قصر اوبروي
غرفة سيلا
كانت تجلس تبحث عن المادة العلمية التي تحتاجها من اجل مشروعها الجامعي عندما رنين هاتفها ، امسكت به واجابت دون النظر اليه ...
سيلا : الو ...
المتصل : دا انا حظي حلو انك رديتي عليا ...
لتنتبه الي صوت محدثها ، لتبعد الهاتف عن اذنها وتنظر الي شاشته لتتفاجئ بأنها اجابت علي رقم غير مسجل ...
سيلا "محدثتا نفسها" : غبية ، كان لازم اشوف مين قبل ما ارد ، اعمل ايه انا دلوقتي ودا واضح انه واحد سخيف ومش وراه حاجة وعايز يستظرف وانا بصراحة مفيش فيا دماغ لاستظرافه ، انا احسن حاجة اقفل في وشه واعمله بلوك ...
وبالفعل قامت بانهاء المكالمة وحجبت الرقم ، وعادت لكي تكمل ما كانت تفعله ...
علي الجانب الاخر
نجد شخص لا يظهر منه الا يديه وما تحملهما وهو هاتفه ، لتظهر عيناه فقط والتي كانت تننظر الي هذا الهاتف بصدمه ، اجل فقد كان لا يصدق انها بالفعل قامت باغلاق الهاتف في وجهه ...
الشخص : يا بنت المجنونة ، بقي بتقفلي في وشي انا السكة ، ماشي ، بس هتروحي مني فين ...
ليعيد الاتصال بها مرة اخري ليتفاجئ بانها قد وضعته علي القائمة السوداء ...
الشخص : بلوك ، عملتلي بلوك ، صح بنت ضابط ، بس برضو مش عليا وهجيبك واللي مطلوب يتعمل هيتنفذ ...
لينهض من مكانه ويتجه الي مكتبه ليفتح احد ادراجه ويخرج هاتفا اخر ، لتظهر ابتسامته ...
الشخص : كنت عارف انه هيجي الوقت اللي هتنفعني فيه ، تبقي توريني ازاي مش هترد علي الرقم دا او حتي تفكر تعمله بلوك ...
ليعود الي مكانه الاول مرة اخري ليعاود الاتصال بها ...
قصر اوبروي
غرفة سيلا
كانت مندمجة في متابعة بحثها عندما صدح رنين هاتفها مرة اخري ، امسكت به ولكنها هذه المرة قامت بالنظر اليه لمعرفة هوية المتصل ، لترتسم معالم الصدمة علي وجهها ما ان رأت الرقم والاسم المصاحب له ...
سيلا "بصدمة" : مش ممكن ، ازاي دا ، دا رقم "إياد" ، ازاي ، انا هتجنن ، معقول يكون لسة عايش ، بس ازاي عايش وبابا قالي انه مات من زمان ، معقول يكون بابا كدب عليا ، لا مستحيل ، بابا عمره ما كدب عليا وانا شوفت جثته بنفسي يبقي ازاي رقمه بيرن عليا ، انا لازم ارد واعرف مين اللي معاه رقم اياد وبيكلمني منه ...
لتجيب ...
سيلا "بحذر" : الو ...
الشخص : يااااه ، اخيرا رديتي ، انا كنت قربت ازهق واقفل المكالمة ...
أنت تقرأ
عشقي ٣ (My Love 3)
Romanceرومانسية عائلة اوبروي سوف تكمل رحلتها مع كابلز جدد بجانب الابطال الرئيسيين