Sotva ste si přečetly názef, uš si snat mislíte, že je tohle ďýl o vaření. Ale ne, aňy mástršéf ani ňyc vo pólrajchovy tady nebude. Vono ty slova toťyš spolu vůbec nesouvysý. Souvysý jen s jednou společnou vjecí a to je tento ďýl aktývyjí.
Rád bich vám toťyš aspoň nasťýňil ďýlo našeho školňýho hrďyny. Paňi učitelka třýdňí mu řiká Pan Popel. Bil do každého počasý. Neůnavňe sekal trávňík, vihazoval plesňyvé dýňe z učebny hudepky na kompost a i srandu sme s ňym zažily. To třeba přy zemňepysu. Paňy učitelka nám toťyš řekla že v Indyji házej popel do posvátný řeky gangy. A vona se tomu taky smála - i holki a mobyly. Dokonce i naše stará známá paňy učitelka na ňemčinu přy ďejepysu řekla že popel z husa hoďyly do Rýnu a pak se sama smála. A do třeťyce fšeho dobrýho - paňi učitelka byjologyje dneska povýdala, že se slepyce popelej abi nemňeli čmelýky. A vopravdu, popelení je moooc dobrá vjec. Dyš toťyš vlezete do kurňýku tak prej na vás můžou naskákat. Pak vás koušou a vy se musíte popelit... A ješťe ňeco se proslýchalo: Panu Popelovy prej vyklovl voko vorel!
A co ten špek? Vo špeku sme se dneska učily přy češťyňe. Jo, je to pravda. A paňy učitelka řekla že dyš skočý ňegdo na špek tak je to základňý lexykálňí jednotka. A jéje! Dneska sme toťyš mňely k vobjedu špekový knedlýky. A to vám povym, paňi kuchařky maj rádi, dyš jim skočýme na špek. Voňi toťyš do jídelňíčku napíšou názef jídla a jedno slovo jo vždycky falešný. Třeba napýšou: „Báječné zapečené ťestovyny“ a nakonec jsou to jenom zapečený ťestovyny. Nebo: „Maso f ťestíčku“ a je z toho jen f ťestíčku. A dneska napsaly špekový knedlýky a byly to jen knedlýky bez špeku. Takže sme jim zas skočily na špek. I kdyš tam žádnej nebil! A nebo jo?...
ČTEŠ
Aktývyje
HumorAktývije sou aktyvní a maj rádi němčinu. Dovjeste se jak dopadne celí příbjech aktývyjý a jejich nefšední třídy a doprovoťte je svíma hvjezdama aš k maturiťe!