' Wat moet ik hiervan denken?' de stem van Rosa's vader klinkt niet bepaald vrolijk.' U dochter heeft Starbucks mishandelt!' roept Nienke op de zelfde toon.' Wat denk jij wel niet!' zegt de vader van Rosa. hij komt dreigend dicht bij Nienke staan.' Laten we het in de kantine even rustif bespreken' Zegt Gea.' Er valt helemaal niet te bespreken!'. Rosa komt op Starbucks aangegaloppeert.' Starbucks is van mij! Schreeuwt ze. Ze geeft Starbucks een flinke tik. Starbucks galoppeert vooruit. Starbucks en Rosa verdwijnen uit het zicht. Nee!' Maaike slaat huilend haar handen voor haar gezicht. Nienke slaat een arm om haar heen.' Ziet u nou wat uw dochter gedaan heeft!' Roept Mark. Gea duwt de man snel naar de kantine toe en de rest volgt.
Na het gesprek zit Maaike in het weiland. Niemand kan haar meer troosten en Rosa is nog altijd niet terug. Wat zou ze wel niet gedaan hebben. Bij die gedachte barst Maaike in huilen uit. Dan hoort ze voetstappen achter zich.' Ga weg!' roept Maaike. Ze wil niemand spreken. Dan voelt ze een warme ponyadem in haar rug. Maaike draait zich langzaam om. Starbucks staat voor haar.' Je ben het" Maaike staat op en ze aait Starbucks. De fjord briest. Maaike slaat haar armen om de ponynek.' Daar is hij' Mark komt hijgend naar hun toegerend. Maaikw kijkt op.' Ik had hem gevonden. Hij liep langa de weg toen ik weg wilde rijden' zegt Mark.' Toen heb ik hem maar meegenomen'. Maaike rent naar Mark toe en geeft hem een kus. Starbucks staat naast hun te grazen.
Dit is het einde van dit verhaal, ik ben bezig met een nieuw verhaal, die heet Mijn Kampioen. Het gaat ook over paarden, maar dan weer over.een heel andere gebeurtnis....Hopelijk gaan julie die ook lezen en was dit verhaal leuk. Ik vond het in ieder geval leuk om te schijven !
Bedankt voor alle lezers
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...