkan telefon bimbitnya lalu menelefom ambulance. "Kalau macam tu biar aku masuk" kata Sky. "Tak! kakak Sky tak boleh pergi" kata Kira sambil menarik tangan Sky. "Sorry Kira.. tapi akak kena selamatkan kawan-kawan akak" kata Sky sambil mengusap kepala Kira.

"Kalau macam tu biar aku ikut" kata Lena. Dia menutup telefonnya. "Kau pasti?" tanya Sky. Lena mengangguk. "Lagi 20 minit ambulance akan datang" kata Lena lalu memberi headphonenya pada Kira. "Boleh pegangkan?" tanya Lena sambil tersenyum. Kira hanya mampu mengangguk.

Lena memandang Sky. "Jom" katanya. Sky tersenyum. Mereka berdua berjalan menuju kearah sekolah itu.

***(Time skip)*****

Amy dan Lucas mengeluh sambil menutup pintu kelas. "Dah berapa banyak pintu kita bukak, tapi still tak jumpa apa-apa" kata Amy. Lucas hanya diam lalu mengeluarkan telefon bimbitnya. Tertera nama Ben diskrin. Dengan cepat die mengangkat. "Hello? hm? kitorang dekat koridor kelas. Ouh, okey" kata Lucas Sebelum menamatkan panggilan.

"Siapa?" tanya Amy. "Ben dengan yang lain. Diorang ada jumpa sesuatu" kata Lucas. Amy terkejut. "Jumpa apa?" katanya. Lucas mengangkat bahu. "Kita kene tunggu diorang lah" katanya. Amy dan Lucas mula menunggu Ben dan yang lain. Setelah beberapa minit Ben,Alex dan Ash tiba. "Korang okey? jumpa apa tadi?" tanya Amy. Ash mula menceritakan apa yang dia nampak.

Amy dan Lucas sangat terkejut. "Kalau macam tu jom kita teruskan pencarian kita" kata Ben pula. Mereka semua mula setuju.





********************************

Guess who came back after a loooong time? Thats righttt...

Me!!
Ore Ore!!

Sooo... its been awhile now... I hope you guys been good. Ughhh... disebabkan terlalu lama x bukak wattpad aq mula jadi awkward nk type apa kt sini.

Im reaally sorry guys.. x ada niat nk menghilang dengan begitu lama.. Aq srs rasa bersalah.. cuz dh lama x pub chap baru.. or pub apa2 dkt sini.. But takdir x membenarkan aku bersama wattpad.. *Sniff* *sniff*

Yup now I have a job.. And I really busy.. Like no excuse at all!! kene pergi kerja pagi and balek malam.. and repeat the same routine every single day!!

But now I have so many spare time cuz kene kuarintin... so aq terfikir utk kembali berkarya disini. Hope still ada yg baca lh cite nie... sbb lama dh x pub rightt.. *another sniff* *sniff*

so mcm biase.. Like and comment and I will see you guys at the next chapterr..


BUBBYEE 👋👋👋

Six senseWhere stories live. Discover now