Part 32

193 7 0
                                    

Sky duduk diatas kerusi ditaman dengan muka masam. Amy dan Lena memegangnya supaya duduk. Manakala Kira duduk ditepinya. "Why korang kene pegang aku?" kata Sky sedikit marah. "Sebab kau akan pergi melulu" kata Amy.

"Kau bukan senang nak ditenangkan" kata Lena pula. Sky mengeluh. Dia memandang kedepan memerhati beberapa kanak-kanak bermain ditaman permainan. Mereka kini sedang menunggu Ash, Alex, Marcus,Lucas dan Ben untuk tiba ditaman tersebut.

Beberapa minit kemudian Lima remaja berlari laju masuk kekawasan Taman. "Betul ker Mery dah kene culik?" tanya Ben risau. Mereka yang lain hanya mengangguk. "Apa yang kita kene buat?" tanya Lucas. Sky menolak Amy dan Lena lalu bangun. "Kalau kau nak tau kedudukan Mery.. aku boleh tunjukkan" kata Sky lagi. 

"Macam mana kau tahu kedudukan diorang?" tanya Marcus pelik. "Sebab aku hidu bau diorang" jawab Sky. Empat orang remaja lelaki itu memandang sesama sendiri. "Apa maksud kau dengan Hidu?" tanya Alex. "Aku boleh track bau dari snow cap Mery" kata Sky sambil menunjukkan topi tersebut.

"Aku faham tapi apa maksud kau dengan track bau diorang? Kau anjing ker?" tanya Alex. Sky mengerling Alex. "Sebab aku ada hidung yang tajam" kata Sky. Empat orang remaja lelaki itu memandang Sky pelik. "Kau okey tak nie?" tanya Lucas.

"Aku tau kau stress sebab Mery kene culik tapi jangan sampai jadi mengarut macam nie" kata Ben. Sky mendekati Ben lalu mencekak kolar bajunya. "Aku serious sekarang nie" kata Sky dengan nada yang dingin. Ben terkejut begitu juga dengan yang lain. Sky melepakan Ben lalu menolaknya. 

"Sky cakap benda betul" kata Lena lalu mencabut headphone yang dipakainya. "Kitorang ada deria keenam yang bantu kitorang selesaikan kes" kata Amy pula lalu membuka kaca mata hitamnya. "Kitorang boleh tahu kebenaran sesuatu yang manusia biasa susah nak jumpa" kata Ash pula. Dia menunjukkan tangannya.

Empat remaja lelaki itu masih mengerutkan dahinya. Sky mengeluh. "Aku tak ada masa nak tunjukkan kat kau pasal benda nie, Tapi kalau korang nak tinggal aku tak kisah" Kata Sky lalu berjalan pergi. Dia mula menghidu sekelilingnya. Kira memandang mereka yang lain sebelum pergi mengikut Sky.

Ash,Amy dan Lena mengeluh lalu memandang empat remaja lelaki itu. "Maafkan dia tapi Kitorang perlukan korang sekarang" kata Lena. "Mungkin Sky tak tunjuk tapi dia pon fikir macam tu"kata Ash. "Kitorang sedar even ada kelebihan nie, kitorang masih seorang perempuan biasa" kata Amy sambil tunduk. "Jadi tolonglah kitorang" kata Ash lagi.

Empat remaha lelaki itu menganggaru kepala mereka yang tidak gatal. "Well.. kitorang memang akan tolong korang pon" kata Lucas. "Yea... Kitorang kenal Sky dari kecil and dia dah macam adik kitorang" kata Marcus pula. "Perangai dia memang tak akan berubah.. keras kepala" kata Alex sambil tersenyum.

Ash,Amy dan Lena tersenyum. "Terima kasih korang.. terima kasih" kata Amy. "Dah jom kita ikut Sky sebelum dia pula yang hilang" kata Ben. Mereka semua mengangguk lalu berlari mengikut Sky.

********************************


Six senseWhere stories live. Discover now