Bab 11

272 14 0
                                    






Sky membuka matanya. "Sakit nya kepala aku" kata Sky. Dia ingin memegang kepalanya tetapi tidak berjaya. Dia tersedar bahawa die telah diikat. "Apahal pulak nie?" kata Sky. Dia cuba untuk melepaskan diri tetapi tidak berjaya. "Tak guna betul lah!" marahnya.

Sky mula tersedar. "Eh? aku kat mana?" katanya. Dia memandang sekeliling. "Nie bukan ker pondok tu?" katanya lagi. Sky mula terhidu sesuatu. "Dia datang" katanya perlahan. Pintu pondok tersebut dibuka. "Jadi kau lah pembunuh tu?" katanya.

Kedengaran suatu suara ketawa. "Yea.. Aku adalah pembunuh tu" jawab suara itu. Pintu dibuka dengan lebih besar. Kelihatan seseorang masuk. Sky memandang orang tersebut. Dia terkejut. "Kau...."











****(Time Skipp)****




Amy,Ash dan Lena sedang sibuk mencari maklumat dari dalam kotak yang dibawa oleh remaja lelaki tadi. "Aku tak jumpa apa-apa yang berguna lah" kata Ash. Lena mengambil senarai mangsa. Dia meneliti senarai tersebut.



Sesuatu mula mengangggunya. "Kita sambung esok je lah" kata Amy sambil mengeliat. Dia bangun lalu masuk kedalam bilik. Ash dan Lena masih berada diruang tamu. Selepas beberapa saat Lena bangun. "Aku pun nk masuk bilik lah" katanya berjalan pergi. Ash memandangnya lalu mengangguk.



****(Another time skip)***



Kedengaran burung-burung berkicauan. Keadaan pagi itu sangat indah. Tetapi tidak dirumah Sky. Kedengaran bunyi tapak kaki dan jeritan di semua pelusuk rumah. "Lena!" jerit Amy. "Lena kau kat mana!" jerit Ash pula. Tetapi tiada sebarang jawapan.

Amy terduduk. Dia mula terfikir sesuatu yang buruk terjadi pada kawan baiknya. "Lena.." kata Amy lalu menangis. Ash cuba untuk menenangkanya. Mery datang bersama beberapa helai kertas. "Well aku tak jumpa dia dalam bilik tu tapi.." kata Mery lalu meletakkan kertas yang dipegangnya diatas meja. Amy dan Ash mengambil kertas tersebut.

"Nie senarai mangsa" kata Ash. Mery hanya mengangguk. "Apa kene mengena?" tanya Amy pula. Mery mengeluh. "Nampaknya Lena perasan something dekat sini" kata Mery. Dia mengambil highlight lalu mengahighlight nama-nama mangsa. Aabila selesai dia menyerahkan pada Amy dan Ash semula. "Korang tengok balek" kata Mery.

Mereka memandang. "Wait.. semua mangsa nie.." kata Amy terkejut. "Maknanya.. Pembunuh tu target.." kata Ash pula. Mery hanya mengangguk. "Sebab tu diorang hilang" kata Mery. Mery berjalan menuju kearah pintu masuk. "Jom ikut aku" katanya lagi. Amy dan Ash mengangguk lalu mengekori Mery.




***************************




Sorry For the short chapter 🙇

Aq tgh x der ideaaa 😣
Almaklumlah bz😂

Why aq rasa korg mcm bleh teka kenapa diorg kene culik and siaoa yang culik diorg🤔

Aq kene lebih byk berfikirlh😂

Anyway.. vote and comment and I will see you guys at the next chapterrr

BUBBYEEE👋👋👋

Six senseWhere stories live. Discover now