Satu pintu trap door yang berada diatas tanah diketuk dengan kuat. Beberapa saat kemudian pintu itu terbuka. Mereka semua keluar dari tempat tersebut sambil batuk-batuk. Amy dan Ash melihat sekeliling mereka.Mereka berada tidak jauh dari rumah Sky yang sedang terbakar. Mereka berdua terkejut. "Weh.. kau rasa Sky selamat ker?" tanya Ash sambil memandang kearah rumah tersebut.
Mereka semua hanya diam. Mery mengenggam tangannya. Dia terus pergi semula kearah pintu keluar tadi tetapi dihalang oleh Amy. "Tepilah! aku nak bawak Sky Balikk!!" marah Mery.
Amy hanya diam. Dia masih menghalang Mery. Manakala Kira memegang Mery dengan kuat. Lena memandang kearah pintu keluar tersebut. "Sky!" jerit Lena secara tiba-tiba.
Mereka semua menoleh lalu terlihat Sky berdiri dihadapan pintu keluar tadi. "Kau okey tak?!" kata Ash lalu berlari kearahnya. Sky hanya diam.
Flashback~
Sky memandang ibunya dengan pandangan sedih. Pn Walker terkejut apabila mendengar Sky memanggilnya ibu. "Perlu ker ibu teruskan semua nie?" tanya Sky lagi.
Pn Walker hanya diam. "Ia tak berguna pun bagi Sky kalau dapat hidup lama tapi tak dapat kasih sayang ibu" kata Sky lagi. Pn Walker terkejut.
Dia mula teringat akan memorinya ketika suamimya masih hidup. Sebelum 'kejadian' tersebut berlaku Pn Walker tidak terlalu taksub dengan pengorbanan ini.
"Ka.. kau diam!" marah Pn Walker. Sky terkejut. Air mata mula jatuh dipipi Pn Walker. "Kalau.. kau.. tak lahir.. Semua nie takkan berlaku!" marah Pn Walker lagi sambil cuba untuk lepas dari dihimpap almari.
Sky hanya diam memandang Ibunya. "Kalau kau tak lahir! Dia... dia masih hidup!" marah nya lagi. "Aku dah tak ada sesiapa lagi" kata Pn Walker sambil menangis.
Sky mendekati Ibunya. "Tapi Sky ada dengan Ibu" kata Sky perlahan. Pn Walker menolak Sky jauh. "Kau bukan anak aku! kau penyebab suami aku mati!" marah Pn Walker.
'"Kau akan keseorangan sampai bila- bila!" kata Pn Walker.
Sky hanya diam. Dia mengundurkan dirinya. Dia mula menjauhi Pn Walker yang menjerit. "Kalau macam tu Sky akan pergi dari hidup Ibu" kata Sky.
Dia mendekati jalan keluar yang di lalui oleh rakan- rakannya. Dia memandang Ibunya buat kali terakhir lalu tunduk. "Terima kasih sebab lahirkan Sky" katanya perlahan sebelum pergi.
End Flashback~
Sky memandang mereka semua. Kata-kata ibunya masih bermain difikiran. "Tapi.. aku masih ada diorang" kata Sky perlahan. Mereka semua memandang Sky pelik. "Kau cakap apa?" tanya Amy.
Sky mengeleng. "Aku dah ada keluarga dari dulu" kata Sky sambil tersenyum. Mereka memandang Sky pelik. "Apa yang kau mengarut nie!" kata Mery lalu berpaut pada bahu Sky. Mereka semua mula ketawa.
Sky memandang kearah Kira yang diam. Sky mengeluh lalu berjalan mendekatinya. "Kira" panggil Sky. Kira hanya diam. "Aku dah balik~" kata Sky lagi sambil tersenyum.
Air mata mula jatuh. Kira memandang Sky. "Kakak Sky tak guna!" marah Kira lalu memeluk Sky. Mereka semua memandang mereka berdua pelik. "Kakak?" kata mereka semua pelik. Sky ketawa lalu memandang mereka yang lain.
"Hm? ouh korang tak tahu ker?" tanya Sky pelik. "Tak tahu apa?" tanya Ash pula. "Well Kira nie baru 10 tahun and aku ambil dia sebagai adik angkat masa dia berumur 5 tahun" kata Sky.
Mery dan Lena memandang sesama sendiri. "Eh?! tapi cite tu lain dari apa yang dia cerita!" kata Mery dan Lena serentak. Kira mula sembunyi dibelakang Sky. "Cerita apa?" kata Sky pelik.
"Mean kita dah kene tipuuuuuuuu!!" Jerit Mery dan Lena serentak. Kira hanya mampu tersenyum sinis manakala Sky memandang mereka semua pelik.
****************************
HAIIII GUYSSSSS
IM SO SORRYYYYYYYYYY!!!
Sgt lama aq x update cite niee
。゚(゚'Д`゚)゚。Aq busy sgt dgn kerja. and tempat keje aq x dpt cuti pon (' . .̫ . ')
so aq minta maaf sgt2 kpd yg menanti update dr aq..
Aq akan cuba update dgn lebih kerap utk mengisi masa lapang korang...
Like always vote, comment and stay at home😂 and I will see you guys at thw next chapter..
BUBBYEEEE👋👋👋
YOU ARE READING
Six sense
Mystery / ThrillerMengisahkan tentang lima orang gadis yang mempunyai deria keenam. Masing-masing mempunyai personaliti dan kelebihan yang berbeza. Mampukah kelima-lima gadis ini menyelesaikan kes-kes yang berlaku sekitar mereka.