"KITA nak pergi mana?"
Asyfa mengeluh untuk kesekian kalinya. Ish Firas ni! Termasuk yang ni, dah kali kelima Firas menyoalnya. Dia ni memang tak pernah dengar erti surprise ke apa.
"Shh. Awak ni banyak tanyalah. Kenapa, excited sangat ke nak keluar dengar dengan saya?" Jari telunjuk dilekapkan pada bibir Firas, menyuruhnya supaya diam. Shawl cream dipinkannya rapi.
"Kinda. Maybe. Sebab our date today specially dedicated for me."
Ekor mata Asyfa masih dapat melihat figura Firas yang sedang berpeluk tubuh melalui biasan cermin. Sesekali apabila pandangan mata mereka bertembung, Firas akan menjongketkan keningnya dengan senyuman manis yang tak lekang di bibir.
"Perasan," tawa Firas terhambur. Asyfa yang masih sedang bersiap itu diperhatikannya lama sebelum mengambil keputusan menepuk bahunya perlahan.
"Let me help you."
"Eh, tak payah. Saya perempuan kot, benda ni dah—" Pantas jarum dari tangan Asyfa kini sudah bertukar milik. Serta merta matanya dihiasi dengan tubuh Firas yang berada bertentangan dengannya.
Dia berpura-pura biasa namun matanya sudah tidak fokus. Tidak tahu ingin tertumpu kearah mana memandangkan tubuh Firas di hadapan menyebabkan pandangannya terbatas untuk melilau ke tempat lain.
"Stay still. Kalau sakit bagitahu."
"O..okay," balas Asyfa agak gagap. Suami tak suami, biasa tak biasa pun..tiap kali Firas rapat macam ni mesti dia rasa sesuatu.
Segan? Er, eh? Mungkin sekarang, hanya itu perkataan yang tepat. Dahlah wangian Firas ni tak pernah buat dia rasa selamat. Wangi betul! Macam sengaja nak tarik perhatian dia je!
Dalam sibuk hatinya berceloteh, dia mula tersedar sesuatu. Wajahnya mula didongakkan memandang Firas, bersama kerutan yang turut sama terlakar di dahi.
"Firas, lamanya. Saya tak rasa pun macam awak cucuk something."
"Oh, sorry. Tadi ukur ketinggian kejap. Nak tahu ketinggian Sya paras mana."
"Eei! Janganlah main-main!" Bahu Firas dipukul menyebabkan tawa lelaki itu kedengaran lagi. Jarum di tangan kini baru dipinkannya pada shawl Asyfa.
"Okay done," ucap Firas perlahan.
"Sweetie..." panggil Firas bersahaja. Bahu Asyfa sejurus itu dipegangnya.
Dahi Asyfa berkerut. Sebelah keningnya dijongketkan.
"Your height is kinda short for a tall man like me." Tubuhnya ditundukkan sedikit bagi menyamai pandangan matanya dengan Asyfa. Terlalu rapat menyebabkan pipi Asyfa mulai membahang.
"Banggalah, bangga. Nanti gene tinggi awak tu sampai jugak dekat anak kita," ayat itu dilontarkannya tanpa berfikir. Apabila Firas mula terdiam, mindanya kembali memproses bait bicara yang baru diluahkan tadi.
YOU ARE READING
FIRASY ✓
RomanceKnown as Learn To Love You "Jangan ingat awak lebih muda daripada saya awak boleh panggil saya suka-suka hati!" - Asyfa Hanan "Jangan ingat kau lebih tua daripada aku,aku akan ikut cakap kau!" - Firas Hakimi Siapa je yang suka kalau hati ni dah dite...