DANGEROUS Deel 24

1K 19 2
                                    


De volgende dag liep ik rond 1 uur zijn kamer binnen. 
H

Ij keek mij aan en ik zag een tinteling in zijn ogen. Of hij is blij dat hij mij nu ziet of gewoon zin in gezelschap.

"Goedemiddag" zei ik. Goedemiddag Bella, zei hij lachend. Het is nog steeds Maria, zei ik. "Weet ik" zei hij.

"Nou Maria ik heb de liefde gevonden"  zei hij. "Oh serieus" zei ik. Zo snel.
Kijk!!! zei hij. Hij liet mij een tijdschrift zien waar met grote letters DE LIEFDE staat.

IK rolde met mijn ogen. Hij begon te lachen. "Het is gelanceerd door Credits media B.v. " Zei hij op een serieuze toon. "Teleurgesteld" zei hij droog. "Heel leuk" zei ik. 

"Ik heb wat inkopen voor je gedaan" zei ik.

Ik had wel wat ondergoed en trainingspakken voor hem gekocht. Ook wat shirts en toiletspullen. Ik gaf hem de tassen en hij keek mij aan."Ik weet niet of de maat juist is", zei ik. "Alleen van de schoenen kon ik je maat zien", zei ik weer.

Ik heb ook sloffen voor je. Hij keek mij heel lief aan." Heel erg bedankt", zei hij. "Je krijgt alles van mij terug zodra ik weet waar ik vandaan kom" zei hij met een brok in zijn keel. Hij zat er echt mee. Hij moet nu echt eenzaam zijn. Het moet ook heel moeilijk zijn.

"Doe niet gek", zei ik. Ik ben blij dat je leeft. Dit zijn maar spullen, zei ik." Koop maar een Mercedes voor mij als je je geheugen weer hebt" zei ik lachend. Ik ben die polo zat. Hij keek mij verward aan. Was ik rijk dan? Nee zei ik, Teleurgesteld? .......

Hij keek mij aan en begon te lachen. 
Vind je mij grappig?  Vroeg ik sarcastisch. Nee, zeker niet zei hij."

Vrouwen willen altijd het laatste woord hebben, maar het laatste woord kan AU zijn, en hij sloeg mij met een kussen.
Ik moest mij inhouden om geen AU te zeggen. Maar ik ging stuk vanbinnen.

We bleven nog even kletsen. Ik ben ook even koffie gaan halen.

"Trouwens ik heb nog iets voor je" zei ik. Ik pakte mijn IPad uit de tas. Je mag hem gebruiken zolang je hier zit, zei ik.  
"Ik denk anders dat je je gaat vervelen door alleen tv te kijken. En het is ook een geheugentraining. Meestal zoekt de geest op de laatste dingen op.

Het helpt om je geheugen te trainen. "Safi bedankt "psycholoog "zei hij.
Nee echt zei ik, Wat jij wel moet doen, is dingen die in je opkomen even opschrijven. Misschien dat ik je dan kan helpen. "Bedankt Maria voor al deze spullen", zei hij.

We zaten nog een half uurtje en toen ging ik weer naar de afdeling. Kom je straks in je pauze? Vroeg hij.

" Pas op" zei ik. Straks ga je je aan mij hechten. Waarom niet? Zei hij. Zo'n beauty wil je toch graag naast je hebben. 
 Ik draaide mij om en lachte naar hem. Hij keek mij nu heel doordringend aan.

"Ik weet dat vleierij gevaarlijk is. Je weet dat ze liegt maar je wilt het geloven" zei hij.

Ik begon keihard te lachen……….."Wat is er zo grappig" zei hij. Dat heb ik tegen je gezegd. Je citeert mijn zin. "Je hebt het onthouden".

Hij keek mij even niet begrijpend aan. "Het gaat goedkomen"…..tot straks zei ik.  

Ik liep naar buiten en het voelde goed. Het gaat goed komen.

We waren inmiddels en week verder en Fikri lag nog steeds in het ziekenhuis. De uitslagen waren goed. Er zat ergens vocht in zijn hersenen maar het leek te verdwijnen. Verder geen blijvend letsel. Zijn geheugen was nog niet terug maar dat was een kwestie van tijd.

Iedereen is anders en heeft andere triggers nodig volgens de neuroloog. Hij mocht het niet forceren. Wel veel blijven oefenen, maar niet forceren, dat blokkeert alleen maar het geheugen.
 Ik kwam bijna dagelijks langs. Ik had hem nog niet verteld van Ghalid maar daar had hij nu toch niets aan.

DANGEROUS (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu