Farida en ik bleven hem aankijken. Fakhir!!!!!! Riepen we tegelijk. Ja dames, zei hij. "Zo heet ik maar ik word Fikri genoemd, klinkt beter op de tong.
We wisten even niet wat we nog moesten zeggen. Hij keek ons aan glimlachte.
Ik weet het weer, zei hij. Het komt terug. Komt alles terug? Vroeg ik. Hij sprong op mij af en omhelsde mij." Ik zei het je toch", zei hij. "Wij waren meer ook al kenden we elkaar pas", zei hij lachend.
Het lot, zei hij weer.
Ik keek hem aan en glimlachte. Ik was ergen heel opgelucht maar ik was nu ook bang voor zijn waarheid."Je kan je moeder eindelijk bellen", zei ik. Hij wendde zijn blik en was even stil. Farida keek mij aan en schudde met haar hoofd. Ik ben heel blij voor je Fikri, maar jij hebt je tijd nu nodig om alles weer op een rijtje te zetten.
"Koffie doen we een andere keer" zei ze.
" Luitjes ik moet weg". Ik spreek jullie later.
Ik heb nachtdienst, zei ze.Wil je even niet blijven. Ik zet dan even snel koffie voor ons, zei ik. Fikri liep op haar af en gaf haar een knuffel. Bedankt.
"Het is het nummer dat alles om hoog bracht". Ik keek hen aan en moest even slikken.Ik wist dat dit niets voorstelde maar ik voelde mij heel raar. Zou het jaloezie zijn?
"Graag gedaan" zei ze. Je weet nooit waar Sabab is, zei ze op een lieve toon.
Ik vermande mij snel. Wil je echt niet blijven? Vroeg ik.
Nee, ik ga echt. Ze omhelsde mij en keek weer naar Fikri. "Inchallaah komt nu alles goed" zei ze.
Ik liep met haar naar de voordeur. Ze keek mij aan. "Zijn geheugen komt straks helemaal teug en dus alle nare herinneringen naar boven. Jij bent de psycholoog en niet ik, zei ze lief. "Het is beter dat jullie alleen zijn", zei ze weer "Maar als er iets is, je kan mij bellen". Zei ze. Ze gaf mij een knuffel en ging weg.
Ik deed de deur achter haar dicht en liep terug naar de woonkamer. Hij zat op de bank en staarde voor zich uit.
Ik ging naast hem zitten en zei even niets.
Hij keek mij daarna aan."Lieverd, ik kan mijn mama niet bellen" zei hij. We hebben ruzie, zei hij weer. Hoe bedoel je? Vroeg ik. Om een lang verhaal kort te maken." Ze wilde niets met mij te maken hebben, zei hij weer.
Ik keek hem aan en lachte. "Nou daar geloof ik niets van". "Je hebt iets gedaan wat haar boos maakte", zei ik weer.
Hij zuchtte……"Klopt" zei hij.
Mijn vader heeft aantal zaken hier in Nederland en die zaken was ik aan het verkopen.
Waarom? Vroeg ik." Nou mijn vader is dood, en hij was heel naïef". Zijn zaken werden door anderen als dekmantel gebruikt". Hij liet het allemaal toe. "Maar ik had daar geen zin in".
"Ik wilde alles verkopen en een andere zaken openen". Alleen zij kreeg allemaal rare verhalen te horen dat ik iedereen aan het ontslaan was en dat ik van het geld zelf wilde houden en daarvan wilde profiteren".
Hij zuchtte... Ze had ook een bruid voor mij dat ik niet wilde en nog meer van die leuke dingen", zei hij sarcastisch.
"Ik heb toen ruzie met haar gehad en mijn zus Zakia trok ook haar partij". Nabila mijn andere zusje staat normaal aan mijn kant, maar ze vond dat ik alles in overleg moest doen en niet te hard van stapel moest lopen.
JE LEEST
DANGEROUS (VOLTOOID)
RomanceMaria is een jong Marokkaans meisje met een traumatisch verleden dat studeert voor psychologe.. ze werkt als verpleegkundige om haar studie te bekostigen.... Ze ontmoet dan de vlotte Fikri.... Ze vallen stiekem als een blok voor elkaar.... ze ver...