Keuze 2 - Twee jaar later

460 41 3
                                    

' Een..twee..ja!' Maaike gaat in de beugels staan en vliegt samen met haar fjord Starbucks over de oxer heen.' Mooi gedaan, Maaike!' zegt Gea.' Maar let goed op je tempo. Omdat Starbucks wat kleiner is moet je goed voorwaarts rijden'. Maaike knikt en draafde een hoek in.

Tijdens de springwedstrijd vorige week maakte een Jurylid ook al zo'n opmerking dat Starbucks niet geschikt zou zijn voor en hogere klasse vanwege zijn postuur. Onzin natuurlijk!

Nadat Maaike Starbucks heeft afgezadeld en schoongespoten heeft loopt ze met haar paard naar het weiland. 'Hey Maaike, hoe ging je les?' Nienke komt aangestapt op haar verzorgpaard Summer Dance.

' Goed hoor' antwoorde Maaike terwijl ze het hek openmaakte en het halster afdeed. Starbucks galoppeerde vrolijk naar de andere paarden in het weiland.' Dat klinkt niet echt positief' vind Nienke. Ze springt uit het zadel en klopt de vos op zijn bezwete vacht.

Maaike klimt op het hek.' Misschien moet ik gewoon maar stoppen met springen'.' Waarom?'.' Met Starbucks kan ik nooit het Talententeam bereiken' legt Maaike uit.' Onzin!' roept Nienke uit.' Julie zijn het beste springkoppel uit de omgeving'.' Dat valt ook wel weer mee hoor' zegt Maaike lachend.

Op dat moment komt er een auto het erf op gereden. Een auto die Maaike wel erg bekend voor komt.' Is dat?' vraagt Nienke terwijl de auto langs racet. Maaike knikt.' Dat is Rosa'.

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu