Hoofdstuk 37

432 8 6
                                    

A/N: HAPPY NEW YEAR!!! Het is een beetje laat, ik weet het, maar het mag nog want het is nog geen 7 januari. ;) Ik heb het flink druk gehad met de feestdagen op het werk dus afgelopen week is het er helaas niet van gekomen om een hoofdstuk te publiceren. Mijn excuses hiervoor en ik hoop dat iedereen een gezellige jaarwisseling hebben gehad en de katers niet al te heftig zijn geweest ;) Daarnaast, OMG LANDO EN LUISHINA ZIJN EINDELIJK INSTA OFFICIAL EN ZE ZIJN ZO FREAKING CUTE SAMEN!!! Ik ben zo ontzettend blij voor ze en ik hoop dat ze heel gelukkig zijn samen. En ga je alsjeblieft niet gedragen als een fake of toxic fan want dan ben ik klaar met je :) Xx

Pov Shanna:

"Shan, I gotta arrange some things on the phone with the team so I'm gonna be gone for a bit okay?". Shanna knikt met een glimlach en gaat weer terug in bed liggen. Lando is net opgestaan en zij heeft hem liggen bekijken terwijl hij zich aankleedde vanuit haar warme plekje onder de dekens in bed. Hij loopt de slaapkamer uit en nog geen twee minuten later slaat de achterdeur dicht. Lando's stem is gedempt door het slaapkamerraam te horen nadat de telefoon een aantal keer is over gegaan. "Hey man!". Het is even stil en dan begint hij te praten "Yeah okay so I had a plan to keep it a secret but I don't know how to do that since Shanna keeps circling around me. Yeah... Yes, I told her that I had to arrange some things with the team...". Weer stilte. "No... No, only you, Charles and George can know for now" zegt hij dan en Shanna luistert. Ze slikt. Waar heeft hij het over? Wat mag zij niet weten? En vindt hij het vervelend dat zij zo vaak in de buurt is? Moet ze meer afstand van hem gaan houden? "And you know about that other girl right? Like, the beautiful blonde one with the tall legs?" Shanna staart naar het plafond terwijl ze Lando hoort praten. Ze slikt nog eens maar de brok in haar keel lijkt niet te willen verdwijnen. Lando praat over andere meiden... "Yep, exactly. That one, make sure you invite her too. That'll be great" weer is Lando stil. Blijkbaar heeft de persoon aan de andere kant van de lijn veel te vertellen. Shanna zucht en besluit niet meer te luisteren naar wat Lando vertelt, maar haar sportlegging aan te doen met een hoodie van Lando erboven en dan beneden te gaan ontbijten.

Ze maakt een kom kwark voor zichzelf klaar met muesli, vers fruit en chocoladekrullen en zet de bak dan op de salontafel bij de bank. Ze is van plan om na het ontbijt en Lando's telefoongesprek even een stuk te gaan hardlopen met hem dus ze pakt ook gelijk haar hardloopschoenen erbij en zet ze klaar bij de voordeur voordat ze zelf met haar benen naast haar op de bank gaat zitten en de bak begint leeg te eten. Als ze bijna klaar is stapt Lando weer binnen en aan zijn gezicht te zien is hij verrast om haar al beneden te zien zitten. "Can I grab breakfast myself?" vraagt hij en hij wijst naar de keuken. Shanna knikt "Sure" en gaat weer verder met eten.

Een tijdje later, als ze allebei klaar zijn met eten, zetten de twee hun kommen in de gootsteen en pakt Shanna haar sportschoenen. "Let's go for a run, I want you to see Haarlem and I want to show you the childhood homes of Celeste and Olivia" zegt ze tegen Lando. Die trekt een vies gezicht en Shanna lacht. "Come on, you have to keep training because you want to be fit during the race, right?" Lando grinnikt en knikt. Hij sprint naar boven om zijn sportkleding aan te doen en een paar minuten later is hij omgekleed en wel weer beneden. "Let's go" zegt Shanna en ze doet haar telefoon in de zak van haar hoodie. Ze stappen naar buiten en Shanna doet de deur weer op slot omdat haar ouders waarschijnlijk allebei nog slapen. Ze wijst de richting waarin ze moeten rennen en ze beginnen hun tocht. Het is nog vroeg in de ochtend maar het is al best zonnig en de vogels hebben hun vrolijke deuntjes alweer uit de kast gehaald. Shanna geniet van de stilte en de zoute zeelucht van haar woonplaats; dat is toch wel iets wat ze mist nu ze in Engeland woont. Ze rennen door het park naar het winkelcentrum. Ze wijst Lando de lunchroom waar zij en de meiden altijd aten, hun favoriete winkels om te shoppen wanneer ze weer eens een meidenweekendje hadden en plaatsen waar ze speelden toen ze klein waren. Lando luistert en lijkt heel geïnteresseerd te zijn in de dingen die ze vertelt. 

"So, this was the shopping center and the park, do you want to go further into it and really get to know Haarlem? Or do you want to go to Olivia's childhood home first and then after that we change clothes and go to the shopping center again?" vraagt Shanna hem als ze langs alle plekken zijn geweest waar Shanna herinneringen aan heeft. "Let's go to Olivia first, then change and come here again" antwoordt Lando en ze knikt. Ze begint weer te rennen met Lando naast haar en de zonnestralen van de vroege ochtendzon op haar gezicht voelen warm aan. Ze pakt haar telefoon uit haar zak en maakt een story voor Insta. Ze filmt haar zelf en Lando terwijl ze rennen en dan draait ze de camera en filmt ze de omgeving waar ze rennen. Ze plaatst hem op haar Insta stories en stopt haar iPhone weer weg terwijl ze genietend van de zon verder jogt. 

Na een tijdje komen ze aan bij het huis waar Olivia is opgegroeid. Dit is het huis van haar vader, waar Olivia, helaas voor Shanna en Celeste, het grootste deel van haar jeugd heeft gewoond. Shanna vertelt Lando over de meidenavondjes die ze vroeger altijd hadden en de tijd waarin ze minder contact hadden. Ook legt ze hem uit dat ze elkaar weer terug hebben gevonden door hun gezamenlijke Formule 1 passie en ze vertelt hem over de races waar ze heen zijn geweest. Lando vraagt geïnteresseerd door over Olivia en Shanna glimlacht als ze terug denkt aan vroeger, maar kan een drukkend gevoel niet bedwingen. Ze joggen een paar minuutjes later in stilte weer terug naar het huis van Shanna.

--Lando--

Net als Lando onder de douche wil stappen gaat zijn telefoon. Hij zucht en wanneer hij het caller-ID ziet drukt hij de oproep weg. Hij stapt onder de warme douche en voelt de spieren in zijn rug en schouders ontspannen door de masserende stralen van het water. Hij geniet van de wegnemende druk en sluit zijn ogen terwijl hij ook zijn hoofd onder de het warme water houdt.

Als hij terug de slaapkamer van Shanna in loopt ziet hij haar in haar ondergoed op bed zitten met haar haren in een slordige knot en haar sportkleding in haar handen. Ze glimlacht maar haar ogen lijken niet mee te doen. De druk op zijn schouders die net weggevaagd leek te zijn komt onmiddellijk terug en Lando kijkt haar onderzoekend aan. Hij doet zijn mond open om een opmerking te maken maar voordat hij de mogelijkheid heeft om iets te zeggen, loopt ze langs hem de badkamer in. Ze sluit de deur en Lando hoort de douche aan gaan. Hij is verbaasd en vraagt zich af of hij iets verkeerd heeft gedaan. Nog voordat hij langer kan piekeren hoort hij zijn telefoon alweer pingelen. Hij zucht opnieuw zodra hij het caller-ID ziet, maar hij wil haar niet nog eens teleurstellen dus hij neemt op.

--Shanna--

De douche staat dan wel aan, maar Shanna kan nog steeds horen dat Lando weer aan het bellen is. "Hi, I'm sorry I ignored you a few minutes ago, but i can't answer your call when shanna is around..." de stilte duurt te lang voor Shanna. Ze legt haar oor tegen de deur om te luisteren, hopend op een normaal gesprek waar ze zich niet nog slechter door gaat voelen. "Well, I actually feel so bad now that I have to lie to her and to act like nothing's going on, but I started this and I have to go through with it" zegt Lando en weer is het even stil. De momenten van stilte zijn lang genoeg voor Shanna om haar eigen hartslag te horen versnellen. "No, she's in the bathroom next door so I'm gonna go downstairs so she can't hear me" zegt Lando na een tijdje en Shanna hoort haar slaapkamerdeur open en dicht gaan. Haar adem trilt en ze voelt haar ogen nat worden. Langzaam doet ze haar ondergoed uit en stapt ze onder de stralen van de douche. Haar tranen lijken zich één te voelen met het water uit de douchekop, want ze voelt ze niet meer maar door haar gesnik weet ze dat ze huilt. Ze knielt en begraaft haar gezicht in haar handen voordat ze haar tranen de vrije loop laat.

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu