—Zaterdag—
Vandaag is de kwalificatie. Dat is de gedachte waarmee Shanna de volgende ochtend haar ogen open doet. De klok geeft aan dat het kwart over 7 is, dus Shanna zet het alarm van haar telefoon opnieuw alvast uit voordat hij afgaat. Op een of andere manier wordt ze hier elke keer vlak voor de wekker wakker, terwijl ze het thuis makkelijk voor elkaar krijgt om ruim een half uur te laat op te staan. Ze moet lachen bij die gedachte en staat op. Ze bedenkt zich dat ze gisteravond is vergeten te douchen dus dat doet ze nu, en als ze - na een zangoptreden wat voor haar gevoel klonk als Beyoncé, maar daadwerkelijk meer leek op een stervende zeemeeuw - eindelijk de douche uitkomt, is het alweer 8 uur.
Shanna slaat een handdoek om zich heen en loopt naar de woonkamer. Ze doet de gordijnen open en ziet dat de lucht, net als gisteren, helderblauw is en er een waterig zonnetje schijnt. De mensen op straat lopen in korte broeken dus Shanna loopt naar haar slaapkamer en trekt haar korte spijkerbroekje aan. Ook pakt ze haar George Russell Williams shirt en doet er een McLaren jack overheen. Ze doet dezelfde witte sneakers als gisteren aan, een beetje mascara op, sieraden om en haar Ferrari pet gaat op haar hoofd. Dan loopt ze terug naar de woonkamer en controleert of alles nog in de tassen zit, die ze vandaag weer meenemen naar het circuit.
Ze maakt haar vriendinnen wakker en zorgt ervoor dat de koffie voor Olivia al klaarstaat voordat ze wakker is, zodat ze minder lang last heeft van haar ochtendhumeur. Het eerste wat Olivia dan ook doet als ze haar kamer uit komt is de koffie opdrinken en dan verdwijnt ze naar de badkamer om zich klaar te maken. Celeste komt ook eerst haar koffie opdrinken en doet daarna ook haar kleding aan. Ze heeft gekozen voor een McLaren shirt met een Alfa Romeo jack, korte spijkerbroek met witte sneakers en een Mercedes pet. Olivia komt tevoorschijn in haar McLaren shirt, Alpha Tauri jack, korte spijkerbroek, witte sneakers en RedBull pet.
Shanna stopt nog wat extra zonnebrandcrème en drie paraplu's tegen de zon in haar tas en ze verzamelt wat te eten voor overdag. Ze kijkt op de klok terwijl haar vriendinnen haar met grijnzende blikken aan zitten te kijken. Het is kwart voor 9. "Wat?!" vraagt Shanna met een lachje. De meiden lachen en Celeste zegt "Jij bent echt zo'n reiscoördinator hé? Moet ook wel want anders gaat alles helemaal fout, maar het is wel grappig om te zien". Ook Shanna lacht maar de lach verandert al gauw weer in een serieuze blik als ze zich bedenkt dat het al kwart voor 9 is. "Meiden, we moeten wel even opschieten want ik wil uiterlijk 9 uur weg. Ik wil namelijk ook nog even naar het podium, naar Maria, voordat de eerste sessies beginnen" zegt ze tegen de meiden. Ze knikken en pakken ontbijt. Gister hebben ze op het circuit ontbeten maar nu doen ze het hier zodat ze er daar niet meer druk om hoeven te maken. Ze eten al kletsend hun ontbijt op en pakken de tassen. Ze vragen voor de zoveelste keer deze week een taxi aan en gaan naar beneden.
Zodra de taxi er is stappen ze in bij de chauffeur en zeggen waar ze heen moeten. De man begint te lachen. "Í think I already know where you're going, this is the third time you're in my cab this week and all three times you wanted to go to the circuit. And yes, I know about the race weekend". De meiden beginnen te lachen en zeggen "Well then you'll probably see us again tomorrow because we're also going to the race". De man lacht en brengt hun naar het circuit. Onderweg vertelt hij de meiden dat zijn broer op het circuit werkt dus dat hij er regelmatig komt in zijn vrije tijd. Hij wilde graag dit raceweekend op het circuit zijn, maar omdat hij moet werken zat dat er niet in.
Als ze op het circuit aankomen zeggen ze de man gedag en omdat hij moet werken tijdens het raceweekend geeft Shanna hem wat extra fooi. Ze lopen met z'n drieën naar de ingang van het circuit en horen in de pits al een paar motoren van auto's aan gaan. Ze lopen naar de fanzone en zien Maria al bij het podium bezig. Ze is weer bezig met het geluid dus de meiden lopen naar haar toe en overleggen hoe laat ze zullen komen optreden. De vrouw draait zich om en lacht naar ze "We were talking about it yesterday, Álvaro and I, and we would like to see you here after the third free practice". "Yes, that's fine!" knikken de meiden. "Do you already know what songs you want to dance on?". Olivia knikt en geeft de nummers door. Na nog een paar minuutjes gekletst te hebben gaan ze richting hun zitplaatsen op de grandstand.
JE LEEST
Look at him (Dutch) Ft. Lando Norris (Currently rewriting)
FanfictionShanna, Celeste en Olivia zijn beste vriendinnen en van kleins af aan enorme Formule 1 fans. Hun grootste droom is om hun idolen te ontmoeten: voor Shanna is dat Lando Norris, Celeste vindt Charles Leclerc helemaal geweldig en Olivia is gek van Geor...