"Hij gaat met een ander meisje uiteten terwijl hij over paar weken trouwt". "Het is de nieuwe trend", zei ik.
Hij wilde opstaan en ik trok hem naar beneden. Wat wil je gaan doen? Vroeg ik. Dit kan toch niet, zei hij. Ghalid is mijn maat, zei hij weer.
Fikri, dat snap ik. "Maar je gaat hier toch geen scene schoppen", zei ik. Het is niet JOUW zusje. "Spreek hem later eropaan en anders licht je Ghalid in", zei ik. Ik vind wel dat zijn aanstaande dit moet weten, zei ik.
Of is ze ook zo'n geval die het niet erg vindt. Zo'n eentje heb ik ook meegemaakt, zei ik weer.
Ik moest meteen aan die Ines denken. "Als zij ook zo is, dan zijn we eigenlijk klaar in deze wereld". Psychologen zijn dan overbodig, want die worden dan voor gek verklaart.
Wollah, ik snap hem niet. Weet je hoe lang hij met Ghalid bevriend is? Zei hij. Ik keek hem aan.
:Wat heerlijk zeg". Jij denkt alleen aan wat het met Ghalid doet, en dat zusje dan? Vroeg ik boos. Hij zei verder niets en we gingen verder eten. Wat een avond weer.
Wil je nog een toetje? Vroeg hij. Nee, ik wil naar huis. Ik zag aan hem dat zijn humeur ook flink verpest is.
Safi is goed." Ik ga even afrekenen en dan kunnen we gaan", zei hij. Ik moet ook nog even naar de wc. "Prima" zei ik. IK zag hem vertrekken en ik stond ook op.
Ik liep in de richting van Samira en Salim. Ik kon het niet laten, ik moest er iets van zeggen. Ik keek Samira aan en zette een glimlach op.
"Ik wilde je even vragen of je aan deze jongeman wel hebt gevraagd of dat hij single is", zei ik vals. Ze keek mij geschrokken aan. Ze slikte en bleef mij aan kijken.
Ik keek even naar Salim. Dag Salim, zei ik. Het is lang geleden, maar je herinnert mij nog wel, zei ik weer. De avond in de karaokebar samen met Fikri en Ghalid, zei ik op een sarcastische toon. "Maar het zou toch wel hard zijn als jij een relatie had en met Samira hier zou zitten.
"En helemaal pijnlijk als zij het ook wist of niet Samira", zei ik vals.
"Dit is Maria, de ex van Amir", zei ze zacht. Hij begon te lachen. Nee, zei hij. Dit is Maria die Fikri gek heeft gemaakt, zei hij.
En ben jij single?, vroeg ik weer. Hij keek mij aan en weer naar Samira. "Maria, dit is niet wat je denkt" zei hij. Ik begon te lachen. "Het is nooit wat ik denk".
Samira, ik had begrepen dat Amir mij graag wilde spreken, zei ik weer. Wil je tegen hem zeggen dat ik daar geen behoefte aan heb". Ze keek mij en moest even zuchten."Maria, hij gaat je niet met rust laten. Je kent hem toch?
Misschien moet je hem vaker verwennen" zei ik. Samira bleef mij aankijken en ik zag haar helemaal wit trekken.
Misschien had ik het niet moeten zeggen naast haar gezelschap maar ik kon het gewoon niet laten.Ik keek Salim weer aan. Ik ga niets zeggen over je privéleven." Maar bedenk goed waar je mee bezig bent". Je zet misschien iets op het spel, zei ik bot.
Het is niet wat je denkt. Nog, zei ik." Ik zou eerlijk zijn". Hij stond op en keek mij aan. "Maria, ik heb niets met haar", en ik hoef jou niet uit te leggen wat ik hier doe. "Ik vraag je niet met wie je bent of wat je hier doet".
JE LEEST
DANGEROUS (VOLTOOID)
RomantiekMaria is een jong Marokkaans meisje met een traumatisch verleden dat studeert voor psychologe.. ze werkt als verpleegkundige om haar studie te bekostigen.... Ze ontmoet dan de vlotte Fikri.... Ze vallen stiekem als een blok voor elkaar.... ze ver...