Hoofdstuk 13 (✔)

882 13 2
                                    

Zodra Lando uit zijn geparkeerde auto stapt begint de hele McLaren crew te joelen. Hij kijkt even om zich heen en rent dan op hun af. De crewleden slaan hem op zijn helm en Shanna lacht. Hij heeft zijn vizier omhoog gedaan en als hij haar en de meiden ziet glimlacht hij en hij wenkt hun bij hem te komen. Ze lopen naar hem toe en omhelzen hem. Dan zegt Lando tegen Shanna "Come on, you can help me get ready for the ceremony on the podium". Hij legt zijn hand op haar schouder en neemt haar mee naar het kamertje waar de top 3 van de race zich kunnen opfrissen voordat ze het podium op gaan. Ze helpt hem en feliciteert Charles en Max ook met hun 1e en 3e plaats. Max herkent haar en kijkt haar raar aan. "Huh? Jij bent toch een van die meiden van het vliegveld? Waarom ben je nu hier met Lando?" vraagt hij aan Shanna. Ze lacht en legt hem het hele verhaal uit terwijl ze doorgaat met Lando helpen. Lando volgt het verhaal niet omdat hij bijna geen Nederlands kan dus hij kijkt Max en Shanna vreemd aan. Daardoor moeten ze lachen en Shanna vertelt hem dat ze Max aan het uitleggen was hoe ze hier terechtkwam.

Dan is het tijd om het podium op de gaan. Lando krijgt de tweede prijs en dan is het tijd voor de champagnedouche. Shanna staat net achter het podium te kijken, en ze moet lachen als ze de drie coureurs als een stel jonge honden met elkaar aan het dollen ziet. Na een paar minuutjes moeten Max, Lando, Charles en een van de crewleden van RedBull poseren voor de foto en daarna moeten ze weer terug naar het motorhome om de coureurs klaar te maken voor de media. Shanna loopt een stukje achter Lando aan, met hem mee naar het motorhome en loopt naar de koffiecorner om daar te wachten tot hij klaar is met omkleden. Tot haar grote verbazing zitten haar vriendinnen ook daar bij de tafeltjes en ze loopt op hun af. "We dachten al wel dat we jou hier tegen zouden komen. Die jongen steelt je nog weg van ons als we niet uitkijken" grapt Celeste en Shanna lacht "Nee, ik zou jullie nooit in de steek laten. Ik doe alleen dingen als jullie daar oké mee zijn". "Dat weten we wel schat" zegt Olivia en ze omhelzen elkaar.

"Ik moet zo mee met Lando als we naar de media gaan, dus dan zijn we denk ik nog zo'n 1,5 uur bezig, wat gaan jullie in de tussentijd doen tot we naar de winkel gaan?" vraagt Shanna. De meiden halen hun schouders op. "Er is geloof ik iets van een afterparty in de fanzone met muziek dus ik denk dat we daar even gaan kijken. En misschien komen we wel even kijken als jij bezig bent met Lando bij de media" zegt Celeste. Olivia knikt "Ja goed idee! Dan zien we Shanna in actie! Kunnen we eindelijk zien waarom Lando haar zo graag wil hebben als personal assistant". Shanna geeft haar vriendin een speelse tik en ze lachen. Dan voelt ze twee sterke armen om haar heen. Ze schrikt en kijkt om. Natuurlijk, het is Lando. Wie anders? 

"Hi girls, what did you think of the race?" vraagt hij, terwijl hij nog steeds zijn armen om Shanna heen houdt. Celeste kijkt Shanna plagerig aan en zegt tegen Lando "It wasn't a nerve-wrecking race but we did like it!". "Good" Lando glimlacht en kijkt naar Shanna "Shall we go?". Shanna knikt en kijkt naar haar vriendinnen "Ik zal jullie even appen als we klaar zijn en zullen we dan bij de ingang van de paddock verzamelen?" vraagt ze en de meiden knikken. Ze staat op en Lando laat haar eindelijk los. Nouja, eindelijk? Ze vind het eigenlijk helemaal niet erg dat hij haar zo vasthoudt. Ze zeggen elkaar gedag en ze loopt met Lando mee naar de garage.

In de garage krijgt ze van Zak een klein zwart kastje met een microfoontje erop. "This is what we use to record all the interviews. Today, it's your task to go with Lando and record everything he says. You are not supposed to get involved in the conversations, unless they ask you to do so" zegt hij. Shanna knikt begrijpend en pakt het kastje aan. Ze loopt met Lando mee naar het mediavierkantje waar alle journalisten staan te wachten tot ze de coureurs kunnen interviewen. Het gaat allemaal heel goed, tot ze bij Ziggo Sport aankomen. "Hey man! How are you?" vraagt Jack aan Lando met een schuine blik op Shanna. Ze wordt er meteen nerveus van. Lando vertelt hoe de race ging en wat het vooruitzicht is voor de aankomende races en dan vraagt Jack "Where is Charlotte and who is this beautiful lady?" terwijl hij naar haar wijst. Lando trekt haar dichter bij hem, legt een arm om haar heen en vertelt dat ze de vervanging is van Charlotte omdat die ziek is, dat Shanna een goede vriendin van hem is en dat ze Nederlands is. Jack lacht en stelt haar een paar korte vragen over F1 in het Nederlands die ze netjes beantwoord.

Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu