Maaike galoppeert in volle vaart naar de sprong toe. Ze doet haar ogen dicht. Dan voelt ze de afzet van Luna. Maaike houdt zich stevig vast aan de teugels en klemt haar benen tegen het zadel aan. Dan voelt ze dat Luna weer op de grond staat. Ze heeft het gehaald!. Maaike doet haar ogen weer open en klopt Luna op haar nogal bezwete hals. Zo te voelen vond zei het ook spannend.Rosa kijkt met een verwaand gezicht naar Maaike toe.' Die ging lekker' Laura staat bij de bakrand te kijken en klapt in haar handen.' Dankje' Maaike knuffelt Luna en laat haar uitstappen.Na dat ze Luna afgezadeld en een berg wortels en niks gegeven heeft, loopt ze naar buiten. Op haar fiets staat een briefje. JE VOELT JE NU ZEKER WEL STOER HÈ TRUT. IK Zg DIE VERWAANDE BLIK VAN JE WEL. JE ZULT SPIJT KRIJGEN!. Maaike draait zich om. Er lopen alleen een paar kinderen met paarden. Ze maakt snel haar fiets los en racet naar huis. Maaike's ouders zijn er niet. Maaike gaat op de bank liggen, ze heeft geen trek.
De volgende ochtend wordt Maaike ket hoofdpijn wakker.' Ik ben ziek' zegt ze tegen haar ouders. Haar vader belt school af en Maaike blijft een dagje thuis.' We bellen je' haar moeder legt een deken over Maaike heen en haast zich dan naar haar werk. Maaike zet dé tv aan en kijkt wat er op tv is. Om drie uur besluit ze om nog even bij Luna langs te gaan. Ze doet haar paardrijkleren aan en fietst naar de manege toe. Luna staat bij de andere pony's in de wei. Maaike doet haar halster om en neemt haar mee naar de poetsplaats voor een lange poetsbeurt.' In draf' Gea geeft les in de binnenbak. Rosa draaft op Starbucks over de hoefslag. Maaike krijgt een steek in haar buik als ze die twee ziet. Luna briest alsof ze het begrijpt. Maaike haalt haar poetskist en begint met borstellen. Als ze naar de zadelmaker toeloopt, staat haar daar iets te wachten......
JE LEEST
Keuze
AdventureBegonnen op 19 maart 2014 Boek 1: Maaike is twaalf en gek van paarden. Samen met haar vriendin Rosa hebben ze een verzorgpony Starbucks. Maar dan houdt Rosa zich niet meer aan de afspraken, en chanteert ze Maaike. Wat is er aan de hand? Boek 2: Maai...