Keuze 1 - Hoofdstuk 3

739 54 4
                                    

Maaike besluit om de stal niet uit te mesten, Rosa mag ook weleens wat doen. Ze zet Starbucks in de paddock en gaat naar huis.

De volgende dag is het meteen raak. Als Maaike bij de stal van Starbucks aankomt, staat Rosa met een boos gezicht ernaar te kijken.'oja, ik was het vergeten. Ik moest naar mijn oma toe' zegt Maaike.'maarja, het is mijn rijtijd en aangezien jij er toch al bent, kan je de stal nu wel doen'. Maaike loopt snel weg.

Starbucks sjokt rustig mee naar de poetsplaats. Maaike besluit om een bosrit te gaan maken. Rosa merkt het toch niet.

Maaike stapt na een uur alweer op de terugweg, naar de ponyclub. Ze heeft net kilometers gestapt, gedraaft en gegaloppeerd. Ze is ook nog over wat boomstammetjes gesprongen en door waterplassen gereden. Als ze afstijgt, kom Rosa eraan. Maaike slikt. Ze had niet verwacht dat Rosa er nog zou zijn. Rosa's zwarte paardenstaart zwiept op haar polo.'Waarom ben jij naar het bos geweest'roept ze uit. Maaike antwoord.'ik had daar zin in'. ' Jij bepaalt niet alles '. Rosa's gezicht staat op omweer.'Ik betaal meer, dus ik ben de baas!' roept ze uit. Die kwam hard aan bij Maaike. Geld is bij haar altijd een probleem. Maaike pakt de teugels en loopt naar de stallen. Rosa is de andere kant uitgelopen....

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu