Návrat po votchodu

28 12 1
                                    

Aje to tu. Aktývyje se vracý. Uš žádný votálení. Snat vás zajímalo co se to stalo? A proto se ptáte proč uš tak satršňe dlouho se ňyc nědělo. A já vám to s ťeškým srcem povým. Vona toťiš naše mylovaná paňí učitelka na ňemčynu vodešla z toho ďyvnýho mněsta pryč. Jisťe vás teť schvátil záchvat smutku jako fšecky aktývyje i pasývyje, potašmo nutrýska, kerý ale toho moc nenamluvý kdyš mlčí. Snat se ptáte proč vodešla stoho ďyvnýho mněsta... Mi taky. Ňekteré votásky zůstanou nezodpovjezňené. Lidé si fšak mezi sebou šuškaj a ftom ďyvnym mňestě lyďi šuškaj ještě výc neš kde jinde. A tak se rošířyly jisté fámi:

1) Přestala nás mýt ráda - to neňy pravda nejvíc zefšech. Paňy učitelka toťiš naši třýdu přýmo mylovala. Třeba z dovolený nám přyvezla zvonek. Nedávno mu syce ňegdo urval šňůrku, ale já sem ji zas přyvázal. Takže ťýmto tento argument padá.

2) Přestala mýt ráda tohle mňesto - to gdyby ste řekly Pucýnkovi (mýstňí budoucý starosta) tak bi vás hnal aš za puškáč. A jelikoš Pucýnka ze srce mylovala, to neňy pravda.

3) Má rači uš jinde - tak to je drzost. Ona totiš to nejrači mněla tady. A doteť kdyš ju kontaktujeme tak je celá šťastná že zas nás může slišet. Stesk jí obesťýrá a zbila jí spomýnka na nás.

Tak to bili lžy a já vám řeknu co je pravda. Jeden velmy vážený profesor fon Dojčmajstr si přečet mou knihu, že naše paňý učitelka je nejlepší. A jelikoš hledal ňejakou nejlepčí učytelku tak hnet kontaktoval tu našy, jesli bi snat nechťela vodjet za ňím do ňěmeckýho. A ona nechťela. A von jý slíbil že bude hvjezda a vona teda že se zeptá. A tak se nás zeptala a mi sťeškým srcem že jo, ať je teda šťastná a slavná - dyť si to zasloužý...

No a tak to s ňý skončylo. Ale nebojte se že skončila kňýžka. Kňýžka skončý až na konci, takže ješťe ne. Jo a jak je to s leňčou se ňegdo zeptal. To je tak - vona je v lese, ale v zymňe je jý zima a tak bidlý teť u Týny pod stanem v kanálu. Ale lýbí se jí. Sout zaťým šetřý její přípat, zanedlouho bude předvolána. Aktývyje tam budou svječit a pasývyje přykyvovat.

AktývyjeKde žijí příběhy. Začni objevovat