Neni Varna jako varna

33 11 0
                                    

Ani vás snat uš nepřekvapý, že to u jablek nemohlo skončit. Týna je má syce zakázaný, ale prahnouc po výc energyje - furt ňáký žvejká. Jenže japka uš celou třýdu neuživý a tak se přydaly na náš jídelňíček i LIPA!!!

Cože? Misleli ste si, že lipa, stejňe jako japka, sou neškodný? Vůbec ne! Co se pod vobalem skrývá nelze ani vislovit. Často si stačí jen čuchnout a výte voco de. V jednom baleňý se skrývá mnoho baref a jak žlutá zelená či fijalová, nejsilňejší je býlá. Ano, pokut s látkama, jako je lipo, začínáte, určyťe si prvňe nedávej býlou. To bi nemuselo dopadnout dobře. My aktývyje i pasývyje sme na to uš naviklý, ale neskušenýho bi to mohlo pjekně sejmout.

Kdyš ale lipa dojdou a ve vjetnamském překupním centru je maj za draho, často přemíšlíme jak si je uďelat samy. Já to teda nevim, ale dyš chceš ďelat lipa, musíš určitě připravit to varem. Z toho viplývá, že potřebujem varnu. Uš sme přemýšlely kde, plánovaly sme v kouřícim keřu, ale ten je vopsazenej vařičema ze záklatky. Tak co třeba u školňýka? Kdepak! A v kabinetu za policý se sešitama na pýsemky? Taky ne... Dokonce sme uš měly najitý místo dyš sme bili na exkurzi na Hluboký tak tam v parku za keřema. Ale to je moc zruky. Bili sme bezradný! Aš tu jednou přy hoďině zemňepysu...

„Najďete nějaký mňesto v Bulharsku." a hnet se ňejakej aktyvňý žák vozval: „Varna!" Třýdou to zašumňelo. Tak Varna... Aktývyje i pasývyje vjeďely že to neni jen tak. Paňy učitelka se to fšak nesmňela dozvjeďet a tak sme naše zrušeňí skrývaly na přezstáfku. Po hoďině sme se na sebe fšichňi s Týnou poďývali. Ano, je to osud. Předurčení. Ďýfka má víkoný mobyl a tak uš naťukala do vihledávače "#(hežtek)Varna". Ale kde sou lipa?! Jenom ňáký průzračný moře nám vijelo. Hledaly sme usylovňe, ale mýsto slaďoučkých pozbudivých pochoutek jen samé pláže...

„Já tam bila dvakrát!" vozvala se Leňča z kanálu. „A co? Kde tam vařej lipa???" a prej že nikde! Hrůza. Co si jen počnem? Proč se to mňesto menuje Varna, dyš tam nic nevařej? Škoda. Pasývyje bili skleslý ale aktývyje jako vždy nestrácely inycyjatyvu. Víte co? Vikašlem se na to. Dem za kult...

AktývyjeKde žijí příběhy. Začni objevovat