--Anderhalve week later--
Shanna staat voor de spiegel en bindt haar haren in een losse staart. Ze kijkt op de klok: het is 18:00, dus tijd om te dineren. Ze grist haar rugzak en koffer van het bed en sjouwt ze mee naar beneden. Haar moeder is in de keuken bezig met het eten opscheppen dus Shanna gaat, als ze haar spullen in de gang heeft gezet, snel aan tafel zitten. Ze eten vandaag de Lasagna van haar oma; en haar lievelingseten! Ze begint te eten en, blijft steeds maar op de tijd letten. Om 19:00 hebben Celeste en Olivia bij Shanna thuis afgesproken om te blijven slapen zodat ze vannacht op tijd op weg kunnen naar het vliegveld voor hun vlucht naar Spanje.
Het is vandaag dinsdag, en aangezien de meiden ook nog een toeristisch stukje Barcelona willen zien hebben ze besloten er een paar dagen eerder heen te gaan. Omdat ze woensdagochtend om 6 uur vliegen, hebben ze de hele woensdag en donderdagochtend nog voordat het GP-weekend daadwerkelijk begint. Donderdagmiddag is er namelijk een meet & greet met een aantal coureurs, vrijdag zijn er de hele dag vrije trainingen, zaterdag is de laatste vrije training en de kwalificatie, en zondag is het eindelijk tijd voor de race. Vervolgens hebben ze dan nog de maandag en dinsdag daarop om de stad in te gaan, voordat ze woensdagochtend vroeg weer terug naar Nederland vliegen.
Shanna 's moeder, Caroline, bekijkt haar dochter eens goed en moet lachen. "Wat nou weer?" vraagt Shanna lachend "Ik zit alleen maar te eten!". "Ja weet ik, ik vind het alleen zo leuk om te zien dat je er zo veel zin in hebt. Het blijft raar om te beseffen dat jullie meiden, alle drie met 21 jaar, samen een weekje naar Spanje gaan. Dat terwijl het nog zo kort geleden lijkt dat ik en je vader je als 5 jarig meisje meenamen naar Portugal voor de zomervakantie. Ons kleine meisje wordt zo snel groot" zegt haar moeder en Shanna rolt lachend haar ogen. Snel neemt ze weer een hap van haar Lasagna.
Dan hoort ze haar telefoon pingelen: 'Hi schat! Ik wil even zeggen dat we heel blij zijn dat we bij jou mogen slapen vannacht en dat we heel veel zin hebben in het weekje vakantie wat ons te wachten staat. Olivia is al hier en we komen rond 19:00 jouw kant op. Kusjes van ons!'. Shanna glimlacht en laat het berichtje aan haar moeder zien. "Awh, wat lief van ze" zegt ze. In een razend tempo eet Shanna verder haar Lasagna op en zet ze haar bord in de vaatwasser. Als toetje pakt ze een ijsje uit de bovenste la van de vriezer en al likkend doet ze haar teenslippers aan en loopt ze de tuin in. Het is inmiddels begin juni en de natuur doet erg haar best om te groeien en bloeien.
Shanna kijkt op de thermometer in de tuin en vergelijkt het met de temperaturen in Barcelona op haar mobiel. "21 graden hier en 25 graden daar. Heerlijk" fluistert ze. Ze loopt weer naar binnen en kijkt nog eens op de klok: 18:35, nog 25 minuten tot ze hier zijn. Ze gaat buiten in de zon op een tuinstoel zitten en genietend van de zon eet ze de rest van haar ijsje op. Dan hoort ze in de tuin van Celeste twee meidenstemmen praten. "Meiden, jullie mogen best al komen hoor! Ik zit de minuten hier al weg te kijken!" roept Shanna en de stemmen zijn eventjes stil. "Oké, dan komen we er aan!" roepen ze in koor terug. Shanna glimlacht; dit is een van de leukere dingen van wonen naast je beste vriendin.
Een paar minuutjes later wordt er op de schuttingdeur geklopt. Nou ja, eigenlijk meer gebonkt, want met de kracht waarmee de meiden laten weten dat ze er zijn, is meer dan genoeg om die volledige schuttingdeur eruit te werken. Nog voordat Shanna de deur voor hun kan openen stormen de meiden naar binnen. Olivia laat haar spullen vallen en vliegt haar vriendin gelijk om haar nek. Het duurt niet lang voor ook Celeste haar spullen heeft neergezet en zich bij de knuffel aansluit. Dan komt Shanna 's vader Lars naar buiten. "Mag ik er ook bij?" grapt hij en de meiden lachen. "Ja natuurlijk mag dat pap" zegt Shanna en haar vader geeft de meiden een snelle knuffel. "Hoi meiden, gezellig dat jullie er zijn!" zegt hij en dan gaat hij naar het schuurtje.
Wat hij daar doet is iedereen altijd een raadsel. Soms klust hij, soms kijkt hij er tv, en soms zit hij er gewoon voor de ontspanning. Het is een beetje zijn mancave geworden. De meiden pakken hun spullen weer van de grond en rennen het huis binnen. Shanna hoeft ze al lang al niet meer mee te nemen naar haar kamer, daar gaan ze zelf wel naartoe. Binnen hoort ze haar moeder gillen naar de meiden dat ze niet mogen rennen, maar aan het gegiechel van haar vriendinnen te horen word er niet echt naar geluisterd. Ze moet lachen en gaat achter de meiden aan naar haar kamer.
JE LEEST
Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)
FanfictionShanna, Celeste en Olivia zijn beste vriendinnen en van kleins af aan enorme Formule 1 fans. Hun grootste droom is om hun idolen te ontmoeten: voor Shanna is dat Lando Norris, Celeste vindt Charles Leclerc helemaal geweldig en Olivia is gek van Geor...