Nabila, wat is er precies gebeurd? Vroeg ik met een trillende stem..
" Alsjeblieft vertel mij de waarheid". Spaar mij niet.Lieverd. Ghalid en ik zijn onderweg naar je. Hij gaat je zo alles uitleggen. "Maak je alsjeblieft niet al te viel te zorgen". Het is echt beter dat hij daar zit." Hij moet even tot rust komen" zei ze zacht. "We zijn binnen een half uur".
Safi, zei ik met een zucht. We hingen daarna op.
Ik bleef maar op en neer lopen. Een half uur leek wel een dag te duren. IK hoorde de bel en ik rende naar de deur. Ghalid en Nabila stonde voor mij neus.
Nabila omhelsde mij en zuchtte......
"Ya ra bi, wat een nachtmerrie" zei ze met een zucht."Dames alsjeblieft naar binnen" zei Ghalid. Hij keek Nabila aan. "Je weet wat ik gezegd heb".
Ze knikte …Ik begreep er niets van.Ghalid, alsjeblieft vertel mij wat er gebeurd is? Vroeg ik weer.
Hij zuchtte…Laten we even gaan zitten. We liepen naar de bank en hij nam naast Nabila plaats. Hij keek mij daarna aan. Maria maak je geen zorgen. "Het gaat goed met hem". Wat is er gebeurd? vroeg ik nu o p een harde toon. Ik trok het niet....
Ghalid zuchtte....
"Nadat we bij de politie zijn geweest was hij hysterisch". Tuurlijk. Iedereen in zijn schoenen. "Familie of aangetrouwde familieleden die je het op je gemunt hadden en dan je vriend die schoten lost dat slik je niet zomaar" zei hij.
" We zijn naar die schoonvaders huis gereden en die was er niet. Daarna naar nog een zoon". Maar daar was hij ook niet. "Die gast is praktiserend en hij heeft bijna geen contact met zijn vader".
We zijn daarna naar de ouders van Fatine geweest. "Die gast was daar"."Die moeder deed open en Fikri vloog letterlijk naar binnen". Het werd een vechtpartij. "De broers van Fatine hebben hem uiteindelijk met mij nog buiten gekregen".
Die schoonvader reed weg en de politie kwam ter plaatse. Ze hebben hem toen meegenomen.IK bleef hem aankijken en ik wist even niet wat ik moest zeggen.
"Luister Maria, het is goed dat hij daar zit". Hij voelt even hoe het is om te zitten. "Dit gaat hem weerhouden om nog zoiets te doen" zei hij weer.
"HIj zet dan zijn toekomst en jullie toekomst in het spel". En het is goed dat we met mijn auto waren.
Hoe bedoel je vroeg ik. Fikri draagt een wapen.
"Hij had het in de auto liggen"......als je snapt wat ik bedoel.ik moest even zuchtten. En nu, blijft hij lang zitten? Vroeg ik. Krijgt hij een advocaat?. Nabila keek mij aan en weer naar Ghalid.
Moeten we nog iets doen? Voeg ze. Nee, zei hij." Hij zal morgen in de loop van de dag vrijkomen". Maak jullie maar geen zorgen. "Ik ga hem ophalen. Het komt goed inchaalah...
HIj stond ineens op.
Hij keek naar Nabila. "Niets tegen je moeder zeggen". Ze knikte.
IK moet echt gaan, zei hij." Ik moet mijn familie nog veel uitleggen". Oh je zusje" zei ik. Hoe is het met haar? Vroeg ik.KOmt ook goed. "Ze is jong en het is nu niet dat ze getrouwd en kinderen heeft" zei hij met een zucht. "Het is beter zo". "Ze komt er overheen". Ze gaat gaan 10 jaar op die gast wachten zei hij lachend.
Hij gaat toch wel zitten", zei ik zacht. Tuurlijk. "Die Farid heeft hem en die schoonvader van Zakia verraden". Ze hadden niet betaald omdat de klus niet geklaard was.
"En hij zat er toch bij". Die debiel liet een peuk achter bij Fikri en hij is een bekende van de politie"......Niet de slimste.
JE LEEST
DANGEROUS (VOLTOOID)
Любовные романыMaria is een jong Marokkaans meisje met een traumatisch verleden dat studeert voor psychologe.. ze werkt als verpleegkundige om haar studie te bekostigen.... Ze ontmoet dan de vlotte Fikri.... Ze vallen stiekem als een blok voor elkaar.... ze ver...