Het was een zonnige zaterdag als Maaike de volgende ochtend naar de manege fietste. Ze had Samen met nienke de beginners geholpen met opzadelen en nog wat pony's naar binnen gehaald. Luna staat al in haar stal te wachten.' Kom nou Stom rot beest!' Hoort Maaike uit de stal van Starbucks. Maaike bukte en ging achter een plak met hooi zitten, zodat ze alles goed horen.' Ik zal je leren' roept Rosa. Maaike hoort dan een harde zweepslag. Maaike springt op en rent naar de stal toe. Rosa staat met een zweep in haar hand klaar om nog een flinke pets te geven.' Wat denk je dat je aan het doen bent idoot!' Maaike trekt de zweep uit haar handen. Starbucks staat achting tegen de stalmuur aan en er ziet wit in zijn ooghoeken. Rosa kijkt verschrikt en snelt de stal uit. Maaike laat de zweep vallen en loopt voorzichtig naar Starbucks toe.' Rustig, jongen, ik ben het'. Starbucks briest als een soort opluchting.' Kom' Maaike doet zijn halster vast en lijdt hem de stal uit. Buiten klimt Maaike op zijn rug, zonder zadel met een halster touw. Maaike duwt haar hakken zacht tegen Starbucks buik aan en ze galoppeert richting het bos toe. Starbucks houdt halt op een open plek.' Hier is het' Maaike springt op de grond en aait Starbucks over zijn voorhoofd. Er staat een stukje verder een huis.' Kom maar' Maaike plakt het halstertouw en loopt er naar toe. Het is een mooi wit huisje, met een tuin vol bloemen. Maaike belt aan. Een oudere vrouw doet de deur open.' Hallo oma' Maaike geeft haar een knuffel.' Hallo kind, ik had je helemaal niet verwacht. En wie is dat?'. Maaike draait zich om naar de fjord die ondertussen met zijn hoofd in de rozen zit.' Dit is nou Starbucks'. De fjord tilt zijn hoofd op en briest.' Ze hem maar bij Aldo, achter het huis' Haar oma loopt mee naar de achterkant van het huis. Er staat een grote, zwarte fries in het weiland.' Dit is onze nieuwe aanwinst. Zijn baasje is opzoek naar een nieuwe stalling voor hem' haar oma klopt de fries op zijn hals. Maaike laat het halstertouw wat losser, zodat de paarden elkaar kunnen begroeten.' Ze vinden elkaar wel aardig' haar oma maakt het witte hek open en Maaike laat Starbucks er los in. De paarden snuffelen aan elkaar.' Kom, laten we naar binnen gaan' Maaike loopt achter haar oma aan naar het huis.
Wat gaat er nu gebeuren?
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...