Hoofdstuk 53

329 8 0
                                    

Pov Shanna:

Met haar hoofd tegen het raam van de trein en haar oortjes in zit Shanna de volgende ochtend naar buiten te staren. Ze heeft een van de nummers op staan waarop ze danst en in haar hoofd neemt ze de choreografie een paar keer door. Lando is al naar het circuit om wat dingen te regelen voordat de vrije training begint maar Shanna heeft met de meiden afgesproken om eerst nog even wat samen te dansen voordat ze naar het circuit gaan en nu zit ze dus in de bus naar de dansstudio waar ze vroeger dansten. De andere twee meiden zijn vanochtend vroeg al door de jongens naar de studio gebracht, maar omdat Lando al aan de late kant was vanochtend had Shanna had tegen hem gezegd dat ze wel met de bus zou gaan. Ze stuurt de meiden een appje om te laten weten dat ze er bijna is.

Als ze aankomt lopen vanaf de bushalte ziet ze de meiden al bij de ingang op haar staan wachten. "Hoi meiden! Hoe is het?" vraagt ze terwijl ze op hen af loopt en ze een knuffel geeft. Olivia en Celeste lopen voor haar naar binnen terwijl ze de vrijdag bespreken. Shanna vertelt over haar interactie met het publiek en over hoe ze het toch wel mist om een normale fan op de tribunes te zijn in plaats van in de pits rond te lopen als vriendin van Lando. Ook vertelt ze over Nova, het meisje van Lucia Martha's wat ze heeft ontmoet. Dan krijgt Olivia een idee "Misschien vind ze het wel leuk om een keertje met ons te dansen? Nu we toch hier zijn...?". Celeste knikt "Ik zou het ook wel leuk vinden om dat meisje een keer te ontmoeten, eens kijken hoe jouw fans verschillen van die van de jongens". Ze moeten lachen en Shanna knikt "Ik zal het vandaag eens voorstellen want ze komt tussen de vrije training en de kwalificatie een kijkje nemen in de garage". Ze lopen de kleedkamer binnen en Shanna kleed zich om in haar danskleding voordat ze de studio inloopt en Celeste ziet koten met haar telefoon bij de geluidsinstallatie.

"Zal ik even helpen?" vraagt ze en ze loopt lachend naar haar vriendin toe. Die knikt en laat Shanna haar telefoon inpluggen en muziek opzetten. De meiden gaan in de juiste opstelling klaarstaan en beginnen te dansen zodra ze de eerste beats van het nummer horen. Shanna glimlacht. De is een van de beste gevoelens in de wereld en de is blij dat ze dit in het dagelijks leven mag doen. Sommige mensen dromen ervan om astronaut, dokter of leraar te worden. Anderen willen profvoetballen of autoracen als ze het hebben over topsport. Maar zij, zij wil dansen. Net zoals Lando wil racen, wil zij dansen. Ze danst met alle energie die ze heeft en als de dans is afgelopen kijken de drie meiden elkaar met een grote glimlach aan. Ze hebben het gemist om dit te doen hier op de dansschool waar ze hun hele jeugd hebben gedanst.

----

Ongeveer een uurtje later, als ze klaar zijn met het oefenen van hun choreo's, nemen ze de trein terug naar het hotel. Ze heeft haar normale kleren in de kamer op het bed klaargelegd zodat ze zich snel even kan omkleden en opfrissen, voordat ze met de andere twee meiden in de bus stapt naar het circuit om de jongens aan te moedigen tijdens de twee sessies die ze moeten rijden. De jongens zijn met de auto dus zij gaan met de bus zodat ze na de kwalificatie weer met de auto terug naar het hotel kunnen. Als ze aangekomen zijn bij het hotel kleden ze zich snel om, frissen ze zich even op en dan lopen ze naar de busstop om de bus naar het circuit te nemen.

Na de bus moeten ze nog even een stukje lopen voordat ze aankomen bij de hoofdingang, en zoals gewoonlijk staan daar allemaal fans te wachten. "Shanna, Celeste, Olivia!!!" roepen een paar meiden en al snel heeft de hele groep hen gezien. De drie vriendinnen lachen en zwaaien naar de fans terwijl ze tussen de twee rijen door lopen. "Celeste, mag ik je iets vragen?" vraagt een van de meiden die hen als eerste had gezien en Celeste kijkt vragend naar Olivia en Shanna "Hoe lang nog voordat de derde vrije training begint?". Olivia kijkt op haar telefoon en zegt "Nog ongeveer een uurtje totdat de sessie begint". "Dan kunnen we nog wel eventjes hier blijven om te kletsen" vult Shanna aan en Olivia knikt. Celeste begint met het meisje te kletsen en Shanna loopt naar de andere rij hekken toe om daar wat vragen te beantwoorden.

Een meisje roept haar naam dus Shanna loopt naar haar toe en begroet haar. "Hoi Shanna! Mag ik jou ook wat vragen?" begint het meisje. "Ja natuurlijk" knikt Shanna en het meisje giechelt naar haar vriendinnen voordat ze zich tot haar richt "Hoe ben je erachter gekomen dat je wilde dansen voor je beroep?". Shanna glimlacht en werpt een blik op haar vriendinnen aan de andere kant van de weg. "Al vanaf ik jong was dans ik samen met die twee meiden en heb ik ook meerdere dansstijlen gedaan. Het was in het begin aardig wat smeekwerk maar het is me uiteindelijk gelukt om alle dansstijlen te dansen die er beschikbaar waren bij onze dansschool, en dat vond ik zo leuk dat ik het alleen maar meer ben gaan doen. Toen ik vervolgens wat ouder was en te horen kreeg dat ik vanuit de dansschool uitgekozen was om auditie te doen voor Lucia Marthas heb ik dat na veel overleg met mijn ouders samen met de meiden gedaan..." Shanna moet lachen bij die herinnering "...en een paar maanden later waren we geselecteerd om het lesprogramma te volgen!".

"Wat leuk!" zegt het meisje enthousiast "En wat vindt Lando ervan?". Shanna lacht "Hij vindt het heel leuk om te kijken en hij support me zoveel als hij kan bij alles wat ik doe". Het meisje giechelt en klapt in haar handen. Dan wordt Shanna's aandacht plotseling getrokken door iets oranjes in haar ooghoek. Ze kijkt om en ziet Lando grijnzend aan komen lopen. Hij komt naar haar toe, slaat zijn armen om haar heen en drukt een kus op haar wang, voordat hij haar hand vastpakt en een zich richt tot de fans. Die zijn inmiddels aan het klappen en roepen "Zoenen! Zoenen! Zoenen!". Shanna schiet in de lach en schudt haar hoofd naar ze. "What are they saying?" vraagt Lando zachtjes aan haar. Ze glimlacht naar hem en antwoordt "They want us to kiss".

Hij grijnst en beweegt langzaam naar haar toe om haar te kunnen zoenen. Zijn lippen komen steeds dichterbij maar vlak voordat hun lippen elkaar raken stopt hij. Hij blijft met zijn lippen zo dichtbij de hare dat ze zijn hete adem kan voelen, maar hij blijft verweg genoeg om haar niet te kunnen zoenen. Een paar seconden blijft hij zo dichtbij haar voordat hij weer een beetje meer afstand neemt en een zoen op haar voorhoofd drukt. Pas nu Shanna weer uitademt heeft ze door dat ze haar adem inhield. "Lando..." fluistert ze met haar ogen gesloten. Ze hoort hem zachtjes lachen en als ze haar ogen opent ziet ze hem naar haar kijken met een ondeugend glimlachje om zijn mond. Ze rolt met haar ogen, grijpt haar vriendje bij de kraag van zijn team hoodie vast en trekt hem naar zich toe, voordat ze haar lippen op de zijne drukt. Hij glimlacht tegen haar mond en zoent haar terug, De fans beginnen te joelen en te juichen. Shanna neemt wat afstand en roept lachend naar de fans "Nu tevreden?".

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu