Daenish's POV 1

336 46 2
                                    

"Daen!!!"

Aku melompat tinggi, menghalang pasukan lawan dari menjaringkan bola ke dalam jaring. Sayangnya, malang tak berbau. Bola melantun ke luar gelanggang dan bukk! Mendarat di kepala seorang mahasiswi yang lalu di tepi gelanggang.

Mataku membulat. Jari naik menekup mulut. Hilang arah seketika sehinggalah para penonton berlari ke arahnya yang tak lagi kelihatan.

Uisy! B-Budak tu dah mati ke?

INI KIRA MEMBUNUH DENGAN NIAT KE?

Kejap, kejap. Fikir Daen, fikir. Er... mengikut Seksyen—

Aina?

Aku sempat melihat wajah empunya tubuh yang berbaring pada jalan bertar di hadapan bangunan fakulti muzik. Tak syak lagi, gadis yang terkena bola pukulanku itu Aina Arissa. Gadis yang aku lihat bersama Aiman.

"Excuse me! Excuse me!" Jeritku seraya menolak orang ramai untuk memastikan penglihatanku tak salah.

Ternyata, selama ni aku cukup makan lobak. Alhamdulillah, mata aku okay tapi yang tak okay, dia.

"Awak okay ke?"

Dia menggerakkan sedikit kepalanya.

Dia geleng ke dia angguk?

"Awak okay ke?" Ulangku.

Dia mengerdipkan mata. Sekali, dua kali.

Eh, main kerdip-kerdip mata pula! Dia syok kat aku ke?

Haih, nak tak nak, aku jugalah yang kena angkut dia pergi hospital. Salah aku juga sebab pukul bola tu kuat sangat. Tak pasal-pasal kena anak dara orang. Nasib baik dia tak mati.

"Sorry for doing this." Bisikku sebelum meletakkan lenganku di belakang tengkuk serta pahanya.

"A-Awak nak...bawa saya pergi mana?" Soalnya, masih terkulai lemah.

"Hospital."

Takkan nak bawa pergi kubur terus kak? Saya bukan Malaikat Izrail.

Dia merenungku. Dari wajahku ke tengkuk. Aku meneguk liur. Iyalah, aku pun lelaki. Tercabar juga bila kena renung macam ni.

"Nama awak siapa?"

Malaikat Izrail—EH EH ASTAGFIRULLAHADZIM! KAN DAH MELATAH.

"Saya—"

"Daen!"

Aku menghentikan langkahku. Aiman berlari ke arah kami. Kebimbangan jelas tertulis pada wajahnya apabila melihat siapa yang berada dalam dakapanku. Aku tunduk memandang gadis itu hanya untuk menyedari dia sudah kembali ke rahmatullah.

Eh, rahmatullah! Bukan, bukan! Err dia pengsan je... kan?

Tanpa sepatah kata dan berlengah, Aiman mengambilnya dariku dan berangkat pergi. Aku terfikir untuk mengejarnya tapi mungkin lebih baik jika aku tak ikut sama. Aiman kan ada. Apa yang nak dirisaukan?

Stalker-IshWhere stories live. Discover now