Hij gaf mij een knuffel en een kussen op mijn hoofd. “Ik ga even onder de douche”, zei hij. Is goed zei ik.
IK kreeg een raar gevoel over mij. Het gaat fout lopen. Wat wil hij gaan doen? . Ik zuchtte. Even kijken of hij wel zo slim is. Ik ging naar zijn tas en pakte de administratie uit zijn tas. Ik hoopte ergens een het adres van het huis in Hasselt kon vinden maar helaas. Alles was van Maasdriel.
IK zag nog een dossier ln de tas. Het waren allemaal folders. Ik kon er niets aan uit opmaken. Waar is hij toch mee bezig?
Ik hoorde een geluid en stopte alles terug. Ik zuchtte…wat moet ik doen. Ya ra bi, wat moet ik doen.
Ik hoorde hem even later de woonkamer binnenkomen. Hij was helemaal aangekleed. Hij liep op mij af en keek mij aan. "We gaan buiten een hapje eten", zei hij. "Fikri, je weet wat de politie zei", zei ik.
Het is NIET in jouw voordeel om naar buiten te gaan." Klopt" zei hij. "Toen wist ik niet wie ik was en wie mijn vijanden eventueel zouden kunnen zijn". Hij bukte naar mij en gaf mij een weer kus.
L
ieverd, ik wil met jou genieten van het leven. Elke dag, zei hij. Ik heb nu echt geleerd dat “Morgen” echt niet zeker is. We gaan ergens achterin zitten en ik blijf uit het zicht, zei hij en zette een glimlach op. "Maar als je bang bent, kunnen we blijven". Maar ik laat mij leven niet door angst bepalen, zei hij. Ik ben geen zwakkeling. Hij probeerde in te spelen op mijn moed Ik had het door maar zei er niets van.
" Waar wil je naar toe? Maakt mij niet uit, zei hij. . Als het maar een plek is waar we lekker kunnen eten en de rust kunnen hebben. En niet hier zei hij ladend.
Het is een risico zei ik, maar als je zo graag wil. Hij keek mij aan en glimlachte. Om iets groots te willen bereiken heb je twee dingen nodig. Een plan en weinig tijd. En als je het niets riskeert, riskeer je alles. IK keek hem aan. Zo, zo meneer Einstein. Je bent goed voorbereid voor de discussie.
Hij keek mij heel doordringend aan en deed zijn armen over elkaar. Geleerd van de beste, zei hij lachend.
Ik schudde met mijn hoofd en Ik ging ook even douchen en omkleden.
Ik koos voor een zwarte jurk met kistjes er onder. Dus net niet te sjiek. Mijn haren stak naar achteren in een lage staart. Ik zette een hoed op. Mijn make-up licht en rode lippenstift.
Lieverd, ben je klaar, hoorde ik hem roepen. Ik pakte mijn tas en liep voorzichtig naar de woonkamer.
Ik kuchte. Shall we, zei ik.
Hij keek mij aan bleef en zei niets. Hij zei geen woord. Hij bleef mij aankijken en ik werd er ongemakkelijk van. Hij stond voorzichtig op en ging voor mij staan. Ik keek hem aan en werd zelf een beetje onzeker.
Is er iets? Vroeg ik voorzichtig. Hij zette een glimlach op. Wouw, gewoon wouw, zei hij.
IK zuchtte…".Bedankt" zei ik. Ik loop niet vaak in jurken, en hoe je keek, wist ik niet wat ik moest denken. Ik zuchtte....... Gelukkig maar" zei hij. Hoe bedoel je? Vroeg ik. Dat je niet vaak jurken draagt, Ik ben je anders in no-time kwijt.
IK keek hem aan en lachte. Zie ik er anders niet aantrekkelijk genoeg uit. Hij keek mij aan en was even stil. IK moet nu echt het juiste zeggen zei hij. Een discussie met jou is altijd gevaarlijke kan op twee manieren eindigen, zei hij lachend.
JE LEEST
DANGEROUS (VOLTOOID)
RomanceMaria is een jong Marokkaans meisje met een traumatisch verleden dat studeert voor psychologe.. ze werkt als verpleegkundige om haar studie te bekostigen.... Ze ontmoet dan de vlotte Fikri.... Ze vallen stiekem als een blok voor elkaar.... ze ver...