To ďyvný mňesto

16 5 2
                                    

Ano, je to tu! Vodhalení, tzv kamyngaut! Jiš dlouho sem plánoval tento ďýl, neboď doteť sem psal vo aktývyjích, celý naší tříďe i tý škole a mňestě, gde je ta škola, veskrs anonymňe - a vyste si musely prostřeďí našich životú a našich příbjehů přectavovat pouze v hlavje. No maturyta se kvapem blížý a zrovna dneska nám bilo povoleno vejít do školy na krátkou konzultacy, i tedy sme toho viužily a šly např na kebap (kupodivu akce domluvená za dvje mynuty) a pak sme si s koťetem a Ďýfkou povýdali, kam pojedem po maturiťe a my jako správný aktývyje sme výmenovávaly samý rezorty, no koťe mňouklo, že zůstane tady a basta! A právje to bil pro mňe poput k tomu jít s pravdou ven a konečňe vám prozradit, gde sem vlasňe strávyl poctatnou část svýho ďectví! Tak se pjekně usaťte, začínáme.

Chci se vám, vážeňý čtenáři, předem vomluvit, ale nevybalim to na vás narovynu. Jen vám ftomto článku zanechám cené indýcije, ďýky kerým bude možno dobrat se k správnému cýli - teda ňeco jako pevnost bojárt skřížená s volympyjádou ze zemňepysu, na kerý sem jistě nejednomu zvás vypálil lymanovité ústí! Buťte tedy teď výc pozorný a nestěžujte si.

Pokut byste chťely k nám, teda do toho ďyvnýho mňesta, zavýtat dejme tomu z rodišťe autora souboru, v jehoš jednom díle skoumá jasnovydec pát letadla, musely byste překonat podle wikipedyje 17 víškových metrů a podle map cézet byste nejkračí cestou votamtať sem překonaly řeku (pramenící přesně mezi dvjema vrchy kolem vosumset metrů a ůstící do naší národňý řeky) u jednoho krásného zámku, kemuš současnou podobu ftisk jeden archytekt z hlavňího mňesta státu, kerý vstoupyl do EU šest let po revolucy, co se menuje podle látky, kerá je vlasová tkanina, na keré špičky hustých vlasú přesahují plochu základňý vazby o 1 až 2 mm a... Ne, nebudu vás trápyt. Je to samet.

Přesuňme se k poloze! (Cítim se jak u maturyty ze zemňepysu...) Mňesto leží na ůpatí takzvaných hor, co maj takovej fcelku legrační názef. Mňesto samo se roskládá v kotlyňe, teda témňeř kamkoli votut jedete do kopce. Leží v ůmoří severního moře a jednou z nejvíznamňejších odvjetvý průmyslu je víroba dešníků, abyste nezmokly.

Ale teť se jiš přesuňme k zevrubnému popysu toho mňesta. Možná, dybystese ptaly ňákýho mísního, co je mňestskou domynantou, váršajnlych by vám řek, že kostel. A to asi jo, jenšto nejvopravdičtější domynantou není bohužel skvosný gotycký kostel s barokní bání, nýbrš skvosné vobří sylo, keré v pravé poledne vrhá stín témňeř na celé mňesto, tedy zatmňení slunce zde nejsou rarytou, jak ve zbytku svjeta, nýbrš každodení skutečností. Námňestí lemuje loubý, gde múžete narazit na zbrusu dotykovou novou infotabuly. Mňesto má svůj úřat rozdělenej myslim aš do čtyř budof různě rozesetých, tkže je to celkem pecka vjedět kam zrovna pro co jít. Jo a je to orp.

Jednou z mísních anomályjí je vánoční stromek. Dříf to byl takový nenápadný vobřý strom na námku, kerej ale zhnil a voni ho podřízly. Pak tam zasadily ňáký koště a to jim taky do roka a dodne zhnilo - no teť je tam zasazen stromek třetí u uvydíme, co s nim bude dál.

Co se školstvý týče, jezde na víbjer vícero škol, mezi nimi i náš gympl! No nemá ještě žádný peckový méno jako "Gymnázyjum Evžena Polýfky" či "Sutedoteňemecké popotopní gymnázyjum" atd. Ne. Má názef po ulicy, na kerý stojí, taky trefňe pomenovaný. Zatim tam neni aktývyjská pamňetní deska, takže podle toho to rači nehledejte.

Mňestem protéká potok, kerý uš splavovala naše paňý učitelka matyky a... vřele nedoporučuje. Pak je tam ještě jeden potok, přes kerý sme deňe chodívaly do školy, a vedle ňehoš čňel vóóbří bodlák (přes 2 metry) - aš sme si říkaly, jesli ten plevel fakt tak virost, nebo si ho tam schválňe pjestujou... Hnet vedle je roscestník, kerý vám poradí cesty nejen ke kostelu, kerý je votať nepřehlédnutelný, nýčko i ke školnímu arejálu či sportu a hřbytovu. Dyš dete na hřbytof, dete strašně dlouho rovně a vypadá to, že uš tam každou chvýli ste (ale trvá to tak patnác mynut svižné chůze).

Co se rodákú týče, jeden viňiká nad vostatní. Je to Maťejček. Takovýho patryjota by svjet pohledal! Hnet v jeho závjesu je jeden slavný českoslovencký polytyk dvacátýho století, jehoš památku předefším náš pan řeďytel neůnavňe rošiřuje.

Co dodat... Skvost nat skvosty. Možná vám to vúbec nepomohlo... Tak nat těmi zvás se ještě naposlet slytuji a přidam nejvječí nápovjedu. Oné mňesto leží mezi poledňýky "x" a "y". Pro jejich určení přikládam následujýcí rovnice! (A to ste nechtěly xD) - ale fakt to výde, kuli vám sem nattim strávil půlku dne!

 Pro jejich určení přikládam následujýcí rovnice! (A to ste nechtěly xD) - ale fakt to výde, kuli vám sem nattim strávil půlku dne!

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Tak! A teť je fše vodhaleno! Ale nebojte, na výlet je tu spousta co vydět. Třeba za Mefjůem na Puškáč či do vokolý - třeba moje mňesto je snat ještě skvosnější a je votut jen kousek, ale samože se tu nechci vitahovat! Jenšto fšichni to vjeděj - i ftom ďyvnym mňestě - že nebejt toho skvosnýho vokolý, ani pes by po nich neštěk. Ale nechtěj si to přyznat!

AktývyjeKde žijí příběhy. Začni objevovat