Maaike loopt naar de stallen toe, want ze heeft straks les. Starbucks staat voor zijn stal.'Hoi Jongen' Maaike aait hem over zijn voorhoofd.'Gaan wij zo lekker rijden'. 'Blijf van mijn pony af!' roept Rosa. Ze loopt met het zadel in haar handen naar maaike toe.'Jou pony' zegt ze angstig. Rosa duwt haar opzij en legt het zadel op Starbucks rug.
'Ik heb hem gekocht!'.'Maar.....maar' verder komt Maaike niet.'Jij blijft bij hem uit de buurt' schreeuwt Rosa. Gea komt aangelopen. Maaike kijkt haar met trande ogen aan.'Sorry maaike' zegt Gea.'Je mag op Luna rijden'. Maaike weet niet wat ze moet zeggen. Elk meisje van de manege zou blij zijn om op het mooie paard te rijden.
' Ik ga even ehmm' Maaike voelt een traan over haar wang lopen en rent naar de hooiberg toe. Ze laat zich op de hooiberg vallen. Waarom doet Rosa zo?. Wat heeft ze haar aangedaan?. Dan gaat ze weer rechtzitten. Ze moet zich niet op de kop laten zitten. Maaike veegt snel haar tranen weg en loopt naar de stallen. Gea heeft Luna vast geszet bij een van de stands. Maaike klopt de witte merrie op haar hals.
Als Maaike de les is stapt, kijken alle kinderen uit haar les naar hun. Maaike loopt naar het midden en stijgt op. Uit haar ooghoek ziet ze dat Rosa jaloers naar haar kijkt en Starbucks ook. Maaike trekt zich er niks van aan en stapt naar de hoefslag toe. Ze gaan vandaag voor het eerst springen.
Gea heeft een paar balken oop de grond gelgt, waar ze overheen moeten draven. Maaike hoeft amper haar benen tegen de flank van Luna te doen, ze gaat al in draf.Luna draaft heel geconcentreert opver de balkjes. Maaike krijgt een complument van Gea. Dan gaan ze een laag kruisje proberen. Maaike mag op de binnenhoefslgaloperen. Rosa rijdt voor haar. Maaike laat Luna even wachten, zodat ze Starbucks kan zien.
Hij heeft er zo tezien geen zin in. Rosa geeft hem een harde tik en draaft naar het kruisje toe. Starbucks is daar niet van gedient en stopt. Rosa kan nog net blijven zitten.'Jongens, kijk allemaal even naar maaike' zegt Gea. Maaike gaat met een brede glimlach de hoefslag op en springt aan in galop. Luna galoppert naaar de hoefslag en maakt een mooi srpong over het kruisje.'Goed gedaan'prijst gea.'Neem een voorbeeld aan Maaike'.
Na de les brengt maaike luna naar haar stal en geeft haar wat biks.'Je bent echt een topper' maaike knuffelt de merrrie en maakt de staldeur dan dicht. Als ze langs Starbucks stal loopt, hinnekt de fjord. Maaike blijft staan.Ze aait Starbucks over zijn hoofd, maar dan loopt ze snel weer door, als Rosa haar zou zien...
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...