Keuze 1 - Hoofdstuk 7

659 50 5
                                    

'Heb ik wat van je aan ofzo' zegt Rosa nors. Rosa heeft wallen onder haar ogen, ze ziet er niet goed uit.

Maaike probeert aardig te blijven.' Hoe gaat het met Starbucks?'. Rosa haalt haar schouders op. 'Je kan het toch zien. Het gaat super, van papa mag ik meedoen aan de sprintwedstrijd over twee weken' echt overtuigend klinkt het niet. ' leuk, ik doe denk ik ook mee' zegt Maaike. Ze loopt met Luna naar de stallen. Rosa blijft haar bitcherig aan kijken.

'Hoe gaat het met Starbucks' vraagt Maaike's moeder als ze de kamer in loopt. Maaike zucht.' Ik heb nu Luna als verzorgpony, weet je nog'. Maaike rent de trap op, naar haar kamer. Als ze haar computer aanzet, heeft ze een mailtje. Maaike klikt hem open. JE DENKt DAT JE HEEl WAT Bent Hè. Ik Hou NIET VAN OPSCHEPERS!. DAT ZAl JE SNEL MERKEN............ Maaike schrikt en zet snel haar  computer uit. 'Maaike, kom je eten' roept haar moeder. Maaike loopt de trap af, naar de woonkamer. Maaike  krijgt  geen hap eten door haar keelen gaat vroeg naar bed. De volgende middag fietst Maaike na school naar de manege, met het mailtje in haar hoofd. Luna briest vrolijk als Maaike haar stal inloopt. ' We gaan lekker rijden' Maaike borstelt haar even snel en legt het zadel op haar rug en maakt de singel vast. Dandoet ze het hoofdstel om en loopt de binnenbak in. Rosa draaft op Starbucks over de hoefslag. Maaike krijgt een steek in haar maag. Snel loopt de naar het midden en stijgt ze op. Luna stapt rustig op de binnen hoefslag.' Kom op Starbucks' Rosa laat de jfjord naar het kruisje toe draven. Starbucks weigerd, maar Rosa blijft zitten. Maaike duwt haar hakken zacht tegen de flank van Luna aan en draaft aan. Ze maakt wat voltes, gebrokenlijnen en springt dan aan in galop. ' Sprong vrij!'Maaike wend af van de hoefslag en galoppeert naar het kruisje toe. Ze gaat in de beugels staan en maakt een mooie sprongetje.' Goed hoor' Esther staat tegen de bakrand aan. Maaike klopt Luna op haar hals en stuurt haalbaar dehoefslag.' Mag ie wat hoger, dit is veel te makkelijk voor mij' roept Rosa naar Esther. Maaike kan haar lach maar net onderdrukken.' Wil jij dat ook?' Vraagt Esther aan Maaike. Maaike knikt. Esther maakt er een steiltje van en gaat tegen de staander staan.' We kunnen het hè' Maaike klopt Luna ophaar hals en galoppeert aan. Rosa wend met Starbucks naar het steiltje af. Starbucks weigert niet en maakt eenzame sprong. Rosa kijkt verwaand naar Maaike. Maaike neemt de teugels op maat en galoppeert naar het steiltje toe. Voor Luna is het een makkie en ze vliegen over de sprong heen. ' Hoger'beveelt Rosa. Esther kijkt belangstellend en maakt hem twee gaatjes hoger. Dit is net zo hoog als Luna zit Maaike. Rosa geeft een tik en galoppeert naar het steiltje toe. Starbucks stopt voor de hindernis en doet zijn nek naar beneden. Rosa valt in het zand.'gaat het?' Vraagt Esther. Rosa staat snel op.' We kunnen het'Maaike buigt voorover in het zadel. Luna briest. Maaike drijft aan en galoppeert in volle vaart over de hoefslag..........

Gaat ze het redden?? Jullie zien het volgende update. Heb al veel lezers !!

KeuzeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu