„Svoje posledné vianočné prázdniny som si predstavovala úplne ináč," povedala Leah.
Kľačala pri Satomi, ktorá vo svojej podobe mohutnej líšky ležala na zemi. Načiahla sa za ňou a potom sa dotkla jej huňatej hladkej srsti. Keď ju poškrabala za uchom, spokojne zafučala a natiahla svoje laby.
Seth spolu s Laurou boli takisto v obývačke. A obaja z nich vycítili, že sa čosi stalo. Leah sedela urazená pri Satomi a hrala sa s jej srsťou, kým Lucius sedel s prekríženými nohami a rukami na gauči, uprene na ňu zazerajúc.
„Čo sa udialo na stretnutí?" Seth sa rozhodol otvoriť Pandorinu skrinku ako prvý.
Lucius a Leah sa neunúvali s odpoveďou.
„Leah sa naučila využívať svoj nový talent," zašvitorila Satomi.
„Nie je to nový talent," obraňovala sa ihneď Leah.
Zjavne našli spôsob, ako jej rozviazať ústa.
„Len sa mi niečo zazdalo, keď sme boli v tej zasadačke, to je všetko."
„Keď som aktivoval jej pečať, uvidela niečo vznášať sa nad exorcistkou," Lucius si vzal do rúk šálku čaju, ktorú mu doniesla Laura, a potom si vystrel nohy, aby si ich mohol vyložiť na konferenčný stolík.
Laura na neho nahnevane pozrela, keď uvidela, ako ich položil na jej hrubú knihu, ktorá tam ležala. Nepovedala mu však nič, namiesto toho sa natiahla a vyslobodila ju.
„Z cirkevnej jednotky?" opýtala sa, kým zľahka oprašovala obálku a ukladala ju nabok.
„Presne tak."
„Čo si videla?" Seth sa k nej nahol na gauči dopredu, aby ju lepšie počul.
„Neviem," zavrtela Leah hlavou. „Vyzeralo to ako hustý čierny mrak, ale nedokázala som to bližšie rozpoznať."
„Podľa mňa to bol nejaký démon a Leah ho nedokázala jasne zazrieť preto, lebo sa takto pred ostatnými ukrýval. Niektorí z démonov sú majstri v maskovaní. To by vysvetľovalo, prečo si to nikdy nevšimli ostatní."
„Ostatní?" Leah sa pozrela na Luciusa. „Ani ty si si to nevšimol. Netvár sa teraz ako majster sveta."
Lucius zovrel pery, ale nepovedal nič.
„Prečo si myslíš, že práve Leah to mohla odhaliť?" opýtala sa ho Satomi.
„Lebo je dcérou Rauma."
„Malo by mi to niečo hovoriť? Nikdy som nepoznala vašich démonov."
„Démon Raum je údajne štyridsiate knieža, ktoré má pod sebou tridsať légií démonov," začala jej vysvetľovať Laura. „Keď ho povoláš, vezme na seba podobu havrana, no dokáže mať aj ľudskú formu.
Jeho úlohou je ukradnúť poklady z kráľovských domovov, či poraziť tvojho najväčšieho nepriateľa. A ako väčšina vyšších démonov, povedať ti všetko o minulosti, ale i o tom, čo je a čo sa ešte len stane. Dokonca dokáže spôsobiť lásku medzi nepriateľmi."
„Medzi mágmi a lovcami sa hovorí, že je vhodné si ho zavolať na pomoc, keď potrebuješ ukradnúť niečo veľmi cenné, čo je ukryté na tom najstráženejšom mieste. V dnešnej dobe to však je niečo omnoho cennejšie, než kráľovské poklady," rozhodol sa Lucius prerušiť Laurinu prednášku a pokračovať svojou vlastnou.
Bol rád, keď ho ľudia počúvali. Vyžíval sa v tom.
„A tým je akože čo?" otočila sa k nemu Leah.
„Spomienky. A informácie."
„Čiže si myslíš, že som odhalila tú drzú ženskú, pretože sa snažila toho démona schovať?" opýtala sa ho Leah. „A teraz čakáš, že vďaka mojej démonickej krvi sa mi podarí odhaľovať skryté pravdy? To by sa ti teda hodilo, čo?"
„Netvrdím, že sa ti to podarí, ale vo svojej havranej podobe ťa veci ukryté skrátka priťahujú. Je to, akoby si na ne mala nos. Vycítiš, ak človek niečo skrýva."
„Nemyslím si, že to viem ovládať," povedala. „Videla som to len preto, lebo si na mne povolil pečať a ja som sa vyľakala."
„Ak potrebuješ iba nastrašiť, tak to nebude také zložité."
Odvrátila sa od neho, aby nepovedala niečo nepekné na jeho adresu.
„To bolo všetko, čo sa udialo?" pokračoval Seth.
Možno mal Leah trocha rád, ale sedieť tam a počúvať, ako sa s Luciusom škriepia, mu začínalo pekne liezť na nervy. Rozhodnutie slúžiť mu, bola snáď tá najhoršia chyba, akú urobil. A to počas svojho života spravil skurvene mnoho chýb.
„Okrem toho, že Lucius sa zase predvádzal ako decko?" Leah pokračovala v hádaní sa s ním. „Tak okrem toho vôbec nič."
„Nevyzeralo to ako nič," pozrela na ňu Satomi svojimi zvieracími očami.
Leah sa rozhodla ju ignorovať. Satomi rada do všetkého vŕtala a rozdúchavala emócie.
„Araneus, ktorá prenasledovala Leah, stúpla na cene," skonštatoval Lucius krátko. „Zdá sa, že si spojili dve úmrtia dohromady a odhalili, že niekto prevádzal manipuláciu so spomienkami. Myslia si preto, že za tým bude čosi omnoho viac. Snáď sa nedopracujeme k tomu, že odhalia identitu druhého mazača, ktorým som bol ja."
„A čo navrhuješ ako riešenie?
„Chytiť Araneus ako prvý. Podľa informácií je to démonická priadka, ktorá všade zanecháva pavúčie vlákna. Nemalo by byť ťažké vystopovať ju, hlavne keď je posadnutá prenasledovaním Leah.
Potom na chvíľku skloníme hlavy a počkáme, aký ťah urobí Maggorath. Možno to nechá tak a rozhodne sa nešpiniť si ruky. Ak ale bude chcieť rozpútať vojnu, má to mať. Zapísať ho na listinu lovcov démonov bude jednoduché."
„Ako to vlastne funguje?" opýtala sa ho Leah.
„Na listinu sa pripisujú iba démoni, ktorí už zabili človeka, alebo nejakého ohrozujú. V tom prípade dostane odmenu platenú z vrecka organizácie. Niekedy existuje aj anonymný zadávateľ, ktorý prichádza do kontaktu iba s prezidentom nášho klanu lovcov. V tom prípade on navrhuje odmenu a je na nás, či sa rozhodneme pre túto odmenu riskovať.
Inokedy sú démoni na zozname vzácni, zväčša po jeho smrti získaš nejakú jeho časť, ktorá má vysokú cenu. V tom prípade si ju smieš nechať alebo darovať organizácií, či dokonca predať. Možností je niekoľko."
„A čo Araneus? Organizácia na ňu teda vypísala odmenu, všakže? Má predsa na svedomí už niekoľko životov."
„Samozrejme, preto o nej včera rozprávali. Hoci stále presne nevedia, o akého démona sa jedná. Máme teda náskok a vieme o nej omnoho viac. Dokonca máme na ňu magnet," pozrel na Leah.
„Čiže musíme zabiť Araneus," prehovorila Leah. „Až potom budeme môcť pátrať po Romaine."
„O tomto sme sa už bavili," znova prekrížil svoje ruky. „Pátranie po Romaine sa už dávno skončilo. Vzala na seba jej podobu, možno sa vám podarilo povolať ju počas jednej z tých vašich šibnutých seansí. Leah, Maine je preč, nechaj ju konečne odpočívať."
YOU ARE READING
Dcéra noci
ParanormalLeah dúfa, že na novej strednej škole sa jej podarí zabudnúť a ujsť pred pocitom viny. Tiene jej minulosti ju však začnú dobiehať a do jej života sa vracia nielen jej stará láska, ale i dávno mŕtva priateľka, ktorá sa rozhodla pre pomstu. Aby však...