Hoofdstuk 44

370 7 0
                                    

Pov Lando

De maandag ging Lando veel te Langzaam. Ondanks dat ze de hele dag bezig waren geweest, kon hij zijn hoofd maar niet bij dinsdag vandaan halen. Ze hadden eerst lekker lang uitgeslapen, waarna ze naar Haarlem waren gegaan om te brunchen. Lando had Shanna verteld dat hij haar voor haar verjaardag uit eten wilde nemen dus dat ze maar even moesten gaan shoppen voor een mooie jurk, en dat hij die dan zou betalen. Shanna had eerst geprotesteerd maar toen hij haar vertelde dat hij niet wilde dat ze een jurk zou uitkiezen aan de hand van het prijskaartje eraan, had ze hem alleen maar heel lief aangekeken en een knuffel gegeven waarna ze "Thankyou" in zijn oor fluisterde en een zoen op zijn lippen drukte. Ze hadden een tijdje door het winkelcentrum gelopen en meerdere winkels betreden om te zoeken naar een jurk, maar omdat Shanna na een tijdje de hoop begon te verliezen waren ze in de auto gestapt en naar Rotterdam gereden om daar te kijken bij een gala-zaak. 

Het moment dat ze er binnenliepen was Shanna geobsedeerd met één jurk in de winkel:

Het moment dat ze er binnenliepen was Shanna geobsedeerd met één jurk in de winkel:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Perfect, dacht hij en hij kocht hem voor haar. Het was niet een hele dure jurk maar hij was blij dat ze deze jurk had uitgekozen omdat ze hem mooi vond en dat hij deze voor haar had mogen kopen. Ze hadden de rest van de dag nog in Rotterdam gelopen, winkeltje in en winkeltje uit en af en toe eens een dingetje kopen. Shanna stond erop dat zij hem ook iets zou kopen maar ze kon niks vinden wat ze een waardig genoeg bedankje vond dus uiteindelijk besloot ze dat zij dan zou betalen voor het diner. Lando knikte want hij wist dat dat toch niet zou gebeuren en hij drukte een zoen op haar handen voordat ze samen tegen de avond in Shanna's auto stapten en weer terug naar huis reden. 

Zodra ze thuis waren hadden Lars en Caroline hun verteld dat ze uit eten zouden gaan en hadden Shanna en Lando gevraagd mee te gaan. Na elkaar aangekeken te hebben wisten ze van elkaar dat ze niet wilden vanavond dus het koppel bedankte vriendelijk en ze gingen naar boven. Het was nog vroeg en de twee waren gewend om laat te eten, dus Lando besloot live te gaan in de woonkamer en Shanna ging in de keuken een twee-verdiepingen hoge taart maken voor haar verjaardag. De chat van Lando had hem verteld op pizza te bestellen dus de twee hadden dat gedaan en toen de pizza aankwam hadden ze samen de stream afgesloten en waren ze op de bank gekropen om hun diner te eten. In de avond waren ze naar een club in Haarlem gegaan om Shanna's verjaardag in de luiden om middernacht en omdat Lando niet kon drinken door het aankomende raceweekend had Shanna hem verzekerd dat zij dat dan ook niet zou doen. Toen ze er na een tijdje allebei, nuchter en wel, klaar mee waren gingen ze weer terug naar huis en keken ze een film in de woonkamer voordat ze in bed kropen en gingen slapen.

--Shanna--

Shanna wordt de volgende ochtend wakker van het gepingel van haar mobiel. "What idiot calls me this early in the morning?" mompelt ze en ze neemt op. "Hi baby!" hoort ze de opgewekte stem van Lando zeggen. Verbaasd draait ze zich om in bed en ze ziet hem niet liggen. Natuurlijk niet, hij belt haar! Waarom zou hij dan naast haar in bed liggen? "Uhhh, hi babe! Where are you and why are you calling me?" vraagt ze verward. Lando lacht. "Remember I said that I had a surprise for you? Well, you better get up and get dressed because I'm home in 30 minutes and I want you dressed downstairs when I come home" zegt hij. Hier kan ze natuurlijk niks mee. "But where are you then?" vraagt ze, nog steeds niet wetend wat er precies gebeurt. Lando lacht "I'll see you in half an hour. Happy birthday darling". Hij beëindigd het gesprek en er ontstaat een glimlach om Shanna's mond. Ze is jarig vandaag! Ze staat op want ze is inmiddels klaarwakker en ze loopt naar haar kast om wat leuke kleding uit de zoeken voor haar verjaardag. 

Ze kiest voor een zwart leren rokje met panty eronder, met daarboven een wit naveltopje. Daaroverheen doet ze een van Lando's legergroene bloesjes, waarna ze haar legergroen-met-witte Nike Jordans pakt en een paar zilveren sieraden om doet. Dit is een prima verjaardagsoutfit. 

Ze gaat naar beneden, waar haar ouders op de bank zitten met een kop koffie. Ze kijken haar aan een glimlachen. "Gefeliciteerd meissie. Kleine meisjes worden groot, 22 alweer... Wauw" zegt haar vader en haar moeder staat op om haar een knuffel te geven. Haar vader volgt het voorbeeld en net als haar ouders weer gaan zitten hoort Shanna de deur open gaan. "Lando!" roept ze en ze kijkt snel het gangetje in. Lando staat daar in zijn grijze joggers en een zwarte Quadrant hoodie. "Hi baby, happy birthday to my beautiful angel" zegt hij en Shanna bloost. "Thank you baby" zegt ze en ze komt dichter bij Lando staan voordat ze fluisterend aan toevoegt "You look very hot in those joggers". Lando giechelt als een klein meisje en ze lopen samen naar de woonkamer. Lars en Caroline begroeten Lando en vertellen hem om te gaan zitten. "We're gonna do the presents now instead of tonight" zegt Shanna's vader tegen Lando. Die knikt en pakt een kaart en een zacht pakje uit de gang voordat hij gaat zitten. 

Shanna krijgt de eerste doos door haar ouders in haar handen gedrukt. "Well this is a huge box" zegt ze met grote ogen en Caroline knikt om haar dochter te vertellen dat ze het moet open maken. Shanna begint het pakpapier los te maken en er komt een grote kartonnen doos tevoorschijn. Shanna moet lachen om het idee dat waarschijnlijk iedereen weet wat hierin zit behalve zij en ze pakt een mesje om het tape los te maken. Ze opent de kartonnen doos en daarin zitten twee kleinere dozen. Ze pakt ze eruit en haalt daar ook het inpakpapier vanaf. "Were you two bored or something?" vraagt Shanna lachend aan haar ouders. Die houden glimlachend hun mond dicht en kijken hoe hun dochter haar cadeaus openmaakt. Shanna pakt eerst de lichtste doos van de twee en snijdt het plakband stuk. Er zitten verschillende make-up producten, sieraden en andere accessoires in. Shanna glimlacht dankbaar naar haar ouders en pakt de andere doos. Deze is best wel zwaar dus ze zet hem op de grond op opent hem. Er komt een enorme stapel boeken tevoorschijn! "Wauw thanks!" zegt Shanna en ze omhelst haar ouders. Dan is Lando aan de beurt. Hij geeft haar een zoen en daarna het pakje. Ze opent het papier en haalt er een hoodie uit die ze nog nooit eerder heeft gezien. Ze kijkt Lando vragend aan. "It's a hoodie from the newest Team Quadrant team-wear collection, it's only for the team and the other guys are not getting theirs until the summer" legt hij uit. Shanna omhelst Lando en hij geeft haar de kaart. Ze opent hem en leest voor:

"Happy birthday my love. I hope you liked the hoodie. ;) You're the only one who has it right now, so enjoy it! This whole day you'll get surprises and presents. It's all part of my present and I hope this will be a birthday you'll never forget. The present I'm gonna give you this evening means a lot to me and I want you to know that I love you and I always will, no matter what happens. XX Lando".

Lars en Caroline klappen enthousiast in hun handen en ze rennen naar de keuken om ontbijt voor Lando en Shanna klaar te maken. "Thanks babe, I can't wait to get all these presents and surprises and I love you for infinity" zegt ze en haar vriendje glimlacht "I'm a 100% sure you're gonna love it". "But you haven't told me yet where you just were?" vraagt ze plots. Lando haalt, nog steeds glimlachend, zijn schouders op "I just had to pick something up, a part of my birthday gift to you". Nu wordt Shanna nieuwsgierig "What did you have to pick up?". Lando kijkt haar lachend aan "It's more WHO did I have to pick up". Shanna kijkt hem verbaasd aan. "Well then, WHO did you have to pick up?". De voordeur gaat opnieuw open en Shanna loopt met grote ogen naar het gangetje "OH MY....."

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu