Hoofdstuk 40

386 7 1
                                    

Pov Shanna

Shanna opent haar ogen en kijkt op de klok: kwart voor 10. Ze wrijft in haar ogen en stapt uit bed. De grond is koud onder haar blote voeten, dus ze loopt snel naar de kast om haar instapsloffen aan te doen en dan loopt ze naar de badkamer. Ze spoelt zich snel af onder de douche en borstelt haar haren voor de spiegel. Dan loopt ze met een handdoek om terug naar de slaapkamer, waar Lando inmiddels ook wakker is geworden en op zijn telefoon bezig is. Zodra hij Shanna ziet legt hij zijn telefoon weg en komt hij uit bed om vervolgens Shanna beet te pakken en heel stevig te knuffelen. "Goodmorning sunshine" zegt hij met een glimlach en hij geeft haar een kusje op haar lippen, gevolgd door een lang, zuigend gevoel in haar nek. "Morning baby- HEY, What are you doing?!" lacht Shanna en als ze in de spiegel kijkt ziet ze een blauwe plek zitten. "Seriously Lando? A Hickey, a few days before my birthday?" ze lacht en geeft hem een speels tikje op zijn bovenarm voordat ze naar de kledingkast loopt en er jeans en een wit shirtje met colletje uit trekt, die ze aan doet en het combineert met een open oversized bloesje van Lando en een witte beanie die ze ook uit Lando's tas heeft gepikt.

Een paar minuten later zitten ze samen beneden aan de ontbijttafel. Shanna heeft ontbijt gemaakt en nu zitten ze dat gezellig kletsend samen op te eten. "Baby, I need to call again in a few minutes but I'm back as soon as possible okay?" vraagt Lando en Shanna knikt. Meteen staat hij op van zijn stoel, zet hij zijn bord in de vaatwasser en loopt hij naar de achterdeur om de tuin in te gaan. Zodra de deur weer dicht is hoort Shanna opnieuw de gedempte stem van Lando pratend over iets wat zij niet mag weten. Ze slikt en kan het drukkende gevoel niet onderdrukken wat ze tot nu toe elke keer heeft gevoeld als Lando aan het bellen was over het mysterieuze onderwerp. Ze slikt en probeert de brok in haar keel weg te krijgen maar op een of andere manier lijkt hij alleen maar groter te worden. Ze voelt een traan over haar wang lopen en ze slaat haar handen voor haar gezicht. Ze heeft ineens geen zin meer om te proberen het tegen te houden dus ze laat het lopen. Dikke, zoute tranen zoeken hun weg naar beneden over haar gezicht en vallen als kleine plasjes op de tafel. De deur gaat na een paar minuten weer open en Lando komt binnen. Zodra hij haar ziet huilen komt hij naar haar toe gesneld "Baby what's wrong???". Hij klinkt bezorgd als hij tegen haar praat maar Shanna antwoord niet. Ze staat op, duwt Lando aan de kant en loopt naar boven. Eenmaal in haar slaapkamer smijt ze haar deur achter haar dicht en gaat ze onder haar dekens in bed liggen. Ze huilt tot ze niet meer kan en gelukkig komt Lando niet naar haar toe want ze heeft geen zin om hem op dit moment te zien.

--Lando--

Zachtjes klopt Lando op haar deur. Het is inmiddels ruim een uur geleden dat Shanna huilend naar boven was verdwenen en sindsdien geen woord meer tegen hem heeft gezegd. "Shanna baby, can I come in?" vraagt hij voorzichtig maar er komt geen antwoord. Hij wacht even voordat hij zijn hand op de deurklink legt en de deur een stukje open duwt. Hij kijkt de kamer in en ziet Shanna onder de dekens in bed liggen. Wat zou er gebeurd zijn dat ze zo van streek is? Het moet wel heel erg zijn want normaal vertelt ze hem altijd wat er aan de hand is... Hij stapt de kamer in en sluit de deur weer achter zich. Wat er ook aan de hand is, dit is iets tussen Shanna en hem en haar ouders hoeven dit niet te weten, sterker nog, dit is waarschijnlijk niet iets waarvan ze wakker zouden willen worden. "Shanna, what happened?" vraagt hij nogmaals en van onder de dekens hoort hij "Go away Lando!". "Shanna there's no reason to kick me out of your room. I want to know what's wrong so I can help you" zegt hij en hij gaat op de rand van het bed zitten. "I don't have to tell you what's wrong because you know that damn well already. Just go away now, I don't want to talk to you" haar stem klinkt gedempt door de deken maar Lando kan wel verstaan wat ze zegt. Hij denkt wat verslagen na en slikt. Hij weet het al? Wat is er dan gebeurd, want hij kan niks bedenken! 

"I'm sorry but I can't think of anything that could've happened so can you please tell me?" vraagt hij bijna smekend. Het is stil onder de dekens. "Please?". Shanna komt omhoog en haar ogen komen onder de dekens vandaan. "You can't think of anything huh? What are you so busy with then, the last few days?" vraagt ze beledigd. Hij denkt na "You mean my grumpy mood lately?". Shanna kijkt verbaasd "What? No! You aren't grumpy at all!". Lando is stil. "Then what is it?" vraagt hij met zijn ogen op haar gefrustreerde ogen gericht. "Who were you calling all week? You thought I couldn't hear you but I heard you talking about girls multiple times!" zegt Shanna nu en haar ogen glijden over zijn gezicht. Lando slikt nogmaals. Shit! Ze heeft hem horen praten over zijn plannen... "Oh..." zegt hij. "Oh?! That's the only thing you have to say? Oh?!" zegt ze, nu op een boze toon. "Okay let me explain" begint hij. Hij wacht op een reactie van Shanna maar alles wat ze doet is naar hem kijken met een gekwetste blik in haar ogen. 

Hij gaat verder "Soon, I have a surprise for you, so I had to make these calls to people to make sure everything's done and arranged. I am so sorry for keeping this a secret but I can't tell you because otherwise it wouldn't be a surprise anymore". Shanna kijkt alsof ze dit antwoord niet had verwacht. "Wait... So you weren't talking to other girls because you like them?" vraagt ze voorzichtig. Lando lacht "No! Of course not! I would never! And besides, I like you and no one else so there would be no one to talk to anyways". Er verschijnt een voorzichtig glimlachje op Shanna's gezicht "I am so sorry for overreacting. I'm just scared I'll lose you one day...". Lando spreidt zijn armen en trekt haar naar zich toe voor een knuffel. "You know I love you, right?" vraagt hij al knuffelend aan haar. Ze knikt. "And you know that I'm never going to be able to replace you for someone hotter, sweeter or more loving, because you are all of that, right?". Ze knikt opnieuw, de bovenkant van haar hoofd tegen zijn kin aan schurend. Hij haalt diep adem en ruikt de geur van haar haren. Ze heeft nog steeds hetzelfde effect op hem sinds de dag dat ze elkaar ontmoetten "You are the most perfect woman to me". Ze kijkt op en geeft hem een zoen. 

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu