40: Falra festett ördög - part one

447 47 50
                                    

TRIGGER WARNING:
kínzás

___________________

14.§ (1) A tulajdonos a házi fenyítési jog keretében azokban az esetekben okozhat nyolc napon túl gyógyuló sérülést, ha a rabszolga:

a.) szökést kísérel meg;

b.) a tulajdonosa életét, testi épségét veszélyezteti;

c.) másnak az életét, testi épségét veszélyezteti.

14.§ (2) A fenyítés során a tulajdonos köteles legalább két, a rabszolga vétkében nem érintett személyt felkérni arra, hogy legyenek jelen, mint külső szemlélők, akik szükség esetén beavatkozhatnak, ha a tulajdonos veszélyeztetné a rabszolga életét. A két személy közül az egyik praktizáló orvos kell, hogy legyen, aki a helyszínen el tudja látni a rabszolga sérüléseit.

1999. évi CXXVI törvény a rabszolgatartásról

______________

Száraz ronggyal letörölte a kosz nagy részét, pasztát kent rá, és megtisztította Korvin cipőjét. Addig suvikszolta, míg az szép fényes nem lett, majd a mosókonyha betonpadlójára tette, és a másodikat vette kezelésbe. Beköszöntött az ősz, vele együtt megérkezett az esős, saras idő, bepiszkítva a méregdrága bőrcipőket. 

Nyakörve pityegett egyet, tudatva, hogy az akku egy pálcikányit töltődött. Reggeli után, alighogy Péter úr és Korvin elhagyták a villát, Álmos nekiállt összepakolni utánuk – a két férfi istenigazából kiszórakozta magát, csatatérré változtatták a hálószobát és a nappalit –, a fém karika jelzett, hogy tölteni kell, így kénytelen kelten félbeszakította tevékenységét, és lement a mosókonyhába, ahol a rákötött kábel engedett neki annyi mozgásteret, hogy dolgozhasson. A mosógép dobálta a kalandos éjszaka során bemocskolt urasági ágyneműket, a szárítógép pedig függönyökkel volt tele. 

Azt se tudta, hol áll a feje. Amíg Barnabás náluk vendégeskedett, hanyagolt minden olyan tevékenységet, amit csak lehetett, azt eredményezve, hogy ezek felhalmozódtak. Mérgezett egér módjára szaladgált ide-oda a házban, mióta csak kinyomta a vekkerét. 

Telefonján zenetörténetről szóló előadásokat játszott le, azt hallgatta munka közben. Előző nap ura idejekorán elküldte őt aludni, nem akarta, hogy láb alatt legyen, míg ő Petivel szórakozik. Az alkalmat kihasználva Álmos felnyitotta a zeneelméleti könyvet, amit aznap kapott, és elkezdte olvasni azzal a sziklaszilárd elhatározással, hogy legyőzi Korvint a fogadásban. Már az első oldalaknál rájött, hogy bizony hiányos a háttér tudása, így hát a Google-t segítségül hívva témába vágó hanganyagokat keresett ki. Azért néha megszakította, hogy a szerelmével készült közös képeken elidőzzön egy kicsit. Sóvárgott Barnabás után. 

A csengő felberregett, visszhangzott a pince falán. Álmos a mosdóhoz lépve gyorsan lemosta magáról a cipőkrémet, kihúzta a nyakörv töltőjét, magához vette a telefonját, és felszaladt ajtót nyitni. 

A küszöbön Hollósy Soma Sándor állt. 

– Korvin itthon van? – kérdezte tőle köszönés helyett. 

– Nincsen uram, bent van a bíróságon, tárgyalása van. Az uram azt mondta, hat óra körül fog csak hazajönni.

De Frász ingerülten káromkodott egy cifrát. 

– Pont most, amikor szükségem van rá, persze hogy nem elérhető!

– Ilyenkor le van némítva az uram telefonja – felelte óvatosan Álmos. – A szünetekben mindig megnézi. Biztos vagyok benne, hogy az uram vissza fogja hívni, amint tudja.

Korbácsra nevelve - második kötetWhere stories live. Discover now