Hoofdstuk 56

242 5 0
                                    

Pov Lando:

Lando kijkt naar zijn vriendin. Ze zitten bij de huisarts nadat ze bijna twee zware weken aan medische tests en onderzoeken achter de rug hebben, en Shanna zit stilletjes tussen hem en haar moeder op haar stoel. Vandaag is de dag dat ze de uitslag krijgen, en vandaag is dus ook de dag dat ze weten of ze ooit een kindje van hun zelf zouden kunnen hebben. Caroline heeft Shanna's rechter hand vast en Lando haar linker. Met getik op de vloer komt de vrouw haar witte jas en felrode naaldhakken de kamer binnen lopen en met een vriendelijke glimlach zegt ze het gezelschap gedag. Ze gaat zitten en legt een stapel papieren voor zich op de tafel. "Shanna, hoe gaat het met je?" vraagt ze. Shanna haalt haar schouders op en Lando knijpt zachtjes in haar hand, maar houdt zich wel stil ondanks dat hij er geen woord van kan verstaan. "Heel gespannen, maar dat is normaal denk ik" zegt ze dan. De dokter knikt "Dat is het zeker".

Ze slaat de papieren open en is even stil terwijl ze leest. "Je hebt bijna twee weken aan medische onderzoeken ondergaan en ik wil in ieder geval tegen je zeggen dat ik heel trots op je ben dat je dit durft te doen..." begint ze. Shanna's moeder knikt instemmend en de dokter praat verder "...en ik wil ook dat je weet dat, welk resultaat er ook uit is gekomen, er altijd een oplossing voor is". Shanna knikt en zucht. Dan komt Caroline er tussendoor "Het is misschien en hele onbeschofte vraag maar zou je de dingen die je tegen ons zegt zo ook in het Engels tegen Shanna's vriend willen zeggen? Hij is Brits en anders kan hij er niks van verstaan". De arts knikt en glimlacht "Natuurlijk". Ze draait zich kort naar Lando en legt uit wat ze net tegen Shanna heeft gezegd. Hij knikt en schuift zijn stoel iets dichterbij die van Shanna om een arm om haar heen te kunnen slaan.

De vrouw glimlacht kort en kijkt dan weer op de papieren, voordat haar gezicht serieus wordt. "Ik begreep uit een eerdere afspraak dat jullie al bekend zijn met het syndroom waar onderzoek naar is gedaan?". Caroline knikt "Klopt, ik heb het ook. Gelukkig waren mij en de vader van Shanna zoveel gegund dat we toch nog een kindje hebben kunnen krijgen, maar we beseffen dat dit niet bij iedereen zo zal zijn". Lando voelt zijn vriendin in zijn armen verstijven. Hij verstaat niet wat er gezegd wordt maar om haar gerust te stellen wrijft hij zachtjes met zijn hand over haar bovenarm en ze glimlacht naar hem. Ze kijkt naar haar moeder, laat haar hand los en pakt dan met beide handen zijn rechter hand vast. De dokter pauzeert even en zegt dan "Zijn jullie klaar voor de uitslag?". Shanna aarzelt maar knikt dan. Haar moeder komt achter hen staan en slaat haar armen om hen allebei heen. "Shanna, je hebt inderdaad het syndroom van je moeder geërfd toen je werd geboren dus er is een kleinere kans op een natuurlijke en goed verlopende zwangerschap" zegt de dokter. Shanna kijkt Lando met paniek in haar ogen aan en hij ziet tranen ontstaan. "Shit..." is het enige wat hij kan uitbrengen. Hij kijkt naar de arts voor een tegenbericht maar alles wat hij ziet is een bevestiging van zijn vermoeden.

Na een lang gesprek met de dokter over allerlei opties en mogelijkheden staan de drie een tijdje later weer buiten. Shanna is nog steeds in shock van het nieuws dus met de hoop dat ze een beetje kalmeert neemt Caroline haar en Lando haar mee naar Shanna's favoriete koffietentje voor een groot stuk taart en een lekkere beker koffie. Shanna zou Shanna niet meer zijn als ze geen ijskoffie zou nemen en ook nu neemt ze dan een grote Iced Latte met amandelmelk, karamelsiroop en een extra scheut koffie. "I'm gonna spoil you the entire week we have left here to make sure you have your mind off of the results, even if it's just for two seconds" zegt Lando als ze even later in het koffietentje naast elkaar op een bank zitten met een stuk chocoladetaart. Shanna glimlacht en leunt tegen hem aan "Thanks baby". Hij geeft haar een zoen op haar haar en dan ziet hij dat de moeder van Shanna, die tegenover hen op een stoel zit, een foto van hen maakt. Ze glimlacht en knipoogt naar hem. Hij lacht zachtjes want hij snapt waarom ze dat doet en knikt, voordat hij Shanna's hand pakt en ook daar een zoen op drukt.

--Eind van die week--

Pov Lando:

"You have no idea how happy I am to be sleeping in this bed again" zucht Shanna als ze na een lange dag van afscheid nemen en reizen eindelijk in bed ploffen. Ze zijn er bijna drie weken tussenuit geweest voor de Grand Prix in Frankrijk en daarna voor het onderzoek in Nederland dus het is heerlijk om nu weer in hun eigen bed in Engeland te liggen. Lando lacht, neemt haar in zijn armen en knuffelt haar. Hij ademt haar heerlijke geur in en er ontstaan na bijna twee jaar samen nog steeds vlinders in zijn buik als hij dat doet. "I'm so proud of you" zegt hij. Ze hebben in Nederland met Shanna's ouders een heleboel overlegd en dingen overwogen en ze hebben besloten dat ze wel willen gaan proberen zelf een kindje te krijgen, maar over een tijdje ook willen gaan kijken naar adoptie. Shanna's afstuderen gaat voor, en Lando weet dat er ondertussen nog iets tussendoor zal komen wat ook als belangrijker gezien zal worden. Zijn buik kriebelt weer als hij daaraan denkt en hij herinnert zichzelf eraan dat hij de jongens nog even moet inlichten. Hij krijgt ineens een beetje paniek. Hij moet nog zoveel regelen en het gaat al gebeuren over vier weken! Shanna heeft door dat zijn hart sneller klopt omdat ze op zijn borstkas ligt dus ze kijkt hem aan en glimlacht "What's wrong?". Hij lacht om haar reactie en haalt zijn schouders op "I think my heart is trying to impress you". Ze giechelt. Hij doet zijn ogen dicht en als hij Shanna's adem voelt vertragen op zijn buik ademt hij nog één keer haar geur in. Zij is echt de vrouw waarmee hij zijn hele leven wil spenderen. Hij heeft de goede keuze gemaakt. Met een glimlach op zijn mond en die gedachten in zijn achterhoofd valt hij een paar minuten later ook in slaap.

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu