Manzara

820 94 22
                                    

22Mayıs🌼
Kıvranma sancıyla, bu senin kaybın degil ayıbın hiç değil
***

"Sen " dedi bana ağlak sesi ile

"Oğluma nasıl kıyabildin. O seni çok sevdi" dedi. Raziye teyzeye bir adım atacağım sırada Mehdi "sakın " dedi "sakın bir adım atma Zehra " Mehdi'nin gözlerine baktığımda gördüğüm tek şey endişeydi. Ama buna gerek yoktu, evladını kaybetmiş bir anne için zor durumdu. Fakat Onurun ölmesinin sebebi ben değildim. Mehdiye gözlerimle tamam işareti yapıp aşağıdan elimle güven bana imajı vermek istedim Mehdi bir defa gözlerini kapattığında beni kabul ettiğini anladım.

"Raziye teyze " dediğimde "Bana teyze deme" diye bir karşılık aldım anında.

"Otur konuşalım seni anlıyorum"

"Sen beni anlayamazsın anayım ben ana, " dedi göz yaşları içinde.

"Seni en iyi ben anlarım. Annem öldü benim biliyorsun hemde babam tarafından, sonra oğlun, oğlunda beni öldürmeye kalktı. Bak bak kolumdaki sırtımdaki yaralara bak, bunlar Onurun eseri " dedim vücudumdaki izleri gösterip, Raziye teyze susmuş sadece ağlayarak beni dinliyordu

"bak biliyorum çok zor ama benim içinde zor toparlanmaya çalışıyorum. Onur hastaymış. Bunu bildiğin halde hiç bir şey yapmadın. Beni uyarmadın, "

"ama ben onunla çok konuştum ilaçlarını alıyordu"

"Ne farkeder Raziye teyze, o gece eğer insafa gelmeseydi o toprak altında bende olacaktım. Onur beni sevmedi, Onur takıntılı bir " içimden manyak demek geçse de  demedim demeye fırsat vermeden ellerime yapışmış beni affet demeye başlamıştı bile. Raziye teyzeyi oturtup elindeki taşı aldım Edadan su istedim.

"Böyle olmasını isteyecek en son insanım. "

"Affet kızım affet, içim yanıyor ne dediğimi bilmiyorum, sende bir ana kuzususun. Affet beni affet ki oğlum rahat uyusun"

"Ben onu Allah'a havale ettim, üzgünüm"

Eda suyu Raziye teyzeye uzattı ve Raziye teyze içti içeriye koşarak giren Onurun kız kardeşi ile göz göze gelince onda ki mahcupluğu gördüğümde içimde biryerlerin hala acıdığını hissettim. Ölüp gitmiş olsa da annesine kardeşine bunu yasatmamalıydı. Gonca, Raziye teyzeyi ayağa kaldırıp

"Ah anne ah ben sana gitme demedim mi?" Raziye teyze yaşlı gözleri ile bana bakıp kafasını yere eğdi.

"Zehra. Kusura bakma, annem-"

"Anladım, anlıyorum yani, daha fazla üzülmesin götür istersen " Gonca kafasını tamam anlamında sallayıp yavaş yavaş dışarı çıkardı. Mehdi hızla yanıma gelip kollarını bana sardı.

"İyiyim Mehdi," dedim ve ondan ayrıldım

"Yazık kadına. Ne hallere düştü, bu kadın bir yıla kalmaz acısından ölür aha bak buraya yazıyorum " dedi Sevda abla. Eda ile aynı şekilde kulak mememizi çekip masaya iki defa tıklattık.

"O nasıl söz Sevda abla Allah korusun"

"Valla benden demesi ben bilirim böyle olayları, " Masaya oturmuş hepimiz de olayın şokunu üstümüzden atmak için bir şeyler içiyorduk, Mehdi hala endişeli gözler ile beni süzüyor daha sonra eli ile saçını kaşıyordu

"Melikeyi çağırmamı ister misin?"

"Sakin olur musun Mehdi iyiyim diyorum" Mehdi kafasını tamam anlamında aşağı yukarı salladı ve içeceğini bir dikişte bitirdi. Mehdi'nin çalan telefonu ortamın sessizliğini bozarken Mehdi masadan kalktı Sevda abla yaptırdığım dövmeyi yeni farketmiş ağızından bir ohaaa kaçırmıştı.

Hayalet SokakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin