31: Fronthatás - part one

773 66 41
                                    

35. § A tulajdonosnak lehetősége van a kötelező egészségügyi biztosítás mellett teljes körű biztosítást kötni rabszolgája nevére. Az ezzel foglalkozó biztosító társaságok működési feltételeit kormányrendelet határozza meg.

1999. évi CXXVI törvény a rabszolgatartásról
__________________

– ... és akkor Gellért úr elővette a fakanalat – mesélte Csenge, kezében egy kiszolgált fogkefével. A műanyag csőbe dugta, kikotort belőle egy adagnyi fekete trutyit. – Nem hitte el, hogy Berti lökte le a vázát, az meg persze rám kente az egészet, és én kaptam ki. Bertit bezzeg soha nem veri el!

– Nem látta senki, hogy ő tette tönkre a vázát? Nem volt ott senki? – kérdezte Álmos, szintén egy fogkefével a kezében.

Csenge tagadólag megrázta a fejét. Nem folytatta a mesélést, egy gyereknóta jutott az eszébe, azt dúdolgatta.

– Az szívás.

A konyhában a diagonál csempén ültek. Kettejük között egy mosószeres vízzel megtöltött vödör állt, amiben a koszos lefolyócsöveket sikálták ki fogkefével. Álmos szétszerelte az elduguló félben lévő mosogatót, ki kellett kotorni a lerakódott koszt a műanyag csövekből. Csengét is bevonta, a kislány nagy szemeket meresztgetve nézte, és nevetett a piszok láttán. Tetszett neki a feladat, amit kapott, lelkiismeretesen dolgozott a fogkefével.

– Ti meg mit csináltok? – lépett be Korvin a konyhába. Álmos azonnal talpra ugrott, háta mögé tette a kezeit. Csenge is követte példáját. – Mi ez a nagy rendetlenség itt?

– Szétszedtem a mosogatót, uram, azt tisztítjuk.

– A kezedet!

Előhúzta háta mögül, és tenyérrel felfelé megmutatta gazdájának.

– Miért nincs rajtad védőkesztyű?

– Uram, én...

– Kismilliószor mondtam már, hogy legyen rajtad, ha vegyszerrel dolgozol! – vágott közbe Korvin, meg sem várva szolgája mondandójának a végét. – Most azonnal felhúzod! És Csengének is adsz!

– Ahogy parancsolja, uram.

Álmos meghajtotta a fejét. Gyűlölte a kesztyűt, ha tehette, elkerülte a használatát annak ellenére, hogy gazdája határozottan parancsba foglalta. Előhúzott egy becsomagolt gumikesztyűt a fiókból, és felbontotta. Csengének is keresett egyet kisebb méretben.

– De Korvin úr – panaszkodott Csenge, a kezére meredve –, ez túl nagy! Miért kell ezt felvennem?

– Maradjon csak rajtad. Nem akarom, hogy ezektől a csúnya tisztítószerektől bőrkiütésed legyen, Gellért letépi a fejemet, ha valami bajod esik.

Korvin kivett a hűtőből egy házi készítésű bodzaszörppel teli kancsót, és a bárpult egyik magasított székére telepedett vele. Elnézte a dolgozó rabszolgákat, ahogy kortyolgatott.

Boróka libbent be a konyhába.

– Kor drágám — lépett oda a férfihoz, egy halom papírt téve le eléje a pultra —, átnéztem a biztosítási papírjaidat, ahogy kérted. A kocsi meg a ház rendben van, viszont az Álmosra kötött biztosítással valami nem stimmel.

Korvin megnézte azt a részt, ahová Boróka mutatott a papíron. Összeráncolt homlokkal áttanulmányozta, az állát vakargatta közben.

– Igazad van, ez tényleg nem kóser. Majd bemegyek a biztosító társasághoz, és rákérdezek. Köszönöm, hogy átnézted ezeket nekem! – Korvin magához húzta a nőt, és egy csókot nyomott a szájára.

Korbácsra nevelve - második kötetWhere stories live. Discover now