منزل شيفاي
غرفة اومكيرا
دخل الغرفة بسرعة ليستمع الي صراخها ...
ميرا "بألم" : اااااااااااه ...
اقترب منها وعلامات القلق بادية علي وجهه ...
اومشيف : ميرا ، حبيبتي ، اهدئ ، حالا هتكوني في المستشفي ...
نظرت اليه والي قلقه وخوفه عليها ، لتمسك بيده ...
ميرا "بألم" : ما تقلقش يا اومكارا ، دا خبط بس مش حاجة كبيرة ...
ليمسك بيدها بيده الاخري ...
اومشيف "بقلق" : لا يا قلبي ، انا حاسب ميعادك وعارف انه قرب ، بس ما اتخيلتش انك هتعمليها بجد يوم فرح ارثر ...
ميرا : مش انت اللي قعدت تقولي هتعملي عروسة ازاي ببطنك دي ، اهو لا هعمل عروسة ولا فرخة حتي ...
ليضحك الجميع ...
اومشيف : فرخة ، همك علي بطنك حتي وانتي بتولدي ...
ميرا "باسمتا" : شوفت ضحكت ازاي ، ااااااااه ...
اومشيف "بقلق" : ايه مالك ...
ميرا : بنتك مفترية اوي يا اومكارا ، شكلها هتطلعلك واديها اهي بتقوم بالواجب من وهي جوا ...
انيكا "بسعادة" : عارفين ، انا فرحت لما قولتولي انها بنت ...
نظر اليها ...
اومشيف : ليه بقي ...
انيكا : اصل انا وابوك بنحب البنات اوي ، عارف من اول مرة حملت فيها وشيفاي كل مرة كان يتمني المولود بنت ، بس ربنا رزقنا بتلات ولاد ...
ميرا : عشان كدا حملتي كتير يا عمتو ...
انيكا "ضاحكتا" : قصة الحمل دي كانت اتفاق بيني وبين شيفاي ...
روفيا : اتفاق ازاي ...
انيكا : هقولك ، اول مرة حملت ولما ولدت اومكارا ، بعدها بسنة حملت في روهان ووقتها طلبت من شيفاي اننا ما نخلفش بعد روهان ، بس هو رفض ...
ميشتي : ليه ...
انيكا : عشان هو كان عايز يعمل عيلة ، شيفاي باباه ومامته ماتوا وهو صغير وعاش طول عمره وحيد ، عشان كدا لما قرر يعمل عيلة كان عايز يكون عنده ولاد كتيريكونوا عزوته وسنده في الحياة ...
انيا : والاتفاق كان ايه يا ماما ...
انيكا : لما رفض اننا ما نخلفش بعد روهان ، انا قولتله اي ولد هيتولد انا اللي هسميه واول ما البنت تتولد هنوقف خلفة ، هو وافق ، وفعلا بعد ولادة انيا وقفنا الخلفة ...
غوري : وارثر جيه غلطة ، بس غلطة مقصودة ...
ميرا : بصراحة ، ارثر دا فاكهة العيلة ومن غيره كنت هحس ان العيلة ناقصة ...
أنت تقرأ
عشقي ٣ (My Love 3)
Romantikرومانسية عائلة اوبروي سوف تكمل رحلتها مع كابلز جدد بجانب الابطال الرئيسيين