22

8.1K 693 33
                                    

     MATA Asyfa sudah merah menahan kantuk yang masih tersisa dari tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     MATA Asyfa sudah merah menahan kantuk yang masih tersisa dari tadi. Tetapi kelibat Firas masih jua tidak kelihatan. Dia menggeliat beberapa kali sebelum akhirnya merebahkan badannya di atas sejadah. Sedang agak lena dia dibuai tidur, dirinya sudah dapat dirasakan seperti bertemankan hujan.

Rasa macam..basah?

Wajah diraup sebelum mata akhirnya dicelikkan. Terpapar wajah Firas yang sedang leka merenjiskan air pada wajahnya berulang-ulang kali.

"Eei, jangan kacau saya boleh tak..."

Makin dia melarang, makin banyak pula renjisan air yang dapat dirasakan mengena wajahnya.

"Firas!!" Firas masih lagi merenjis air yang bersisa di tangannya pada wajah Asyfa. Dia tergelak melihat muka gadis itu yang berubah menjadi makin cemberut.

"Eh, bangun. Kau ni nak solat ke nak tidur? Pergi ambil air sembahyang balik. Nanti tertidur masa solat pulak."

"Ish, ya! Nak pergi la ni!" Tangan Firas tanpa sengaja dicapainya agar membolehkannya untuk bangun.

"Asyfa Hanan!" Nada suara Firas yang meninggi itu membuatkan Asyfa mula tersedar.

"Ya Allah. Ish, masa ni lah nak pegang-pegang tangan aku. Aku dah ambik air sembahyang tahu tak!" Asyfa beriak selamba tanpa muka bersalahnya.

"Eleh, bukan susah pun. Ambik je lah balik," bidas Asyfa selamba seraya telekung sembahyangnya ditanggalkan. Ikatan rambutnya juga dilepaskan sebelum kembali diikat rapi.

Pandangan Firas mula jatuh pada wajah Asyfa. Situasi itu membuatkannya tiba-tiba terleka. Tanpa sedar, dia mengukir senyum. Cantik.

"Oh, you give me hint."

"Apa?"

Senyuman sinis tiba-tiba terlakar pada bibir Firas. Asyfa menelan liurnya apabila Firas menghampirinya perlahan. Selangkah Firas menapak menghampirinya, selangkah dia mengundur. Belum sempat dia meloloskan diri, pinggangnya sudah dirangkul Firas.

"Lain kali, jangan batalkan wuduk aku sekali. There's only the two of us in this house. I literally can do anything with you, pretty." bisik Firas perlahan.

"Awak jangan—"

"Jangan apa? Jangan goda kau? Sya, that's exactly my strength..and your weakness, right?" Asyfa menelan liur. Tiba-tiba gabra dengan situasi yang sedang berlaku. Apabila matanya tanpa sengaja menatap mata Firas lama, dia segera mengalihkan pandangannya.

Firas cuma tersenyum.

"I like your reaction. Your reaction just prove me everything."

"Jangan mengarut! Eei, dahlah. Lepaskan saya, saya nak ambil air sembahyang. Awak tu jangan mabuk dengan dunia sangat, akhirat tu penting!" Firas tergelak. Rangkulan tersebut segera dilepaskan apabila sedar tentang solat isyak yang belum didirikan oleh mereka.

FIRASY ✓ Where stories live. Discover now