مشفي اوبروي
الكافيتريا
اريان : الاسم الحقيقي لفايز هو "فايز داكش تيج رازيادا" ...
لتنظر انيكا اليه بصدمة ...
انيكا : اريان ، انت بتهزر ، صح ...
اريان : للاسف لا يا نانا ...
انيكا : ازاي دا ، انت عارف معني كلامك دا ايه ...
اريان : عارف ، معني كلامي دا ان فايز دا يبقي ابن داكش رازيادا ابن عم حضرتك واللي ماحدش يعرف عنه حاجة حتي ابوه اللي مات...
لتنظر الي شيفاي ...
انيكا : شيفاي اللي بسمعه دا حقيقي ، طب ازاي وانت بنفسك اللي قولتلي ان داكش لما مات ما كانش له اي وريث الا انا وميرا لانه ما اتجوزش ولا خلف ، يبقي ازاي فايز دا يكون ابنه ...
شيفاي "وهو يضم يدها بين يديه" : بلاش تعرفي ، لان الحقيقة دي لو عرفتيها هتتعبي ...
انيكا : لا مش هتعب يا شيفاي ، ويلا قولي حقيقة فايز دا ايه ، وازاي بيكون ابن داكش ...
شيفاي : فايز فعلا ابن داكش ، بس للاسف ابن غير شرعي ودا السبب في انه ما ورثش ابوه لما مات ...
انيكا "بذهول" : ايههههههههههه ...
اريان : ايوة يا نانا ، فايز كان نتيجة علاقة غير شرعية حصلت بين داكش وبنت من بنات البلد عندكم كان اسمها ...
انيكا " : سونياااااااااااااااااا ...
لينظر الجميع لها بذهول ...
شيفاي : انتي عرفتي ازاي ...
لتنظر له ...
انيكا : فاكر سونيا دي يا شيفاي ، انت شوفتها لما كنت في بيت عمو فردان الله يرحمه عشان تقابل اديتيا لما كان عايز يتجوز زويا ، فاكر يومها لما كنت بتكلمني قولتلك ايه عليها ...
ليشرد بافكاره عائدا لتلك الذكري التي تحدثه بها ...
فلاش باك
منزل فردان
كان يجلس في صالة هذا المنزل الذي شهد علي اصعب ايام حياته ، تلك الايام التي جاءت بعد مقتل والديه امام عيناه ، كان يتجول بعيناه في جميع ارجاء المكان ، ليتنهد بقوة في محاولة لتهدئة تلك المشاعر التي اجتاحته بعد معاودة تلك الذكري الاليمة للظهور من جديد ، كان في حاجة الي تهدئة روحه وكانت هي السبيل لذلك ، لذا اخرج هاتفه كي يتصل بها ، وها هو يحاول قتل الوقت وتهدئة الروح من خلال هذه المحادثة التليفونية مع من ملكت قلبه واصبحت شريان حياته ، كان يحدثها بنبرة هامسة حتي لا تستطيع من تراقبه ان تستمع الي اي شئ ...
المكالمة
شيفاي : وحشتينى ...
انيكا "خجلا" : وانت كمان ...
أنت تقرأ
عشقي ٣ (My Love 3)
Roman d'amourرومانسية عائلة اوبروي سوف تكمل رحلتها مع كابلز جدد بجانب الابطال الرئيسيين