-Termin la 3, deci vin direct acasa, am spus spre Dna Nina care consulta o carte de bucate.
-Nu iesi cu Jade azi?
-Nu cred. Aseara au fost in club, deci nu cred ca are vreun plan. Sunt sigura ca sunt terminati cu totii, adaug in timp ce aranjez dosarele in geanta.
Mi-am luat la revedere, iar apoi asteptand taxiul am aruncat o privire spre casele amicilor mei. M-a bufnit rasul cand mi-am imaginat cum ar arata fiecare in acest moment si tare mi-ar placea sa-l vad pe Domnul Imbufnat si anume Max cersind dupa o aspirina. Tipul ala o merita cu varf si indesat si nu cred ca-s singura careia i-ar placea sa-l vada putin infrant. Prea se crede masculul dominant.
Ajunsa la facultate am oftat prelung gandindu-ma la calvarul ce ma asteapta. Cele 5 cursuri aveau sa ma doboare azi fara vreo ezitare.
Dupa ce am terminat insfarsit, am fost invitata la o cafea de catre un coleg de la cursul de istorie. O data ajunsi la cafenea ne-am asezat si am comandat cate un frappe. Acest Brian desi nu parea ascundea o inteligenta uimitoare. Mi-a povestit nemultumirile lui legate de anumitii profesori care dupa parerea lui ar trebui sa se retraga si multe alte lucruri despre ce va vrea sa urmeze dupa facultate. Il ascultam cu atentie si il aprobam din cand in cand luand initiativa in discutie. Asta pana cand clopoteii de la intrare au anuntat sosirea unui nou client. Am intors involuntar capul si atunci l-am vazut.
Nelipsitii ochelari de soare, tricoul negru ce se aseza perfect pe abdomenul lucrat si o pereche de jeansi albasti. Arata gata de o sedinta foto si acum puteam vedea foarte clar tatuajele de pe brate. Parul deranjat avea acum o nuanta mai deschisa, usor aramie. Arata chiar bine. Stai, ce? Nu, nu puteam vorbi serios. Tocmai ce spuneam ca nu-l suport, iar acum il complimentez?
-Il cunosti? a intrebat Brian privind in aceeasi directie.
-Ce? Da, e un vecin din cartier. Nimeni important, spun luand intr-un final privirea de pe el. Continua, l-am indemnat cu seriozitate pe tipul din fata mea care nu se putea opri din zambit. Lucru care ma obosea cumplit. Parea bucuros ca am acceptat sa ies cu el si ceva imi spune ca nu face asta prea des. Nu ma intelegeti gresit. Baiatul arata demential, dar parea genul care are ochi doar pentru o fata, genul acela cuminte si timid.
-Si? Ce zici? intreaba din nou entuziasmat.
-Scuze. Poti repeta? spun scuturandu-mi usor capul pentru a ma linisti.
-Daca vrei sa mergi cu mine si prietena mea, Emma la film in weekend. Ar fi incantata sa te cunoasca.
-Desigur. Mi-ar face placere, afirm bucuroasa, iar banuielile mele tocmai ce se confirmasera. Nu avusesem eu prea multe relatii, de fapt nici una, dar imi dadeam seama de intentiile altora cand chiar ma straduiam.
Am plecat la scurt timp dupa ce am stabilit detaliile intalnirii si ajunsa acasa am lasat geanta neglijent la usa trantindu-ma zgomotos pe canapea. Eram franta si credeam ca nu ma mai ridic de-acolo.
-Ai venit? se aude vocea calma a Ninei care tocmai ce iesise din bucatarie.
-Da. Sunt franta. Nu-mi mai simt picioarele, scancesc ca un copil cascand.
-Jade a fost pe-aici. A intrebat de tine si a ramas ca te suna, ma anunta femeia zambindu-mi si reluandu-si treaba. Nici nu terminasem bine de vorbit si suna telefonul.
-Da, Jade.
-Esti acasa? intreaba pe un ton ragusit si distant.
-S-a intamplat ceva?
-Vin imediat, a spus si a inchis brusc. Parea destul de trista, semn ca iesirea in club nu fusese chiar asa de buna.
I-am cerut Ninei doua sucuri si am asteptat-o pe Jade tolanita pe canapea. Aproape adormisem cand a intrat in casa ca o tornada imbracata in pijamale. Era palida cu ochii rosii, iar cearcanele vizibile ma ingrijorau. Nu am vazut-o niciodata in starea asta deplorabila.
-Ce s-a intamplat? intreb panicata inainte sa-si puna capul in poala mea suspinand in repetate randuri.
-Scott...aseara am iesit in club si a baut cateva pahare. iar apoi in timp ce dansam a inceput sa-mi spuna ca nu m-a putut uita si ca inca ma iubeste, a soptit tragandu-si nasul. Am avut o relatie acum ceva timp si ne-am despartit pentru ca m-a inselat. Ce-i drept, era beat, dar nu am putut trece peste. Iar acum cand a spus-o m-a facut sa ma gandesc si sa-mi dau seama ca nici eu nu am putut sa-l uit si sa constat cu stupoare ca inca il iubesc.
-Vorbeste cu el, Jade. Explica-i ce simti, iar apoi te asiguri ca si el simte la fel si nu a spus-o sub influenta alcoolului. Poate reusiti sa o luati de la capat si de data asta va fi diferit, o sfatuiesc cu grija reusind s-o calmez
-A ramas la Max azi noapte. Sa-l fi vazut si pe el. Am incercat sa-l opresc, dar a baut in ultimul hal. Nu stiu ce-i cu el, s-a schimbat mult de la o vreme, a continuat cu parere de rau si se observa regretul din gasul ei.
-Sunteti siguri ca nu e dependent? Alcoolic poate? intreb gandindu-ma la momentul in care l-am vazut la cafenea. L-am vazut azi la cafeneaua de langa campus. Parea destul de obosit.
-Max poate fi orice, dar nu alcoolic. Si degeaba vorbesc cu el. Nu ma asculta.
-Eu tot cred ca a dezvoltat o dependenta pentru alcool, spun clatinandu-mi capul in dezaprobare
Restul timpului l-am petrecut la mine si Jade a plecat tarziu cand de-abia se mai tinea pe picioare din cauza durerii de cap. Ma ingrijora starea ei de spirit. Era nelinistita si nesigura pe ceea ce ar trebui sa faca in legatura cu Scott. Eram de partea ei si speram sa-si rezolve problema cu el. De asemenea eram de parere ca dupa o discutie indelungata ar putea sa se puna de-acord.
***
Saptamana a trecut foarte repede si iata-ma la ultimul curs pe ziua de azi. Cum era vineri si nu am avut decat 2 cursuri am mers imediat acasa unde ma asteptau Sara si Jade impreuna cu Lucy. Zambetele usor tampe de pe fetele lor nu-mi aduceau a nimic bun. Imi era si teama sa intreb.
-Ati dat foc la ceva? intreb agitata privindu-le cum chicotesc.
-Nu prostuto. Mergem la mall. In weekend te scoatem in oras si avem nevoie de haine adecvate. Nu poti purta camasa in club, a spus Jade amuzata analizand camasa mea inflorata.
-Nu-mi place cum suna asta, m-am plans neajutorata.
-Haide, a adaugat si Lucy urcandu-se la volan.
Speram doar sa nu fiu din nou victima unei curse mortale cu masina. Dar era ziua mea buna. Lucy a condus exemplar chiar. "Asa se conduce, Sara.", am spus in sinea mea razand. Am fost mai apoi tarata in toate magazinele sa probez rochii care ma faceau sa rosesc la propriu. Bucati minuscule de material care sub nici o forma nu vor ajunge pe mine. Intr-un final am acceptat doar la rugamintile insistente ale fetelor cu privinta la o rochie neagra. Nici nu voiam sa ma gandesc la cum voi arata in ea. O sa fiu victima cu siguranta.
-Poate asta e mai buna, murmur timid indicand o salopeta neagra fara bretele putin mai decenta.
-Sigur. Dar nu astazi, mi-a taiat-o Sara imediat.
Dupa doua ore interminabile de colindat fiecare coltisor ne-am oprit in final la o cafenea. Simteam ca daca mai pun inca o bluza pe mine corpul o va respinge automat. Nu am experimentat asa ceva niciodata si incep sa cred ca fetele fac asta mai des decat as fi gandit.
-Am vorbit cu restul si au spus ca la 21:30 sa fim gata, anunta Lucy cu voiosie butonand telefonul.
-Sambata sera, nu? intreb calculand timpul alocat iesirii la film cu Brian si Emma. Vine toata lumea? adresez alta intrebare inghitind in sec sperand sa nu aud si numele lui Max. Doar cand ma gandesc la el simt fiori pe sira spinarii.
-Toti, a confirmat Jade multumita rasfoind o revista de moda pufaind din cand in cand indignata probabil de preturile exagerate.
CITEȘTI
Negura iubirii
RomanceDupa ce parintii ei s-au hotarat sa renunte la cutreieratul lumii din cauza afacerilor, Kate se muta definitv in New York. In primul an de facultate, cu un nou oras in care trebuie sa se acomodeze si cu noi prieteni, Kate Evans incearca din greu s...