Hoofdstuk 4 (✔)

1.3K 14 0
                                    

De volgende ochtend wordt Shanna al vroeg wakker. Ze kijkt naast zich in bed en ziet dat Celeste nog ligt te slapen. De wekker geeft 8:30 aan; nog een lange dag voor de boeg dus. Shanna besluit om alvast uit bed te komen en een ontbijtje te maken. Ze bekijkt het weerbericht, kleed zich aan en maakt zich klaar voor de dag. Ze kiest voor een spijkerrokje tot over haar knieën en een geel, gebloemd topje. Het is eind april, en dus eindelijk weer lekker genoeg weer om de sweaters en hoodies in te wisselen voor de rokjes en topjes. Natuurlijk moeten ze niet te vroeg juichen, want ze weten hoe het is met het weer in Nederland: het is april, maar in april kan het zowel 25 graden zijn, als vriezen, dus geniet van de dagen dat het lekker weer is, want dat kan zo weer voorbij zijn.

 Shanna pakt haar telefoon, gaat naar beneden, loopt naar de keuken en begint met het maken van haar ontbijt. Ze heeft zin in pannenkoeken, dus pakt ze een pak pannenkoekenmeel uit de kast en zoekt alle overige ingrediënten erbij. Ze volgt het recept en binnen no-time is het beslag klaar. Ze bakt de pannenkoeken, pakt beleg zoals stroop, poedersuiker en jam, maakt een beker rooibosthee voor zichzelf en gaat aan de keukentafel zitten. Dan komt Hester de keuken binnen "Hee, jij ook lekker vroeg op zie ik! Ligt Celeste nog op bed?". Shanna moet lachen door de enthousiasme van Celeste 's moeder en knikt "Ja, ze ligt nog te slapen, maar ik ga haar zo wakker maken want ik wil zo meteen gelijk de logeerkamer opruimen, en misschien daarna nog wel even naar het strand met de meiden omdat het zulk lekker weer is". Hester gniffelt en kijkt goedkeurend naar de pannenkoeken die Shanna heeft staan bakken. "Je mag er wel een paar pakken hoor" zegt Shanna lachend. Hester pakt een bord en gaat bij Shanna aan tafel zitten. Samen eten ze hun ontbijt op en kletsen over het leven. 

Als Shanna klaar is zet ze haar vaat in de vaatwasser, gaat ze weer naar boven en maakt haar vriendin wakker "Celeste, wakker worden, we hebben een lange dag voor de boeg. Kom op!". Celeste draait zich om en kreunt. "Hmm... Ik. Wil. Niet. Arghh... Okeeee...", en even later staat ze dan toch naast haar bed. Celeste pakt een lichtblauwe spijkerbroek met een wit, van gaas gemaakt shirtje waar je doorheen kan kijken en een wit topje uit haar kast en verdwijnt zonder een woord te zeggen naar de badkamer. Celeste haar ochtendhumeur is altijd aanwezig als je haar wakker maakt voor 10 uur...

Een tijdje later komt ze weer tevoorschijn en gaan de meiden samen naar beneden. Celeste pakt een paar pannenkoeken, doet er beleg op en eet ze op, terwijl Shanna haar vertelt wat ze wil doen vandaag. Als Celeste klaar is met eten ruimen ze de spullen op en gaan ze naar de eerste verdieping waar ze doorlopen naar de oude kamer van Leron. Zodra ze de deur open doen schieten de meiden in de lach: het is er een rotzooi! "Mijn god, Celeste! Jij bent echt heel erg!" giert Shanna uit en ook Celeste kan zich niet meer inhouden "Snap je nou waarom ik het niet wilde opruimen?". Als de meiden uitgelachen zijn en de klok inmiddels 10 uur slaat, gaan ze de kamer in en beginnen ze met de grote schoonmaak. Eerst zetten ze de ramen open zodat het kan luchten, dan halen ze al Celeste 's spullen uit de kamer en gooien ze die op de gang. Vervolgens zetten ze al Leron 's spullen weer netjes neer, en de rest van de spullen doen ze terug naar Celeste 's kamer of in de prullenbak.

Het duurt een tijdje, maar als ze eenmaal klaar zijn ziet de kamer er weer brandschoon uit. Het is inmiddels alweer 12 uur geweest dus de meiden gaan naar beneden voor de lunch. "Ik heb eigenlijk wel zin om een lekker broodje te eten bij de lunchroom in Amsterdam, zullen we daar anders even heen gaan?" merkt Celeste op, en Shanna knikt. Ze pakken hun pinpas en ov-chipkaart en lopen naar de bushalte bij hun huis. De bus die ze nemen gaat naar het treinstation en vanaf daar stappen de meiden op de trein naar Amsterdam. Gelukkig komt hij al over een paar minuten dus de meiden gaan lekker in de zon staan genieten van het lekkere weer totdat de bus er is.

Als de meiden na een bus- en treinreis van een kleine 25 minuten aankomen in Amsterdam, lopen ze tussen de winkels door naar de lunchroom waar ze altijd gaan eten als ze samen in de stad zijn. Ze begroeten Floris, de gastheer, en lopen gelijk naar het lopend-buffet waar ze hun gebruikelijke maaltijd pakken. Shanna neemt een wit stokbroodje met beenham en sla, met daarbij een banaan-limoen milkshake, een red-velvet muffin en een klein bakje fruit, en Celeste pakt een bruin pistoletje met zongedroogde tomaat, peterselie en pijnboompitjes, ook pakt ze een mini-mueslibol, een punt appel-kruimel taart en, net als Shanna, een banaan-limoen milkshake. Als ze hun maaltijd bij elkaar gevonden hebben betalen ze, lopen ze naar buiten en kiezen ze een tafeltje op het terras waar ze aan gaan zitten. De zon schijnt fel en de meiden besluiten om na het eten thuis snel hun zwemkleding aan te trekken en dan met Olivia op het strand af te spreken.

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu