Part 33

227 10 1
                                    


Sky berjalan sambil menghidu sekelilingnya. "Jauh lagi ker Sky?" tanya Marcus. Mereka telah berjalan untuk 2 jam pada masa sekarang. Cuaca yang panas ini juga tidak membantu mereka yang kepenatan. Sky tidak menjawab soalan Marcus. "Aku dah penat nie.. dah lah panas" kata Alex pula. Sky masih tidak menjawab. Mereka yang lain mengeluh. Amy,Ash dan Lena pelik dengan kelakuan Sky.

Ash berhenti lalu terpandang kearah jalan. Kelihatan seperti titisan air berwarna merah. Ash tunduk untuk melihat kearah titisan itu. Dia terkejut apabila mendapati ia adalah titisan darah. Ash memandang Sky lalu berlari kearahnya. Dia memegang bahu Sky lalu memusingkan nya. Kelihatan Hidung Sky berdarah. Mereka yang lain terkejut.

"Kau okey tak nie?" tanya Lena lalu mengeluarkan sapu tangan. Dia segera mengelap hidung Sky. Sky hanya diam. Dia tidak berkata apa-apa. "Aku tau kau nak selamatkan dia tapi jangan sampai macam niee" kata Amy pula. "Aku dah cakap tapi kau tak percaya" kata Ash.

Sky mengeleng. Dia menolak Lena. "Dia bukan dalangnya" kata Sky. Dia mula hilang imbangan lalu terduduk. Lena ingin membantu tetapi dihalang. "Jangan dekat!" kata Sky. Kira mendekati Sky lalu membantu. Sky bangun sambil memandang tanah. "Kenapa kau percaya sangat dengan pengetua?!" marah Amy.

Empat remaja lelaki itu mengerutkan dahinya. "Pengetua? kenapa dengan pengetua Sara?" tanya Lucas. Ash memandang mereka. "Pengetua tu dalang disebalik menculikan nie" kata Ash. "Sebab tu semua pelajar yang diculik dari sekolah kita!" tambah Lena. Empat orang remaja lelaki itu memandang Ash dan Lena kemudian Kearah Sky.

"Dia juga yang culik Mery" kata Amy pula. Sky menganggam tanganya menahan marah. "Apa bukti kau yang dia tu dalang?! korang tak kenal dia pon!" marah Sky. "Macam tu juga kau!" marah Amy. Sky terkejut. "Kau tak tahu apa-apa pasal Pengetua tu" kata Amy lagi.

"Tak.. korang yang tak kenal" kata Sky lalu mula berjalan. Amy,Ash dan Lena mengeluh. "Kenapa dia percaya sangat dekat perempuan tu!" marah Ash. "Kau akan tahu nanti" kata Ben. Mereka kembali mengikut Sky yang sedang berjalan.

Selepas beberapa minit mereka tiba disebuah kawasan sekolah yang ditinggalkan. "Wow.. aku tak pernah tau ada tempat nie" kata Alex. Lena memandang sekelilingnya. Dia terlihat Kita sedang berdiri di sebuah pokok besar berdekatan padang.

"Aku nampak diorang kat situ" kata Lena. Mereka berlari kearah pokok terksebut. Disitu kelihatan Sky sedang bersandar dipokok. "Kenapa dengan Sky?" tanya Marcus. "Kakak Sky tiba-tiba pengsan bila sampai sini" kata Kira.

Lucas memegang dahi Sky. "Haa... dia terhydrasi(mcm tu ker eja?)" kata Lucas. Dia mengambil botol mineral yang dibawa oleh Amy. Ash memberi sapu tanganya. Lucas menyuapkan air pada Sky. Sebahagian lagi air itu dicurah pada kain. Dia kemudian meletakkan kain tersebut diatas dahi Sky. 

"Sorang kene tunggu sini dengan Sky" kata Marcus. "Kira akan tunggu sini" kata Kira lalu duduk disebelah Sky. Mereka yang lain mengangguk. "Now kita kene buat rancangan tentang nak masuk situ" kata Ben. Lena mengeleng. "Korang tak dengar ker bunyi tu? aku tak nak" kata Lena lalu mengundur sambil menutup telinganya.

"Lena? kenapa nie?" tanya Alex. "Ada orang menjerit... tak... ramai orang menjerit minta tolong" kata Lena. Air mata mula mengalir. Amy segera mengambil headphone Lena lalu meletakk di telinga Lena. "Tenang" kata Amy lalu membuka mp3 milik gadis.  "Tarik nafass.. hembuss" kata Amy lagi. Lena mengikut apa yang dikatakan oleh Amy.

Beberapa saat kemudian Lena kembali tenang. "Bagus" kata Amy lalu memegang kepala Lena. "Aku tak rasa Lena patut ikut" kata Ash. Amy mengangguk. "Kalau macam tu Alex, Amy, Aku, Ben, Marcus dan Lucas akan masuk" kata Ash. "Meanwhile, Kira dan Lena tunggu sini jaga Sky" kata Amy. 

Lena tunduk. "Sorry tak dapat tolong kau" kata Lena. Amy tersenyum. "Tak apa" katanya. "Anyway.. kalau kitroang tak keluar lagi 3 jam. Call polis" kata Marcus. Lena dan Kira mengangguk.

"Jom korang. kita pergi" kata Lucas. Mereka semua mengangguk lalu berjalan pergi.

********************************

Nehh..

Makin pelik lh cerita nie😂

And maaf kerana lambatt

Six senseWhere stories live. Discover now