Hoofdstuk 41

440 8 0
                                    

Pov Lando

Na het gesprek stapten Shanna en Lando in de auto en nam Shanna hem mee naar Amsterdam, waar ze de hele dag hadden rondgelopen. Ze waren naar het rijksmuseum geweest, ze hadden verschillende winkeltjes bezocht en heerlijk geluncht en gedineerd in een van Shanna's favoriete restaurantjes in de hoofdstad van Nederland. Dit alles terwijl ze om de haverklap werden aangesproken door mensen die een foto of handtekening van Lando wilden. Het was een hele leuke dag geweest en in de avond waren ze na thuiskomst gelijk naar boven verdwenen om te gaan slapen.

——

De volgende dag wordt Lando vroeg gewekt door Shanna die al aangekleed voor zijn neus staat en een beker koffie op zijn nachtkastje zet. Het is zondag vandaag, dus ze kunnen rustig aan doen. Althans, dat denkt hij. Het moment dat hij rechtop in bed gaat zitten en zijn kop koffie pakt, begint Shanna te praten. "Goodmorning! I have a plan for today. I'm gonna take you to Zandvoort" zegt ze met glinster oogjes. Lando kijkt haar verbaasd aan "Why?". "Because I want to show you the beach and the circuit..." Shanna glimlacht "...before it's all set up for this weekend". Lando knikt omdat hij dat wel een goed idee vind en hij drinkt zijn koffie met langzame slokken op.

Als hij klaar is geeft hij zijn kopje aan Shanna, die hem aanpakt en naar beneden verdwijnt, waarna Lando zijn benen uit bed zwaait en naar de kast loopt om kleding te pakken. Het zou lekker weer worden vandaag en ze gaan naar het strand dus hij pakt zijn knalroze zwembroek en een wit shirt en kleed zich om na een korte douche. Hij loopt naar beneden en ziet Shanna aan de eettafel zitten met een bord voor zich. Er liggen sneetjes brood op die gebakken lijken te zijn. Hij kijkt Shanna vragend aan en als zij hem afwisselend naar haar gezicht en haar bord ziet kijken moet ze lachen. "Wentelteefjes" zegt ze alsof ze zijn gedachten kan lezen, en ze wijst naar het tweede bord op tafel "Try them". Hij gaat zitten en probeert aarzelend een hap van het brood. Het smaakt zoet en de randjes zijn crispy, terwijl de binnenkant zacht is. Hij is vergeten te blazen dus hij verbrand bijna zijn tong, maar de smaak van het brood is het zeker waard. "This is delicious" zegt Lando en hij kijkt naar Shanna. "Thanks" zegt ze met een glimlach en na het eten stappen ze in de auto om richting Zandvoort te rijden.

—Shanna—

Eenmaal aangekomen en geparkeerd op de boulevard tussen het strand en het circuit, snuift Shanna de zoute zeelucht op en geniet van de wind in haar haren. Ze heeft net naast het hotel in Bloemendaal de auto aan de boulevard geparkeerd, zodat ze helemaal over het strand naar het hotel aan de andere kant kunnen lopen, wat toevallig bij de bezoekersingang van het circuit staat. Lando kijkt om zich heen "It's quite impressive here huh". Shanna knikt "Yeah it is". Ze doen de achterbak open en gaan een paar minuutjes met hun armen om elkaar heen op de rand zitten kijken naar het uitzicht over zee. Er zijn allerlei mensen op het water, aan het surfen, zeilen of gewoon wat pootje baden, een paar meter bij de branding vandaan.

Na een tijdje gezeten te hebben staan ze weer op en sluiten ze de achterbak, waarna de deuren op slot gaan en ze klaar zijn om te vertrekken. Hand in hand lopen ze het strand op. Ze genieten van het lekkere weer en omdat het al bijna 12 uur is besluiten Shanna en Lando wat te eten te halen bij een van de strandtentjes wat verder op het strand. Ze lopen naar een klein paviljoen en bestellen iets te eten: Shanna neemt een portie kibbeling en Lando gaat voor een broodje gezond. Ze gaan op het terras bij het gebouwtje zitten en kijken uit over zee terwijl ze hun lunch opeten. Shanna maakt een foto van Lando en zijn lunch en plaatst hem op haar Insta stories met de tekst "Have a nice day guys <3".

Als ze net klaar zijn met eten staat Shanna op en brengt ze de borden naar de bar. "Come with me" zegt ze tegen Lando als ze weer terug is bij het tafeltje en ze strekt haar hand uit. Lando kinkt, schuift zijn hand in de hare en ze lopen het terrasje af. Shanna trekt haar vriendje mee over het strand, helemaal naar de andere kant bij de rotonde. Ze lopen naar boven, de boulevard weer op en steken de weg bij de rotonde over, waarna ze langs de weg lopen en dan aankomen bij het hotel naast de bezoekersingang van het circuit.

—Lando—

Ze steken de weg over en lopen richting de toegangshekken. Zonder iets te zeggen laat Shanna Lando's hand los en gaat iets staan doen op haar telefoon. "What are you doing?" vraagt Lando nieuwsgierig. "Wait one second, I'm gonna explain it to you" antwoord ze en Lando kijkt om zich heen. Hij snapt wel waarom Shanna dit mist nu ze met hem in Engeland woont. Het uitzicht, de zeelucht en de vrije wind in je haren is iets unieks wat je in deze vorm alleen in Zandvoort kan vinden. "Okay so..." begint Shanna "...When I was a little girl, I came here a lot with my dad and the girls. We went to a lot of races, not only F1 but also Porsche supercups or just simply cars driving around the track for fun". Shanna zucht en kijkt met een gelukzalige glimlach op haar lippen om zich heen "Because I came here a lot, I know the ex-owners of this circuit. Right now, the circuit isn't available for tourists because of the preparations for this weekend, but I texted him and he's on his way now to let us through and give us permission to be here". Lando knikt begrijpend en pakt haar hand weer vast. Zo wachten ze tot de ex-eigenaar (Hans Ernst) van het circuit bij de toegangspoort verschijnt en Shanna een knuffel geeft. "Hi Shanna, long time no see! And welcome in Zandvoort Lando!" zegt hij en hij schudt Lando vriendschappelijk de hand. Hij neemt hen mee door de poort en daar roept hij door de portofoon dat ze toestemming hebben om hier te zijn, zodat ze niet weggestuurd worden. Shanna bedankt de man hartelijk en ze trekt Lando aan zijn hand mee.

"So, I'm planning on showing you the entire circuit, including the fanzones and the track itself. Come with me" zegt ze enthousiast. Ze loopt voor hem uit richting de fanzone en Lando kijkt naar haar haren die om haar schouders meedansen met de bewegingen die ze maakt. De zon schijnt op hen en er ontstaat een zachte gloed over haar donkere haren. Deze vrouw is bijzonder, denkt Lando bij zichzelf en hij glimlacht voordat hij Shanna even tegen houdt, haar op haar lippen zoent en dan hand in hand met haar doorloopt naar de eerste plek die ze hem wil laten zien.

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu