---Twee weken later, in het theater---
Om een beetje aan te geven in welke week we nu ongeveer zitten, de summerbreak is voorbij en de Belgische GP is geweest. Spa en Zandvoort komen direct na elkaar en daarom zijn Shanna en Lando ook met de andere drie koppels in Nederland. Dit hoofdstuk speelt zich af in de week tussen Spa en Zandvoort en na Zandvoort is er 1 week rust voordat de volgende race wordt gehouden. Vandaag is maandag, de dag na de Belgische GP en Lando en Shanna zijn eerder vandaag al van België naar Nederland gereden voor de eindvoorstelling van Nova's opleiding.
Pov Shanna:
Met veel enthousiasme komt de groep van Nova het podium van het theater op om hun eindvoorstelling te doen. Als Shanna naar haar vriendin kijkt glimlacht ze en denkt ze aan een jaar terug, toen zij daar stond. Het nummer start en vol overgave beginnen de leerlingen te dansen. Shanna weet niet waar ze moet kijken. Het is allemaal zo mooi en indrukwekkend, en de emotie is door de hele zaal te voelen. Ze houdt haar adem in en pakt Lando's hand vast voor emotionele steun. Die moet zachtjes lachen en Shanna ademt weer uit. "What?" fluistert ze terwijl haar ogen op het podium gefixeerd blijven. "Nothing" fluistert Lando en hij drukt een zoen op haar hand. Ze glimlacht en kijkt kort naar hem voordat ze haar aandacht weer bij de dans legt.
Als de voorstelling is afgelopen barst de zaal los. Iedereen klapt en fluit en juicht en Shanna doet net zo hard mee. Als ze naar de andere koppels kijkt ziet ze dat de meiden net als zij helemaal opgaan in het applaus en de jongens zitten net als Lando een beetje dom voor zich uit te grijnzen. Behalve Max, die kijkt apetrots naar zijn vriendin en klapt zijn handen bijna kapot. Shanna lacht en gaat staan, waarna de hele zaal haar nadoet. De groepen verdienen wel een staande ovatie. Als ze weer naar Nova kijkt ziet ze dat die met een grote glimlach in hun richting kijkt en een half hartje maakt met haar duim en wijsvinger. Die is voor Max bedoeld.
Als de leerlingen weer van het podium af zijn stroomt de zaal leeg naar de zaal waar de dansers heen komen als ze klaar zijn met omkleden en waar daarna een feestelijke borrel zal plaats vinden. Ook Lando en Shanna lopen met de menigte mee naar de zaal om hun vriendin te begroeten. Shanna had van tevoren een grote bos bloemen voor Nova gekocht zodat ze die kon geven als het optreden afgelopen was en ze is heel benieuwd wat haar vriendin ervan gaat vinden.
Terwijl de drie koppels en Max staan te kletsen gaan de deuren naar backstage open en druppelen de leerlingen een voor een binnen in hun mooie outfits voor de borrel. Ze zien veel jongens en meiden van een jaar of 20, maar er zitten ook een aantal jongere en oudere leerlingen bij. Dan komt Nova binnen. Ze heeft een lange, donkerblauwe glinsterende avondjurk met zwarte stiletto hakken aan en loopt recht op Max af. Zodra hij haar ziet begint hij te glimlachen en hij zegt "You were amazing out there". Nova lacht en zoent hem voordat ze "Thanks babe" zegt en naar de anderen toe loopt. "Gefeliciteerd meid! Het was ontzettend gaaf om te zien" zegt Shanna terwijl ze haar vriendin omhelst en haar daarna de bos bloemen overhandigt. "Wauw..." zegt ze en ze bekijkt de bos die ze in haar handen gekregen heeft "I love it, thanks Shan". Shanna glimlacht en draait zich naar Lando. "What do you want to drink? I can get us something" vraagt ze hem. Hij denkt even na en schudt dan zijn hoofd "Nah thanks, I have to race this weekend remember?". Ohja, dat is waar ook, aankomend weekend is de race op Zandvoort.
"Okay" zegt Shanna met een ondeugend lachje "But then I'm gonna drink for the both of us". Lando lacht "Don't you dare" en hij pakt haar stevig vast bij haar middel zodat ze niet weg kan. Shanna zoent hem en fluistert "Okay okay you win" voordat ze naar de bar loopt en braaf één glas champagne bestelt.
"You know what I just realized?" vraagt Shanna aan haar man als ze weer terug komt met een glas champagne in haar hand. "Hm?" Lando kijkt haar vragend aan. "That I moved in with you more than two years ago already" zegt ze en ze neemt een slok. Ze gaat verder "And it's kinda bizarre because it feels like I've only lived with you for less than a year or something". Lando glimlacht "Well you know what they say... Time flies when you're having fun!". Ze lachen en Shanna antwoordt "We had a lot of fun, that's for sure".
----
Na de borrel rijden Lando en Shanna rond half 10 's avonds terug naar het ouderlijk huis van Shanna. De eerste paar dagen verblijven ze bij haar thuis, voordat ze tijdens de race in een hotel bij het circuit zitten. Als ze om 10 uur aankomen is het stil in huis, aangevend dat Lars en Caroline nog niet terug zijn van hun avondje uit eten, en daarom besluiten Lando en Shanna dat ze nog lekker even beneden blijven in plaats van nu al naar boven te verdwijnen. Lando pakt zijn mobiel, start Twitch op en zet hem tegen een bloempotje aan op de vensterbank zodat hij en Shanna allebei zichtbaar zijn. Hij geeft zijn stream een naam en start hem, en Shanna krijgt onmiddellijk een notificatie binnen "Lando Norris is live met: 'Two week wedding anniversary!'". Ze moet lachen om de naam en draait zich naar de camera zodat ze kan zien wat er gebeurt in de chat. De eerste felicitaties stromen binnen en Shanna glimlacht naar Lando als ze het leest. "Two weeks... Can't believe it" fluistert ze. Lando zoent haar "Are you gonna say that with every milestone we pass?" lacht hij. Ze geeft hem een speels tikje en lacht mee "Maybe". Dan richt Lando zich tot de fans "Hi everyone! How are you all doing?".
Na een livestream van bijna twee uur sluit Lando eindelijk zijn Twitch af en is het tijd om naar bed te gaan. Ze sluiten de gordijnen, checken of de deuren op slot zijn, doen de lichten uit en willen net naar boven lopen, als ze de voordeur open horen gaan. "Heeey guysss!" lalt Caroline en struikelt bijna bij het binnenkomen als ze haar dochter en schoonzoon ziet. Shanna lacht want ze heeft haar moeder niet vaak eerder zo dronken gezien. "Yep... She had a bit too much" lacht Lars en begroet dan ook zijn dochter en schoonzoon. Ze lachen. "Do you need help?" vraagt Lando hem en hij knikt dankbaar. Samen helpen ze Caroline naar boven en met hulp van Shanna ligt ze binnen no time in bed. "So, how was Nova's final performance?" vraagt hij dan, als hij met Lando en Shanna mee loopt naar haar kamer. "She was amazing, I loved every second of it!" zegt Shanna en Lando lacht "Yea I saw that". Weer geeft ze hem een speels tikje. "Did she graduate?" vraagt Lars. Lando knikt "Yes she did, and we're unbelievably proud of her". Shanna's vader knikt tevreden en zoent zijn dochter dan op haar wang "I'm happy to hear that. Anyways, goodnight to you two". Het koppel kleed zich snel om en poetst hun tanden voordat ze in bed gaan liggen.
"I do agree with you tho..." zegt Lando plotseling. Shanna kijkt hem verbaasd aan "What do you mean?". "That we're married for two weeks already" zucht Lando en hij draait zich op zijn zij zodat hij haar aan kan kijken "Time flies by... I never thought I could be with a person that would make me feel like I'm the world to her, but here you are". Shanna glimlacht en schuift dichter naar hem toe ze kijkt hem in zijn ogen aan en zegt "I can't wait to spend a lifetime with you".
Dan gaat Lando's ringtone. Vol verbazing pakt hij zijn mobiel van het nachtkastje en neemt op. "Hi, I'm sorry, I hope I didn't wake you up... But am I speaking with Lando or Shanna?" hoort Shanna iemand aan de andere kant van de lijn vragen. Lando kijkt haar aan en zet grote ogen op voordat hij het gesprek snel op de speaker zet "Yes that's us both". "Amazing, I'm Jake, Tara's brother. And I'm calling you because my sister has gone into labour and that means you guys are gonna be parents within now and probably 24 hours".
JE LEEST
Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)
FanfictionShanna, Celeste en Olivia zijn beste vriendinnen en van kleins af aan enorme Formule 1 fans. Hun grootste droom is om hun idolen te ontmoeten: voor Shanna is dat Lando Norris, Celeste vindt Charles Leclerc helemaal geweldig en Olivia is gek van Geor...