Daenish's POV 3

246 45 0
                                    

Loceng rumah Mark aku bunyikan. Tak lama kemudian, pintu dibuka. Aku disapa dengan pemandangan rumah berselerak dengan makanan ringan, Anep yang bermain PS5 dan Aiman yang sibuk melayari Instagram.

"Baru balik kerja ke?" Tanya Mark sebelum menutup semula pintu setelah aku masuk ke dalam.

Aku melabuhkan punggung pada sofa bersebelahan Aiman. Membalas pertanyaan Mark dengan anggukkan. Mark kemudiannya kembali berbaring pada lantai. Buku skrip di tangan dia belek. Menghafal ayat demi ayat.

"Kanan, kanan—KAN DAH MATI!" Anep meraup mukanya, geram apabila keretanya kemalangan dan terbalik setelah bertembung dengan pembahagi jalan.

Aku sempat menangkap jelingan yang Mark hadiahkan tanpa Anep sedari. Walaupun kami lebih selesa menggunakan panggilan nama saja, tak mengubah fakta Anep yang tertua di sini. Sebab itulah Mark pun biar je Anep terpekik sana, terpekik sini. Sementara Aiman pula... haih! Dia bila je nak kisah pasal environment dia.

Cakap pasal Aiman...

"Man."

"Hm."

"Aku suka Aina." Luahku tanpa ragu.

"Tahu."

HAH?!

"Kau—kau suka dia juga ke?"

Aiman mengeluh sinis. "Aku suka dia ke tak, bukan itu masalahnya. Masalahnya, dia dah bertunang. Takkan kau nak jadi orang ketiga?"

Ah, yang tu nanti pandai-pandailah aku fikir! Yang penting, aku dah bagitahu Aiman.

"Wah!" Mark bertepuk tangan. "Baik korang dua jelah yang jadi pelakon. Aku rasa macam nak muntah tahu tak?"

Jadi pelakon? Tak naklah. Aku rasa aku lagi sesuai jadi dinosaur.

Stalker-IshWhere stories live. Discover now