"Pfftt... ahahaha" Amy ketawa. "Kau buat lawak ker?" tanya Lena berselang tawa. Mery mengeluh. "Aku cakap benda betullah!" marah Mery. Ash bangun lalu mendekati Mery.
"Apa yang membuatkan kau fikir dia dalang disebalik semua nie?" tanya Ash. Mery menjerling nya. "Buat apa aku cakap kalau kau cuma akan gelakkan aku?" tanya Mery. Ash mencekak kolar baju Mery. "Kau ingat aku bergurau ker sekarang?!" marah Ash. Mereka yang lain terdiam.
Mery memandang Ash. "Kalau dia dalangnya.. maksudnya dia ambil kawan baik aku!" kata Ash lagi. Mery menolak Ash. "Sebab pn Unknown ambil anggota badan mangsa dia" kata Mery.
Ash mengerutkan dahinya. "Dan hari tu dia ada cakap pasal mata aku" kata Mery lagi. Suasana menjadi sunyi buat seketika. "Itu tak menunjukkan dia pn Unknown" kata Amy.
Mery mengeleng. "Korang tak faham.. kenapa random person puji pasal anggota orang?" kata Mery. Mereka yang lain mengangkat bahu. "Mungkin sebab dia suka mata kau?" kata Lena pula. "Itulah maksud aku.. dia ambil anggota yang dia rasa cantik dan hasilkan manusia sempurna" kata Mery.
Mereka yang lain terkejut. "Tapi.. itu tak mungkin" kata Lena. "Ahh.. sebab tu semua mangsa dari sekolah kita!" kata Ash pula. "Kita kene bagitahu Sky" kata Amy. Dia mula mendail nombor Sky.
Mery menghembus nafas sekali lagi. "Kau hebatlahh" kata Lena lalu memeluk Mery. Snow capnya terjatuh. Mery tersenyum tetapi senyumannya pudar.
"Ah.. korang" kata Mery. Ash dan Lena memandang Mery. "Apa?" tanya Ash. Mery senyum. "Boleh tolong belikan aku makanan tak?" kata Mery. Mereka berdua mengerutkan dahi.
"Kita boleh balik and tunggu Sky" kata Ash. Mery mengeleng. "Tapi aku lapar sangat.. korang belikan lah sesuatu" kata Mery. Ash dan Lena mengeluh. "Okey" kata Lena. Mereka berdua mula berjalan pergi.
Mery mengeluh. "Well.. well.. kau memang seorang yang istimewa" kata Satu suara dari belakang. Mery menoleh. "Jumpa kauu~" kata suara itu lagi.
***(Time skip)****
Ash dan Lena tiba bersama plastik makanan. "Meryy.. kitorang bawa makanan" kata Lena. Tetapi tiada sebarang jawapan. Disitu hanya kelihatan Amy yang seperti ketakutan.
"Amy.. mana Mery?" tanya Ash. Amy memandang mereka. "Dia bukan dengan korang?" tanya Amy. Ash dan Lena mengeleng. "Dia suruh kitorang belikan dia makanan" kata Ash. Amy mengeluh. "Bila aku datang sini lepas call Sky dia dah hilang" kata Amy.
Ash memandang sekelilingnya. Dia terlihat snow cap Milik Mery diatas tanah. "Korang tu snow cap Mery kan?" kata Ash. Dia mengambil cap tersebut. "Jangan cakap yang dia kene culik" kata Lena. "Habislah.. Mery dalam bahaya" kata Amy.
"Lebih baik kita balek dan bagi tahu Sky" kata Ash. "Jom kita balek cepat" kata Amy. Mereka bertiga mula berlari kearah rumah Sky.
**(Another Time skipp)**
Sky membuka pintu dengan kuat. "Apa maksud kau Mery dah kene culik?!" marah Sky. Dia masuk bersama Kira. Amy,Ash dan Lena terkejut. "Ki.. kitorang tak tahu.. dia tiba-tiba hilang" kata Lena. "Yang ada cuma snow cap dia jer" kata Amy.
Sky mengambil Snow cap tersebut. Dia mengeluh lalu keluar. Mereka yang lain mengikut Sky. "Kau nak kemana?" tanya Amy. "Aku nak cari kawan aku balik" kata Sky lalu membuka masknya. Dia memejam mata lalu menghidu snow cap milik Mery.
********************************
Sorry guys sbb x dpt pub minggu lps..
So sbg tanda minta maaf Aq double pub hari nie..
And aq akan pub cite six sense setiap ahad..
stay save guys and sorry for lateee.....
BUBYEE👋👋👋
YOU ARE READING
Six sense
Mysterie / ThrillerMengisahkan tentang lima orang gadis yang mempunyai deria keenam. Masing-masing mempunyai personaliti dan kelebihan yang berbeza. Mampukah kelima-lima gadis ini menyelesaikan kes-kes yang berlaku sekitar mereka.