Pov Lando:
De vrijdag gaat als een soort waas voorbij. In de eerste vrije training rijdt Patricio O'ward in plaats van Lando waardoor hij en Shanna rustig aan kunnen doen 's ochtends. Ze zijn al wel op het circuit zodat het mediateam met Lando YouTube video's en Tiktoks kan nemen, en daarna videobellen ze kort met Tara zodat ze Evan even kunnen zien. Zodra de vrije training afgelopen is en Zak en Andreas klaar zijn met het bespreken van de data, stelt Lando Evan aan de teambazen voor. Ze zijn meteen door het dolle heen en kunnen niet wachten tot ze het kindje in het echt kunnen zien.
De tweede vrije training verloopt voor Lando gelukkig zonder kleerscheuren, waarna er weer een korte ronde media is over de uitslagen van de vrije trainingen en de verwachtingen voor de kwalificatie zaterdag.
---
Op zaterdag is het rond 15:00 tijd voor de kwalificatie. Voordat Lando zijn helm op doet en in de auto stapt trekt Shanna hem aan de mouw van zijn racepak weg van de drukte. "How are you feeling?" vraagt ze . Hij kijkt snel even om zich heen voordat hij zich naar haar oor buigt vanwege het geluid en zegt "I'm not feeling my best today but I'll try to make you proud". "Baby, I know I've said this a million times before but I want you to know that I'm super proud of you, no matter what happens" zegt ze dan. Hij glimlacht en drukt een zoen op haar voorhoofd. "I know, but today feels different" knikt hij. "Why?" vraagt Shanna hem verbaasd. Lando haalt zijn schouders op "I don't know, maybe because I really want Evan to be here". Hij kijkt zijn vrouw aan "I know he can't come with us yet but I just really can't wait until we enter the paddock as a family instead of as a couple". Ze knikt en omhelst hem "We'll talk about this tonight okay? Just focus on your racing right now". Hij knikt en trekt haar dicht tegen zich aan "You have my heart, darling". Ze glimlacht en geniet nog even van zijn aanraking voordat ze zich langzaam van hem losmaakt en wijst naar de auto "Come on babe, go and get them!". Hij knikt, geeft haar nog een laatste kus en doet dan zijn helm op.
P11 op de grid is niet waar het team op gehoopt had maar wel voorspelbaar, weet Lando. Hij heeft te veel in zijn hoofd gezeten waardoor hij niet echt lekker kon racen. Shanna pakt zijn hand stevig vast als ze naar het mediavierkantje lopen voor de laatste interviews van de dag. "I'm still proud of you and I think you should be proud of yourself too" zegt ze en ze glimlacht als hij een raar gezicht naar haar trekt "Are your saying I should be happy with P11?". Ze knikt en hij schudt lachend zijn hoofd "I was born to be in the front of the grid, not to be in P11". "I know" antwoord zijn vrouw "But you just became a father so it's okay to be a bit distracted". Hij denkt erover na en knikt dan "You're right". Zodra ze bij het vierkantje aankomen handelen ze zo snel mogelijk de interviews af zodat ze ook snel weer naar het hotel kunnen.
Pov Shanna:
In de avond bestellen ze roomservice en daarna kruipen ze lekker snel in bed, wetend dat ze het moeten hebben over Evan en de toekomst. "Do you think Olav had a point about me not being able to be as much at the circuit as I am now when Evan comes home?" vraagt Shanna zachtjes. Lando blijft even stil, maar knikt dan wel. "Acually, yes I do think he had a point. But I also think we can make it work with you and Evan both here at the circuit" antwoordt hij en Shanna lacht "Lan, he is only a baby. We can't just take him with us to the circuit whenever we want to". Lando moet nu ook lachen en knikt instemmend. "But I think Olav is right tho, I'll have to stay home more often to take care of Evan while you're racing, and when you're home we can do things with the three of us" zegt Shanna dan, na een korte stilte. Lando knikt en pakt haar hand vast onder de dekens. Hij legt hem op zijn borstkas en vraagt "Can you feel my heartbeat?". Shanna knikt want ze voelt zijn hart bijna uit zijn borstkas bonken. "That's how excited I am to think about a future with you and Evan". Shanna glimlacht en drukt een kus op zijn lippen. "I love you" zegt hij en Shanna antwoordt "I love you more". Niet veel later vallen ze half in elkaar verstrengeld in slaap.
---
De zondag is eindelijk aangebroken en Lando is zich aan het klaarmaken voor de race terwijl Shanna kort bijpraat met Isa en Heidi. Ze videobelt nog even met Olivia, die die middag een afspraak heeft bij de verloskundige, en daarna is het tijd om naar de McLaren garage te gaan voor de race. Shanna spreekt haar man nog wat bemoedigende woorden toe en daarna wordt hij in de auto naar de grid gereden. Shanna blijft achter in de garage en doet alvast een koptelefoon om haar nek om zo de boordradio te kunnen horen. Dan maakt ze een filmpje van haar positie in de garage en de fans op de hoofdtribune en nog geen kwartier later beginnen de coureurs met de warm-up lap.
Vol zenuwen kijkt Shanna naar de start van de grand prix en pas zodra de eerste drie rondes voorbij zijn kan ze weer rustig en opgelucht ademhalen. De had ze uiteindelijk beter niet kunnen doen want in ronde 23 krijgt hij een lekke band en daardoor moet hij langzaam terug rijden naar de pitbox om nieuwe banden op te halen, en in ronde 51 wordt hij bijna van de baan gereden door Nicholas Latifi. Uiteindelijk eindigt hij op P9, waar Lando en Shanna zelf blijer mee zijn dan ze in eerste instantie hadden verwacht.
Na de race moeten ze nog wat media duties en interviews afhandelen voordat ze rond half 8 eindelijk terug lopen naar het McLaren motorhome om hun spullen te pakken en terug te gaan naar het hotel. Ze vliegen om middernacht nog met een privéjet samen met George en Lewis terug naar Engeland zodat het koppel Evan maandag weer kan zien, dus ze pakken gelijk hun spullen in en rijden door naar Shanna's ouders om daar nog een kop thee te drinken voordat ze door moeten naar het vliegveld. Caroline en Lars verzekeren Lando dat ze trots op hem zijn en dat ze snappen waarom dit weekend niet echt lekker ging. Ze eten een stukje versgebakken appeltaart bij de thee en ook krijgen ze een halve taart mee om in Engeland op te eten. Shanna bedankt haar ouders en neemt afscheid van ze voordat ze bij Lando in de auto stapt en ze met z'n tweeën naar het vliegveld rijden.
Op naar een nieuwe toekomst
JE LEEST
Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)
Fiksi PenggemarShanna, Celeste en Olivia zijn beste vriendinnen en van kleins af aan enorme Formule 1 fans. Hun grootste droom is om hun idolen te ontmoeten: voor Shanna is dat Lando Norris, Celeste vindt Charles Leclerc helemaal geweldig en Olivia is gek van Geor...