De 21 jarige Shanna zit diep in haar gedachten verzonken op haar bed. Hoe zou het zijn...? In de pitlane, tijdens een race...? Waarschijnlijk is het fantastisch. Al die raceauto's en coureurs om je heen! Zelf is ze al een aantal keer naar een race geweest, maar ze heeft nog nooit de kans gehad om ook echt in de pitlane te kijken. Ze moet dat echt op haar bucketlist zetten. Een berichtje op haar telefoon zorgt ervoor dat ze opschrikt uit haar dagdroom. Ze opent hem en ziet dat het van haar beste vriendin Celeste komt: 'Hi schat! De race begint over iets meer dan een uur dus kom je zo? Kusjes! XX C.' Shanna glimlacht. Zij, Celeste en Olivia zijn vanaf jongs af aan opgegroeid met auto's en races kijken. Vroeger keken hun vaders altijd Formule 1 samen en toen de meiden eenmaal oud genoeg waren keken zijn standaard mee. Vanaf een jaar of 12, gingen de meiden zelfs alleen in Celeste's huis zitten en de vaders bij Shanna thuis! De ouders van Olivia zijn gescheiden toen ze 11 jaar oud was en daarbij is ze met haar vader naar de andere kant van Haarlem verhuisd. Haar moeder is niet veel later naar het zuiden verhuisd om te gaan wonen bij haar nieuwe vriend. Dat alles zorgde ervoor dat de drie vriendinnen elkaar voor ongeveer 5 jaar lang bijna niet hebben kunnen zien. Toen Olivia 18 jaar werd hebben Shanna en Celeste dan ook om drie tickets te kopen naar de Grand Prix van Spa in België en gezellig met zijn drieën een weekendje weg te gaan. Inmiddels drie jaar later zijn de meiden weer onafscheidelijk van elkaar.
Shanna doet haar sneakers aan en rent de trap af. Ze gilt naar haar vader dat ze naar Celeste gaat, maar omdat ze geen reactie krijgt haalt ze haar schouders op en gaat ze naar buiten. Het is een beetje fris door de wind, maar gelukkig is Celeste haar buurmeisje dus hoeft ze niet ver te lopen. Voordat Olivia verhuisde, woonde zij aan de andere kant naast Shanna dus waren de drie meiden niet bij elkaar weg te slaan. Shanna gaat haar eigen tuin uit en Celeste's tuin in en opent de deur van het huis met haar sleutel. De vader van haar beste vriendin zit op de bank TV te kijken en wanneer hij haar ziet zwaait hij naar haar. Ze komen inmiddels al zo lang bij elkaar thuis dat niemand meer raar opkijkt als ze een van de twee meiden ineens in het andere huis tegenkomen. Ze zwaait lachend terug, hangt haar jas op de kapstok en doet haar sneakers uit en gaat dan naar boven. Shanna gaat de twee trappen naar Celeste's kamer op en klopt op de deur van de zolderkamer van haar vriendin.
Celeste zit met haar telefoon in haar handen op haar bed en ze omhelzen elkaar als Shanna binnenkomt. Ze kletsen even en dan zet Shanna de TV aan terwijl Celeste naar beneden gaat om snacks en drinken te pakken. Ze selecteert de sportzender. Omdat de uitzending nog niet begonnen is, pakt ze haar telefoon erbij en begint ze een beetje te scrollen door Instagram en Twitter. Lando Norris Tweet: 'Game on! It's race-day!' en Max Verstappen heeft zijn gebruikelijke quote 'Unleash the Lion' op zijn Insta Stories geplaatst. Ze scrolt wat door totdat ze de gedeelde IG post van George Russel en Charles Leclerc ziet. In the caption staat iets over een giveaway... Ze leest het: 'On behalf of the Formula 1 organization, we both get the honor to give away three all-in paddock tickets to a follower. Wanna win? Take a picture of you and your race-watch-buddy while watching the race, put it in your story and tag us. We will announce the winner on Monday'. Ze glimlacht.
Celeste komt net boven met het drinken en de snacks en ziet haar vriendin lachen naar haar telefoon. "Wat zit jij nou weer te lachen, ben je aan het appen met je vriendje???" plaagt ze. Shanna lacht en schudt haar hoofd. Ze wenkt Celeste en laat haar de post lezen. Het duurt niet lang voordat haar hele gezicht straalt en ze met grote ogen naar haar vriendin kijkt "Denk jij wat ik denk?". Ze knikken zo hard dat hun hoofd er bijna af valt en gillen "LATEN WE MEEDOEN!!". Ze lachen en horen Celeste's vader roepen dat hij naar het andere huis gaat. Nog voordat ze de deur horen dichtslaan staan ze op, verzamelen ze alles wat ze mee willen nemen en stormen ze de trap af om beneden op de bank te gaan zitten.
Zodra ze beneden zijn zet Shanna de tv aan. De pre-race show is net begonnen en net als altijd kijken ze alleen de eerste 10 minuutjes van het programma voordat ze Olivia opbellen en zelf gaan kletsen over van alles en nog wat. Het volledige uur praten ze over die schattig en knap de coureurs zijn en hoe zij zelf denken dat de race gaat lopen.
JE LEEST
Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)
FanfictionShanna, Celeste en Olivia zijn beste vriendinnen en van kleins af aan enorme Formule 1 fans. Hun grootste droom is om hun idolen te ontmoeten: voor Shanna is dat Lando Norris, Celeste vindt Charles Leclerc helemaal geweldig en Olivia is gek van Geor...